W Subaru jesteśmy przekonani, że najlepszy sposób, aby wyjść cało z
wypadku, to nie dopuścić do jego powstania. Właśnie dlatego nowego
Outbacka wyposażyliśmy w stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD,
który zapewnia panowanie nad autem przy prawie każdej pogodzie i w
silnik SUBARU BOXER, który poprawia stabilność auta dzięki nisko
położonemu środkowi ciężkości. System VDCS (stabilizacja toru jazdy
samochodu) i hamulce z dużymi tarczami również są mocnymi argumentami,
gdy jadąc Outbackiem musisz wykazać się sprawnością przy unikaniu
niebezpieczeństw.
Poprawiona widoczność
Szkielet nadwozia został zmodyfikowany, tak aby poprawić widoczność, zmniejszając “martwe pola” widzenia. Ponadto boczne lusterka są teraz zamocowane na powierzchni drzwi, a w przedniej ich części znalazły się trójkątne okienka. Rozwiązanie to również zmniejsza martwe pole widzenia i poprawia widoczność.
System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)
System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy wykorzystuje zestaw czujników, przy pomocy których śledzi i analizuje, czy pojazd porusza się torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Jeżeli opony ślizgają się, lub na skutek przekroczenia granicznej prędkości samochód porusza się niewłaściwym torem jazdy, następuje zmiana rozdziału momentu napędowego przez AWD, dostosowywana jest moc generowana przez silnik i wykorzystywane są odpowiednio hamulce w każdym z kół oddzielnie. Wszystkie te procedury łącznie mają za zadanie utrzymać samochód na zadanym torze jazdy.
Aktywne sterowanie momentem napędowym pomaga prowadzić precyzyjnie, a jednocześnie bardziej zbliżać się do limitu wykorzystania samochodu. Gdy wchodzisz w zakręt i gdy zaczynają działać boczne siły bezwładności, ATV używa jednocześnie hamulców i momentu napędowego silnika w ten sposób, by dostarczyć mniej momentu do wewnętrznych kół, zaś więcej do zewnętrznych. Działanie to ułatwia jazdę w zakrętach i sprawia, że prowadzenie staje się bardziej precyzyjne pomagając utrzymać wybrany tor jazdy. ATV działając w powiązaniu z VDCS ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji drogowych, zwiększając poczucie bezpieczeństwa.
Skoncentrowani na bezpieczeństwie
Wiemy, jak ważne jest dla Ciebie wszystko co znajduje się na pokładzie
Twojego samochodu. Dlatego Outback zawsze chroni Ciebie i Twoich
pasażerów. Służą do tego systemy bezpieczeństwa najwyższej jakości,
czyli siedem poduszek powietrznych*, pierścieniowe ramy wzmacniające
nadwozia, a nawet cała konstrukcja nadwozia, chroniąca wnętrze kabiny.
Życie może być ryzykowne, ale robimy wszystko, aby to co cenisz sobie
najbardziej, było w Outbacku dobrze zabezpieczone.
Ochrona na pierwszym miejscu
Ponieważ wiemy, że zadowolenie z prowadzenia samochodu wywodzi się z
poczucia bezpieczeństwa i spokoju umysłu, Outback został skonstruowany w
ten sposób, by na równi chronić pasażerów, kierowcę oraz pieszych.
Konstrukcja naszych samochodów odzwierciedla tę filozofię.
Zaprojektowano w nich nawet specjalne strefy, które amortyzują i
pochłaniają energię, chroniąc pieszych w razie wypadku.
Ocena Euro NCAP - 5 gwiazdek
Podczas ostatniej rundy testów Euro NCAP (European New Car Assessment Program), nowy Outback został nagrodzony maksymalną, pięciogwiazdkową oceną sprawności systemów bezpieczeństwa.
Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie
Pierścieniowe ramy wzmacniające podnoszą wytrzymałość kabiny w obszarze od dachu przez drzwi i słupki, aż do podłogi. Rozwiązanie to pozwala na zmianę kierunku i rozproszenie energii uderzenia na elementy umieszczone z dala od pasażerów. Jest to także rozwiązanie wzmacniające, a jednocześnie czyniące lżejszym podwozie, co również poprawia bezpieczeństwo jazdy.
Budowa nadwozia chroniąca kabinę
Każde Subaru sięga ponad standardowe rozwiązania, gdy chodzi o bezpieczeństwo pasażerów. Poziomy układ silnika SUBARU BOXER, budowa skrzyni biegów oraz sposób mocowania podzespołów mają takie właściwości, że w razie zderzenia czołowego zespoły te „chowają” się pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny.
Fotele, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne*
W każdym Outbacku standardowo montowane są przednie, przednie - boczne, kurtynowe i kolanowe poduszki powietrzne*. Pasy bezpieczeństwa mają regulację wysokości mocowania, napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na właściwym miejscu i ograniczniki napięcia, które zmniejszają maksymalne siły obciążające klatkę piersiową w czasie zderzenia.
* Poduszki powietrzne mogą być skuteczne, gdy pasażer przypięty jest pasami bezpieczeństwa.
Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w
zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji
modelowych. Każda zmiana wyposażenia i specyfikacji zostanie wyraźnie
przedstawiona Państwu przed zawarciem umowy ze sprzedawcą.