Aerodynamika
Rozwijając aerodynamiczne własności swych samochodów Subaru osiągnęło wyjątkowo niskie wartości CD (współczynnika oporu powietrza) we wszystkich modelach – z nadwoziem hatchback, sedan, kombi a także w SUV-ach. Jest to kolejny czynnik umożliwiający stabilną, szybką jazdę i jednocześnie względnie niewielkie zużycie paliwa. By to osiągnąć samochody z różnymi nadwoziami wykorzystują liczne, czasami odmienne rozwiązania kształtu karoserii w tylnej części dachu oraz w okolicach zderzaków.
Nadwozie WRX STI zaprojektowano w szczególny sposób, by wygenerować, przy pomocy dużego dachowego spoilera i dyfuzora pod tylnym zderzakiem, istotną siłę docisku występującą przy większych prędkościach. Szczególną rolę odgrywa tu spoiler na dachu czterodrzwiowej wersji WRX STI, a także pokrywy podwozia łagodzące przepływ powietrza pod samochodem, stosowane w obu wersjach nadwoziowych. Rozwiązania aerodynamiczne WRX STI odgrywają dużą rolę w zachowaniu odpowiedniej, stabilnej przyczepności kół przedniej i tylnej osi tego samochodu. Dzięki temu prowadzenie sportowego auta jest pewne i bezpieczne, a więc daje wyjątkową satysfakcję. Warto zaznaczyć, że rozwiązania aerodynamiczne sportowego samochodu z bardzo mocnym, turbodoładowanym silnikiem, muszą uwzględniać także skuteczne chłodzenie jednostki napędowej, chłodzenie powietrza doładowanego oraz chłodzenie zespołów mechanicznych i przede wszystkim hamulców. Przepływy powietrza wokół i wewnątrz, pod pokrywami WRX STI, uwzględniają wszystkie te zagadnienia.