VDCS (System Kontroli Trakcji
        i Stabilizacji Toru Jazdy)

        System kontroluje zachowania kierowcy i samochodu, dowiadując się o nich z pomiaru skrętu kierownicy, obrotów wału silnika, kontroli użytego przełożenia, kontroli użycia hamulców, pomiaru szybkości obrotu auta wobec osi pionowej, prędkości obrotowych kół itp. Uzyskane dane przetworzone przez sterownik służą do nieustannego określania najlepszych parametrów pracy silnika, rozdziału momentu napędowego oraz hamowania każdego koła z osobna, tak aby nie ingerować nadmiernie w działania kierowcy, ale utrzymać założony tor jazdy i sprawić, by przebiegała ona bezpiecznie.

        Wielofunkcyjny system VDC

        (Stosowany w WRX STI)

        VDCS wspiera Symmetrical AWD w przypadku gdy samochód straci stabilność. Czyni to zarządzając wydatkiem mocy silnika oraz, niezależnie od tego, procesem hamowania oddzielnie wszystkich czterech kół. Aby kierowca WRX STI miał swobodę w doborze sposobu prowadzenia jego samochodu, przygotowano trzy tryby działania VDCS.
        1) Tryb normalny (NORMAL).
        Ten tryb jest domyślny i będzie użyteczny w każdych warunkach drogowych oraz sytuacji na drodze. W trybie tym ABS, system kontroli trakcji TCS i Stability Assist (kontrola toru jazdy, odpowiednik ESP), aktywowane są w zwykły sposób.
        2) Tryb TRACTION
        Progi aktywacji TCS i Stability Assist są podwyższone, co odpowiada kierowcom preferującym kontrolowane poślizgi. Moc silnika nie jest redukowana, nawet gdy owe progi zostają przekroczone.
        3) Tryb OFF (wyłączone)
        Cały system VDC z wyjątkiem funkcji ABS zostaje wyłączony. Tryb ten jest użyteczny, gdy usiłujemy się wydostać z pułapki w której droga jest wyjątkowo śliska lub błotnista.

        W każdym z tych trybów system wykorzystuje ABS z funkcją Super Sports ABS. Jej zadaniem jest umożliwienie jak najpełniejszej kontrolę kierowcy nad samochodem, z jednoczesną możliwością wykorzystania ABS. Układ hamulcowy korzysta także z funkcji EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania), która optymalizuje siły hamowania poszczególnych kół, zgodnie ze zmianami obciążeń osi samochodu.