Silnik

        W pogoni za osiągami

        Bez względu na to, którą wersję Imprezy wybierzesz, jej sercem jest światowej sławy silnik SUBARU BOXER. Jest to lekka i zwarta jednostka napędowa, o niskim środku ciężkości, znakomitym wyposażeniu i niskim poziomie wibracji. Od bardzo czułego 2.5-litrowego silnika z turbosprężarką, do 2.0- i 1.5-litrowych wersji, które zapewniają płynne i satysfakcjonujące przyśpieszenie, każdy silnik demonstruje nieustające dążenie Subaru do uzyskiwania jak najlepszych osiągów.

        2.5-litrowy silnik SUBARU BOXER DOHC z turbosprężarką (WRX)

        Bardzo czuły 2.5-litrowy silnik z turbosprężarką posiada moc 169 kW (230 KM) i wykorzystuje bardzo wydajny intercooler maksymalizujący moc wyjściową. Zapewnia to szeroki zakres mocy i momentu obrotowego, redukuje opóźnienie działania turbo, a także wspomaga precyzję sterowania przy średnich i niskich prędkościach oraz doskonałe przyśpieszenie, kiedy tego potrzebujesz.

        2.0-litrowy silnik SUBARU BOXER DOHC (2.0R Sport / 2.0R)

        2.0-litrowy silnik SUBARU BOXER DOHC o mocy 110 kW (150 KM) gwarantuje dobre przyspieszenie oraz płynność jazdy, a dzięki swej ogólnej sprawności zapewnia niskie zużycie paliwa i niewielki poziom emisji spalin.

        1.5-litrowy silnik SUBARU BOXER DOHC (1.5R)

        Choć jest to najmniejszy silnik dostępny w modelu Impreza, nie traci żadnej z najlepszych cech silnika SUBARU BOXER. Moc 79 kW (107 KM) jest regulowana przez elektronicznie sterowaną przepustnicę, dzięki czemu silnik jest bardzo czuły, a jednocześnie niezwykle ekonomiczny.

        System zmiennych faz rozrządu (AVCS)

        W układzie ssącym wszystkich silników, zastosowano system zmiennych faz rozrządu (AVCS). Jego praca, dostosowując się do prędkości samochodu, zapewnia pełną kontrolę nad silnikiem oraz dużą wartość momentu obrotowego przy średnich prędkościach i dodatkową moc przy wyższych obrotach.