Moc i panowanie nad pojazdem

        Przy silniku o ogromnej mocy 221 kW (300 KM) i momencie obrotowym na poziomie 407 Nm ważne jest, aby kierowca miał maksymalną kontrolę nad pojazdem w każdej sytuacji. Mknąc krętą, nieutwardzoną drogą czy też zwinnie przemierzając centrum miasta, Impreza WRX STI zapewnia swobodny wybór rodzaju sterowania układem napędowym, aby dawać radość z prowadzenia w każdych warunkach.

        Tam, gdzie bije serce samochodu

        Sercem Imprezy WRX STI jest uhonorowany nagrodami, turbodoładowany silnik SUBARU BOXER o pojemności 2,5 litra. Jest on wyposażony w system zmiennych faz rozrządu (Dual AVCS), zapewniający doskonałe właściwości jezdne przy niskich i średnich prędkościach, większą moc przy wysokich prędkościach, wyższy moment obrotowy, a także lepsze osiągi układu wydechowego i spalania. Dalsze zwiększenie wydajności spalania umożliwia duży intercooler, poprzecznie zamontowany tłumik o większej pojemności i układ wydechowy z czterema końcówkami.

        6-biegowa skrzynia manualna

        Sześciobiegową skrzynię manualną z dźwignią zmiany biegów o krótkim skoku cechuje równocześnie płynne i bezpośrednie działanie. Jej naturalną wyrazistość i moc na miarę wysokiego momentu obrotowego można docenić dzięki wskaźnikowi obrotów, pozwalającemu dostosować zmianę biegów do upodobania. To właśnie ten moment, kiedy bierzesz drogę pod swoje panowanie.

        Wydajne chłodzenie

        W efekcie wieloletnich poszukiwań najbardziej wydajnych technologii chłodzenia powiększono intercooler, a wyloty powietrza wbudowano w przedni zderzak i błotnik, co umożliwiło efektywne odprowadzanie gorącego powietrza z komory silnika. Wszystko to pozytywnie wpływa na chłodzenie i dobre osiągi silnika przy wysokich obrotach.

        Trzy nowe tryby sterowania — SI-DRIVE

        SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive) w inteligentny sposób łączy silnik i skrzynię biegów, umożliwiając im pracę w trzech różnych trybach. Wybierz tryb, który zapewni Ci najbardziej pozytywne wrażenia z jazdy.

        Tryb Intelligent:
        Przeznaczony do zapewnienia najwyższego komfortu i optymalnej ekonomii podczas jazdy w mieście i w długiej podróży. Wskaźnik biegów sygnalizuje optymalny pod kątem zużycia paliwa moment zmiany biegu.

        Tryb Sport:
        Najbardziej wszechstronny tryb pracy — zapewnia płynność w codziennym korzystaniu z pojazdu, a na autostradzie rezerwę mocy, gdy potrzebne jest szybkie przyspieszenie.

        Tryb Sport Sharp:
        Stworzony, aby wykorzystać maksymalny potencjał 2,5-litrowego silnika z turbodoładowaniem. Właściwy dla sportowego charakteru jazdy, z błyskawiczną reakcją na zmianę położenia pedału gazu.

        Aktywny centralny mechanizm różnicowy DCCD (Driver’s Control Centre Differential)

        Aktywny centralny mechanizm różnicowy z elektrycznie regulowanym stopniem tarcia wewnętrznego zapewnia znakomitą zwrotność i stabilność pojazdu w każdym trybie.

        Tryb Manual: umożliwia 6-stopniową regulację centralnego mechanizmu różnicowego.

        Trzy tryby automatyczne: możliwość wyboru trzech różnych trybów dla centralnego mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu, w zależności od sytuacji drogowej lub osobistych preferencji.

        Auto: tryb ustawiany domyślnie w chwili uruchomienia silnika, dobrze sprawuje się w większości warunków.
        Auto [+]: zwiększa przenoszenie momentu na oś przednią w celu poprawienia stabilności. Ten tryb jest przeznaczony przede wszystkim do jazdy po śliskiej nawierzchni.
        Auto [-]: zmniejsza przenoszenie momentu na oś przednią w celu poprawienia zwrotności. Ten tryb jest zalecany dla elastycznego i lekkiego prowadzenia samochodu po krętych drogach.

        System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)

        System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy został stworzony, aby zapewnić elastyczność i łatwość kontroli pojazdu. Do wyboru są trzy tryby:

        Tryb Normal (domyślny): Systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy oraz ABS są pomocne podczas jazdy po śliskiej nawierzchni.

        Tryb Traction: W tym trybie następuje ograniczenie działania systemu kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy oraz opóźnienie zadziałania systemu VDCS podczas hamowania. W tym trybie funkcja ograniczania momentu obrotowego jest wyłączona.

        Tryb Off: przydatny przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni (np. śnieg, błoto), w tym trybie działa jedynie ABS.

        Ułatwiająca ruszanie pod górę funkcja Hill Start Assist jest aktywna w każdym z powyższych trybów.

        Naciskaj przycisk Vehicle Dynamic Control System, aby przełączać się między trybem Normal lub Off. Przytrzymaj dłużej przycisk, aby włączyć tryb Traction.