Prowadzenie

        Stanowcze prowadzenie

        Impreza jest nieodłącznie związana z Rajdowymi Mistrzostwami Świata. Z tej inspiracji zrodziła się koncepcja układu stabilizacji przechyłu poprzecznego (Subaru Dynamic Chassis Control). Jest to zaprojektowanie pojazdu tak, aby wykorzystywał najbardziej subtelne siły w różnych warunkach drogowych, zapewniając kierowcy i pasażerom niezrównany komfort jazdy, łatwość prowadzenia i bezpieczeństwo. W najnowszej wersji Imprezy przyjemność z jazdy jest jeszcze większa, dzięki czemu możesz rozluźnić się i jednocześnie poczuć radość z prowadzenia samochodu o niezrównanych osiągach.

        Zawieszenie przednie

        Zawieszenie przednie Imprezy to kolumna McPhersona z przodu redukująca przechyły na boki. Zawieszenie jest mocne, ale jednocześnie lekkie. Zostało wyregulowane w taki sposób, by zredukować wstrząsy odczuwane podczas jazdy po nierównej drodze. Przednie stabilizatory ograniczające przechyły nadwozia są standardem dla wszystkich modeli.

        Tylne zawieszenie Imprezy jest zawieszeniem wielowahaczowym, przy czym dodatkowo modele WRX, 2.0R Sport i 2.0R posiadają stabilizatory tylne. Duża rama pomocnicza absorbuje energię z opon, dzięki czemu nie przenosi się ona na nadwozie samochodu. Wszystko to, w połączeniu z mniejszymi nadkolami (dzięki wykorzystaniu zawieszenia wielowahaczowego), pozwalającymi zwiększyć przestrzeń bagażową, gwarantuje Ci satysfakcję z cichej i płynnej jazdy.

        Zawieszenie tylne

        System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)*1 *2

        System stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD już sam w sobie zawiera dodatkowe rezerwy bezpieczeństwa aktywnego, ale Subaru wychodzi daleko ponad przyjęte standardy. Choć już z zasady samochód jest bardziej stabilny niż tradycyjna konstrukcja zaopatrzona w system kontroli trakcji, rozwiązanie tu stosowane oferuje nowy poziom bezpieczeństwa aktywnego. System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy*1 *2 stale monitoruje i analizuje aktualną sytuację na drodze, wyczuwając poziom panowania nad samochodem. W zależności od występującej niestabilności, system aktywnie zmienia międzyosiowy podział momentu obrotowego, aktualnie dostarczaną przez silnik moc i ewentualnie uaktywnia przyhamowywanie poszczególnych kół. Działając w sposób naturalny, pomaga nie tylko unikać sytuacji niebezpiecznych, ale wspomaga też działania kierowcy.

        Z systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy

        Przykład podsterowności:
        System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy jest uaktywniany w celu sterowania mocą silnika i hamulcami kół tylnych, aby utrzymać tor jazdy samochodu jak najbardziej zbliżony do pożądanego.

        Przykład nadsterowności:
        System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy jest uaktywniany w celu ograniczenia mocy silnika i działania hamulców kół tylnych na zewnątrz łuku lub zarówno przednich, jak i tylnych hamulców, aby utrzymać tor jazdy samochodu jak najbardziej zbliżony do pożądanego.

        *1 Standard dla modeli z silnikami 2.5- oraz 2.0-litrowymi. Opcja dla modeli z silnikiem 1.5-litrowym.
        *2 Z możliwością wyłączenia kontroli trakcji.