SI-DRIVE

        (System dostępny w Legacy 2.5GT, Outback 3.6R oraz WRX STI)

        Jest to unikalny system, pozwalający prowadzić auto w taki sposób, jaki odpowiada kierowcy najbardziej.

        Samochody Subaru mające szczególnie sportowy charakter, wyposażone są w system SI-DRIVE, który pozwala kierowcy wybrać trzy różne oprogramowania ("mapy") sterownika silnika (a także skrzyni biegów, jeżeli jest to model z automatyczna skrzynią E-5AT lub Lineartronic). Można owe tryby dobrać dowolnie, w zależności od warunków jazdy lub swojego własnego nastroju. Kierowca używając jednego przełącznika może wykorzystać potencjał silnika w dowolnej sytuacji, wybierając od trybu żywo reagującego, po płynnie działający i oszczędny.

        Intelligent mode – tryb "inteligentny"

        W tym trybie charakterystyka generowania momentu obrotowego wobec manewrów pedałem gazu jest stonowana, a więc można osiągnąć płynne sterowanie samochodem. Na tablicy przyrządów aktywowany jest wskaźnik zmian biegów, zalecający załączenie wyższego biegu, z pożytkiem dla ekonomii jazdy. Zaleca się użycie tego trybu wtedy, gdy potrzebne jest delikatne sterowanie przepustnicą, np. jeżeli jedziemy zatłoczoną drogą, lub gdy kierowca po prostu jest znużony. W przypadku, gdy kierowca natychmiast potrzebuje więcej momentu napędowego (na przykład podczas ruszania na skrzyżowaniu), wystarczy mocniej nacisnąć pedał gazu, a system automatycznie wyjdzie z trybu "Intelligent", przechodząc do trybu, w którym uzyskuje się maksymalne osiągi silnika.

        Sport mode – tryb "sportowy"

        W tym trybie uzyskuje się najbardziej liniową charakterystykę generowania momentu obrotowego w zależności od położenia pedału gazu. Jest to ustawienie z najszerszymi możliwościami, a więc może okazać się właściwe w większości sytuacji drogowych, przynosi też wiele satysfakcji z jazdy.

        Sport Sharp - tryb "ostry sportowy"

        Ten tryb w pełni wykorzystuje potencjał silnika. Charakterystyka generowania momentu obrotowego w zależności od położenia pedału gazu jest najostrzejsza, a więc kierowca ma do dyspozycji najszybszą reakcję w odpowiedzi na swoje działania. Jest to tryb zalecany wtedy, gdy chcemy np. aktywnie wyprzedzać, lub po prostu potrzebujemy maksymalnych osiągów by bawić się sportową jazdą.