Modele 2.5- i 2.0-litrowe wyposażone są w 5-cio biegową skrzynię manualną z centralnym mechanizmem różnicowym AWD wyposażonym w ograniczające poślizg międzyosiowy sprzęgło wiskotyczne. Zapewnia to stabilność poprzez wykorzystanie przyczepności momentu obrotowego rozłożonego po połowie na przednie i tylne koła. Gdy warunki na trasie zmienią się, momenty obrotowe przednich i tylnych kół zostaną odpowiednio zmodyfikowane. 5-cio biegowa skrzynia biegów w modelach z silnikiem Diesla daje sportowe odczucia, a dopasowując, poprzez specjalne przełożenia, zapotrzebowanie na moment obrotowy, zapewnia elastyczność i wysoką efektywność. Model Outback wyposażono w dodatkowe przełożenia redukcyjne – funkcja ta praktycznie podwaja liczbę biegów, pozwalając zarówno na jazdę po nierównym terenie, jak i na łatwe holowanie przyczepy (modele benzynowe). Jest wreszcie system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy pozwalający zachować kontrolę nad pojazdem w ekstremalnych sytuacjach.