Stały napęd wszystkich kół
        Symmetrical AWD

        Stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD stworzono w Subaru w 1972 roku. Od tamtej pory układ ten był przedmiotem wielu technologicznych i konstrukcyjnych udoskonaleń w wyniku zwiększających się wymagań użytkowników Subaru. Symmetrical AWD charakteryzuje się osiową symetrią skrzyni biegów, wału napędowego i mechanizmów różnicowych umieszczonych za silnikiem SUBARU BOXER. Oznacza to, że w porównaniu z innymi układami napędowymi typu All-Wheel Drive system ten stanowi unikalne, proste rozwiązanie zachowujące obustronną równowagę z nisko położonym środkiem ciężkości. Ponadto w przypadku poślizgu kół rozkład momentu obrotowego pomiędzy osią przednią i tylną jest automatycznie kontrolowany. Rozwiązanie takie daje pewność prowadzenia samochodu znanego z naturalnej stabilności.

        Silniki SUBARU BOXER są lekkie i kompaktowe. Pracują z natury rzeczy bardziej równomiernie, aksamitnie i bardziej efektywnie niż jednostki w układzie rzędowym lub V. Zrównoważenie mas pracujących naprzeciw siebie tłoków zmniejsza drgania i wibracje. Płaska konstrukcja leżącego, nisko umieszczonego silnika obniża położenie środka ciężkości Imprezy, zapewniając niespotykane u innych samochodów optymalne wykorzystanie zalet stałego napędu wszystkich kół i dopracowanych w sportowych warunkach zawieszeń.

        Trzy wyróżniające zalety:

        Nisko położony środek ciężkości

        Gdy pokonujesz zakręt, siła odśrodkowa zawsze stara się skierować samochód na zewnętrzną stronę drogi. To, w jak wysokim stopniu ten efekt zajdzie, zależy od położenia środka ciężkości. Gdy jest on położony wysoko, trudniej jest odzyskać stabilność i kontrolę nad pojazdem. Gdy jest nisko, jak w Imprezie, mniejsze jest przechylenie nadwozia i odchylenie od obranego toru jazdy, dając tym samym większą stabilność i bezpieczeństwo.

        Konstrukcja silnika SUBARU BOXER radykalnie redukuje drgania poprzez wzajemne znoszenie się sił dynamicznych pochodzących od pracujących naprzeciw siebie tłoków. Niespotykany przy innych konstrukcjach silnika komfort pracy w całym zakresie obrotów i szybsze, bardziej spontaniczne reakcje na zmianę położenia pedału gazu to bezpośrednie zalety stosowanej konstrukcji.

        Mniej drgań

        Lepsza przyczepność

        Stały napęd wszystkich kół ma oczywistą przewagę nad napędem jednej osi, szczególnie podczas pokonywania zakrętów. Mniejsze siły na poszczególnych kołach Imprezy pozwalają w znacznym zakresie unikać pod- lub nadsterowności.

        Sportowe geny

        Trudny teren, duża różnorodność nawierzchni, klimatu i warunków jazdy to wyzwania, jakim stawiają czoła konstruktorzy samochodów Subaru tworzonych z myślą o Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. To właśnie z ich doświadczeń i rozwiązań technologicznych korzystają twórcy samochodów Subaru przeznaczonych do codziennego użytku.