Zawieszenie

        Komfort jazdy

        Subaru zdecydowało się na opracowanie nowego zawieszenia swych samochodów, aby obie główne funkcje, komfort jazdy i prowadzenie, zyskały nowe walory. Najbardziej istotna zmiana w ostatnio zaprezentowanych modelach dotyczy tylnego zawieszenia, które jest obecnie układem dwóch poprzecznych wahaczy z obu stron auta. Rozwiązanie takie, stosowane zazwyczaj w zaawansowanych samochodach sportowych, pozwala na utrzymanie w każdej sytuacji najlepszego kontaktu opon z nawierzchnią, a jednocześnie umożliwia płynne wybieranie nierówności drogi. Efektem jest wysoki komfort jazdy, dla wszystkich pasażerów pojazdu. W przednim zawieszeniu samochodów Subaru pozostawiono sprawdzony system kolumnowy MacPhersona, jednak ulepszono sztywność mocowania kolumn, co również poprawiło kontakt opon z nawierzchnią. W modelach Legacy i Outback zastosowano nową elastycznie mocowaną tzw. kołyskę podsilnikową, do której mocowane są sztywno (dla ruchów poprzecznych) wahacze zawieszenia i przekładnia kierownicza. Efektem jest zwiększenie czułości i szybkości reakcji samochodu na manewry kierownicą.

        Wpływ obciążeń i sił bocznych na prowadzenie samochodu

        Dwuwahaczowe tylne zawieszenie z obu stron auta zapewnia, że koła i opony ustawione są zawsze prostopadle do nawierzchnni. Prowadzący ma dzięki temu poczucie bezpieczeństwa – samochód wydaje się kleić do drogi. Zapewniona jest także zdolność do sprawnego przyspieszania i to nawet wtedy, gdy sama nawierzchnia jest nierówna, lub gdy pokonujemy zakręt. Także i to jest elementem bezpiecznej jazdy samochodem Subaru.

        Precyzyjna kontrola ruchów zawieszenia

        W sportowym WRX STI jeszcze bardziej poprawiono sztywność poprzeczną przedniego zawieszenia, stosując ramę pomocniczą z tłoczonego aluminium, oraz kulowe łożyska wahaczy typu „uniball”. Rozwiązanie to współgra z dokładnie zestrojonym tylnym zawieszeniem, opartym na dwu wahaczach z każdej strony. Całość powoduje iż prowadzenie WRX STI jest wyjątkowo pewne i daje się dobrze kontrolować, ale nie cierpi na tym nadmiernie komfort jazdy.