Jest to pierwsza na świecie bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów (CVT), wykorzystująca do zmiany przełożenia łańcuch klinowy i przystosowana do napędu AWD w seryjnym samochodzie osobowym. Zastosowanie jako elementu przenoszącego moment napędowy klinowego łańcucha zamiast typowego pchanego pasa złożonego ze stalowych, elastycznych elementów, pozwoliło na zwiększenie efektywnego przełożenia skrzyni, zmniejszenie jej gabarytów i ograniczenie strat tarcia. Przekładnia CVT podczas zmian prędkości auta utrzymuje silnik jak najbliżej optymalnego zakresu obrotów, korzystnego z punktu widzenie ekonomii i minimalnej emisji szkodliwych składników spalin, a jednocześnie pozwala uzyskać efekt "liniowego" przyspieszania auta. W rozwiązaniu Lineartronic, prócz bezstopniowej zmiany przełożenia, umożliwiono kierowcy wybieranie sześciu wirtualnych "biegów", co dokonuje się praktycznie bez zwłoki operując łopatkami umieszczonymi za kierownicą. W ten sposób klasyczna koncepcja skrzyni bezstopniowej zdolna jest zadowolić także kierowcę o aspiracjach sportowych.