Znaczna sztywność nadwozia

        Samochód o wysokich osiągach, jeżeli ma być prawidłowo wykorzystany, musi mieć niezwykle sztywne nadwozie. Z drugiej strony wysokie osiągi można uzyskać jedynie wtedy, gdy pojazd (a więc i jego nadwozie) jest stosunkowo lekki. Subaru uzyskało rozsądną równowagę między oboma tymi własnościami nadwozi swoich samochodów, które są sztywne, ale też lekkie, dzięki prawidłowemu użyciu elementów aluminiowych oraz wzmocnień ze stali o najwyższej wytrzymałości. Właściwa konstrukcja nadwozi przewiduje też, że są one odpowiednio podatne w przewidzianych z góry miejscach, a elementy zawieszenia charakteryzują się odpowiednią elastycznością.

        Bezpieczniejszy samochód dzięki wbudowanym pierścieniowym ramom nadwozia.

        Dążąc do poprawy bezpieczeństwa zderzeniowego, Subaru w swych badaniach oparło się na analizie rzeczywistych wypadków drogowych. Znaczącym rezultatem prac badawczych, który skutkuje dobrym zabezpieczeniem pasażerów ze wszystkich kierunków, są Pierścieniowe Ramy Wzmacniające.
        Wszystkie słupki nadwozia, boczne ramy i poprzeczne wzmocnienia podłogi ułożone są na kształt pierścieni połączonych z otaczającą je skorupą. Ten podobny do klatki układ, ściśle osłania wnętrze kabiny. Dodatkiem do tego rozwiązania jest struktura przedniej części samochodu, o budowie możliwej do zrealizowania jedynie dzięki wzdłużnemu ustawieniu poziomego (a więc niskiego), przeciwsobnego silnika. Boczne obramowania kierują się tu symetrycznie od kabiny wprost do zderzaków, tworząc kratownicę absorbującą z dużą skutecznością energię czołowego zderzenia. Pierścieniowe Ramy Wzmacniające są rozwiązaniem łączącym ochronę przed uderzeniem z dowolnego kierunku i możliwość rozproszenia energii tego uderzenia, gdy dojdzie do odkształcenia części nadwozia. Dzięki temu bezpieczeństwo zderzeniowe samochodów Subaru jest na najwyższym poziomie.