Bezpieczna moc
Nowa konstrukcja zawieszenia oparta o koncepcję Subaru Dynamic Chassis Control Concept to szczytowe osiągnięcie technologiczne. Wykorzystując najbardziej subtelne siły w różnych warunkach drogowych, zapewnia kierowcy i pasażerom niezrównany komfort jazdy i łatwość prowadzenia. Mocne nadwozie Imprezy WRX STI opiera się na elastycznej podstawie, która dopasowuje się do wszelkich niedogodności, jakie można napotkać na trasie. Nie dzieje się to jednak kosztem Twojego spokoju, gdyż Impreza WRX STI jest oprócz tego wyposażona w pakiet aktywnych i pasywnych zabezpieczeń.
Zawieszenie z kolumną McPhersona (przednie)
Samochód wyposażono w wywodzący się ze sportów motorowych układ zawieszenia z kolumną McPhersona, zapewniający powiększony skok koła. W połączeniu ze zwiększonym rozstawem kół, gwarantuje on większą stabilność przy pokonywaniu zakrętów. Zmiany kąta pochylenia i zbieżności kół poprawiły geometrię zawieszenia. W połączeniu z powiększonym skokiem koła uzyskano zwiększenie przyczepności w każdych warunkach drogowych, co sprawia, że każda podróż jest przyjemną wycieczką.
Zawieszenie wielowahaczowe (tylne)
Dzięki idealnej geometrii specjalnie zaprojektowanego zawieszenia wielowahaczowego, opony doskonale przylegają do nawierzchni drogi w każdych warunkach, a przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów są ograniczone do minimum. Zwiększonej przyczepności towarzyszy zdolność do wyśmienitego pochłaniania wstrząsów podczas jazdy po nierównościach, gwarantująca satysfakcję z jazdy.
Zaprojektowany z myślą o startach rajdowych
Koncepcja Imprezy WRX STI wywodzi się wprost z wyścigów rajdowych. Aerodynamikę inspirowaną rajdami widać w przednim zderzaku, nadkolach, błotniku i tylnym spojlerze dachowym, które zwiększają dynamikę. Elementy podwozia i tylny dyfuzor poprawiają przepływ powietrza pod pojazdem, aby go przyśpieszyć i zmniejszyć turbulencje. Emocje, których dostarczają zawody WRC, jeszcze nigdy nie były tak blisko.
Mistrzowskie hamowanie
STI wyposażone jest w cztery ogromne, wentylowane tarcze hamulcowe Brembo. Czterokanałowy system Super Sports ABS z czterema czujnikami monitoruje działanie hamulców osobno na każdym z czterech kół, śledząc równocześnie wskazania czujników układu kierowniczego, przyspieszeń w ruchu obrotowym i przyspieszeń wzdłużnych. Działanie układu jest wspomagane przez elektronicznie sterowany system podziału siły hamowania, zapewniający stabilność w razie zmiany rozkładu masy pomiędzy przednią a tylną częścią pojazdu. Dopełnienie stanowi inteligentny układ Hill Start Assist, który ułatwia bezproblemowe ruszanie pod górę.
Pierścieniowa konstrukcja klatki bezpieczeństwa
Ideą konstrukcji jest wykorzystanie słupków i bocznych ram szkieletu nadwozia do otoczenia i wzmocnienia kabiny. Łuki biegną przez dach do drzwi, słupków i podłogi, tworząc jednolitą, mocną i pochłaniającą energię ramę, która zmniejsza siłę uderzenia i chroni całą przestrzeń kabiny. W przypadku zderzenia czołowego ramy wykonane z materiału o dużej wytrzymałości ulegają odkształceniu, skutecznie pochłaniając energię uderzenia.
Pewność w wyposażeniu standardowym
W standardowym wyposażeniu znajdują się przednie poduszki powietrzne, przednie / boczne poduszki i kurtyny powietrzne. Pasy bezpieczeństwa są wspomagane przez automatyczne napinacze, które pomagają w przytrzymywaniu kierowcy i pasażerów w razie zderzenia czołowego, a także ograniczniki siły działania, redukujące siłę uderzeniową w obrębie klatki piersiowej. Natomiast łatwą i bezpieczną instalację fotelików dziecięcych umożliwiają zaczepy zgodne ze standardem ISOFIX.