Skrzynia biegów

        Pełna kontrola na każdej nawierzchni

        Każda skrzynia biegów w Outbacku została stworzona w celu przebycia drogi zgodnie z założeniami kierowcy, niezależnie od nawierzchni. Bez względu na to, czy jest płynnie działająca manualna czy bardzo czuła automatyczna skrzynia biegów (z możliwością włączenia trybu sterowania ręcznego), jej konstrukcja w porę odczyta niemal wszystkie Twoje zamiary.

        Manualna skrzynia biegów z centralnym mechanizmem różnicowym AWD wyposażonym w ograniczające poślizg międzyosiowy sprzęgło wiskotyczne (2.5i / 2.0D / modele Limited)

        Modele 2.5- i 2.0-litrowe wyposażone są w 5-cio biegową skrzynię manualną z centralnym mechanizmem różnicowym AWD wyposażonym w ograniczające poślizg międzyosiowy sprzęgło wiskotyczne. Zapewnia to stabilność poprzez wykorzystanie przyczepności momentu obrotowego rozłożonego po połowie na przednie i tylne koła. Gdy warunki na trasie zmienią się, momenty obrotowe przednich i tylnych kół zostaną odpowiednio zmodyfikowane. 5-cio biegowa skrzynia biegów w modelach z silnikiem Diesla daje sportowe odczucia, a dopasowując, poprzez specjalne przełożenia, zapotrzebowanie na moment obrotowy, zapewnia elastyczność i wysoką efektywność. Model Outback wyposażono w dodatkowe przełożenia redukcyjne – funkcja ta praktycznie podwaja liczbę biegów, pozwalając zarówno na jazdę po nierównym terenie, jak i na łatwe holowanie przyczepy (modele benzynowe). Jest wreszcie system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy pozwalający zachować kontrolę nad pojazdem w ekstremalnych sytuacjach.

        Automatyczna skrzynia biegów z systemem AWD ze zmiennym rozdziałem momentu na osie
        (wszystkie modele z silnikami benzynowymi)

        Benzynowe modele Outbacka wyposażono w elektronicznie sterowane, 5-cio lub 4-ro biegowe skrzynie automatyczne SPORTSHIFT*1 z możliwością przełączenia trybu sterowania skrzyni na ręczny (w skrzyni 5-cio biegowej) oraz przełączenia trybu sterowania skrzyni na ręczny lub sportowy (w skrzyniach 4-ro biegowych). 5-cio biegowa skrzynia w modelach z silnikami 3.0-litrowymi wyposażona jest w manetki umieszczone przy kierownicy, umożliwiające szybkie przełączenie trybu sterowania skrzyni na ręczny. Podczas zmniejszania prędkości następuje płynna, automatyczna redukcja biegów. Jest to połączone z systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy i systemem aktywnego dopasowania podziału momentu obrotowego, który zapewnia zmianę rozkładu momentu pomiędzy osią przednią i tylną pojazdu z 45/55% (domyślnie) na 50/50%. 4-ro biegowe skrzynie w modelach Limited (z silnikami benzynowymi) również standardowo wyposażone są w system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy oraz zmienny rozdział momentu obrotowego AWD.

        Manetki zmiany biegów przy kierownicy i automatyczna redukcja biegów

        Manetki zmiany biegów przy kierownicy (w modelu 3.0R oraz w modelach Limited z silnikami benzynowymi) umożliwiają błyskawiczne przełączanie trybu sterowania skrzyni na ręczny. 5-cio biegowa skrzynia automatyczna w modelu 3.0R wyposażona jest ponadto w automatyczną redukcję biegów synchronizującą obroty w trybie sterowania ręcznego w celu lepszej kontroli i poprawy osiągów.

        * SPORTSHIFT jest zarejestrowanym znakiem towarowym firmy Prodrive Ltd.