Symmetrical AWD

        Równowaga -
        najważniejszy składnik genów Subaru

        Wrodzona szlachetność wyglądu i poczucie równowagi, jakie cechują samochody Subaru, mają swoje źródło w naturze i elementarnej logice. Czy orzeł mógłby szybować z gracją po niebie, gdyby jedno z jego skrzydeł było cięższe od drugiego? A gepard? Nie byłby zdolny mknąć przez dżunglę, gdyby miał dwie łapy dłuższe od pozostałych — to przecież logiczne. Nie inaczej jest w przypadku Subaru. Oto powód, dla którego u podstaw technologicznych rozwiązań marki leży idealna symetria.

        Ten unikatowy układ, rozwijany nieprzerwanie od 1972 roku, opiera się na osiowej symetrii skrzyni biegów, wału napędowego i mechanizmów różnicowych umieszczonych za silnikiem, czego rezultaty to kompaktowa budowa i doskonałe wyważenie pojazdu z niskim środkiem ciężkości. W razie poślizgu rozkład momentu obrotowego pomiędzy osią przednią i tylną jest automatycznie kontrolowany. Rozwiązanie takie daje spokój ducha dzięki pewności prowadzenia samochodu znanego z naturalnej stabilności.

        Główne zalety, wywodzących się z rajdów samochodowych silników typu bokser, to doskonale równomierna praca, mniejsze wibracje oraz możliwość niższego ich umiejscowienia w karoserii, co pozwala na obniżenie środka ciężkości całego samochodu. Przeciwsobny silnik SUBARU BOXER tworzą cylindry umieszczone naprzeciw siebie po obu stronach wału korbowego. Silnika tego użyto po raz pierwszy w 1965 roku. Stał się podstawą technologii motoryzacyjnej Subaru, dając klientom na całym świecie czystą przyjemność z jazdy.

        International Engine of the Year Awards 2008

        Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik SUBARU BOXER o pojemności 2,5 litra otrzymał nagrodę International Engine of the Year Awards 2008 w klasie pojemności od 2 do 2,5 litra.