DCCD (Aktywny Centralny Mechanizm Różnicowy)

        (Dostępny w WRX STI z sześciobiegową manualną skrzynią biegów 6MT)

        Subaru Symmetrical AWD pozwala na skuteczne panowanie nad znaczną mocą i momentem silnika WRX STI. W tym przypadku w jego skład wchodzi szczególny centralny mechanizm różnicowy określany skrótem "DCCD", w pełni sterowany przez kierowcę i zdolny do zmiany rozdziału momentu napędowego pomiędzy przednim i tylnym dyferencjałem od 41%/59% aż do pełnej blokady. Praca systemu DCCD pozwala osiągnąć najlepszą równowagę pomiędzy zwrotnością, a stabilnością prowadzenia samochodu.
        DCCD składa się z mechanicznego, planetarno - ślimakowego centralnego mechanizmu różnicowego, dzielącego moment napędowy we wstępnie ustalonym stosunku 41%/59%, który połączono z mechanicznym urządzeniem zwiększającym tarcie (LSD) i z drugim, elektronicznie sterowanym LSD z siłownikiem magnetycznym. Idea rozwiązania opiera się na tym, że mechaniczne zwiększanie tarcia wewnętrznego następuje bez najmniejszej zwłoki, natomiast część sterowana elektrycznie, choć działa z niewielkim opóźnieniem, powala zmieniać parametry blokady zgodnie z wolą kierowcy lub wcześniej opracowanym programem. Układ sterujący wspomnianym wyżej siłownikiem pobiera dane o prędkości obrotowej każdego z kół, otwarciu przepustnicy i siłach bezwładności działających na samochód. Pozwala to obliczyć odpowiednie wartości sił napędowych, potrzebne podczas jazdy w zakręcie i na prostej. W WRX STI zastosowano trzy wstępnie określone tryby automatycznego sterowania mechanizmami LSD, oraz czwarty tryb - ręczny. Każdy z nich kierowca może włączyć zgodnie ze swoimi preferencjami, lub odpowiednio do warunków drogowych.
        1) Tryb AUTO
        Ten domyślny tryb zgodny jest z większością warunków i sytuacji drogowych. Wykorzystuje on informacje z czujników i oprogramowanie sterownika.
        2) Tryb AUTO [+]
        Sprzęgła wytwarzające dodatkowe tarcie w mechanizmie różnicowym są podczas jazdy ściśnięte, co zwiększa ogólną zdolność przenoszenia momentu napędowego na drogę. Ten tryb zdaje najlepiej egzamin gdy nawierzchnia jest śliska.
        3) Tryb Auto [-]
        Sprzęgła wytwarzające dodatkowe tarcie w mechanizmie różnicowym są podczas jazdy rozluźnione, co zwiększa możliwość sprawnego manewrowania. Większość momentu napędowego skierowana jest na koła tylne, a koła przednie (czyli kierowane) nie muszą przenosić sił wynikających z zablokowania centralnego mechanizmu różnicowego. Ten tryb zalecany jest na nawierzchniach o bardzo dobrej przyczepności.
        4) Tryb ręczny (Manual)
        Ustawienie sprzęgieł LSD można zmieniać w sześciu krokach. Tryb ten użyteczny jest w specjalnych sytuacjach, np. podczas zawodów sportowych, ale jego wykorzystanie wymaga treningu.
        Dla usprawnienia przenoszenia momentów napędowych, w przednim moście WRX STI umieszczono ślimakowy mechanizm różnicowy z funkcją zwiększenia tarcia wewnętrznego, zaś w tylnym moście nieco podobny, aktywny mechanizm różnicowy systemu Torsen, charakteryzujący się tym, że zawsze przekazuje więcej momentu na koło bardziej obciążone czyli to, które zdolne jest przenieść ten moment napędowy.