Prowadzenie

        Uosobienie stabilności

        Łatwość prowadzenia Outbacka uzyskano dzięki doświadczeniu zdobytemu dzięki udziałowi Subaru w rajdach. Począwszy od karoserii z wartością prześwitu 200 mm*1 aż do idealnie wyważonego stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD, Outback zaprojektowany został tak, aby zapewnić ci bezpieczeństwo i fenomenalne prowadzenie. Po wielu ulepszeniach zawieszenia i podwozia sterowanie pojazdem jest łatwe i precyzyjne, pojazd ma niedoścignioną sterowność i stabilność o każdej porze i w każdych warunkach.

        Zawieszenie

        Aby zamortyzować nierówności na drodze, pojazd wyposażono w kolumny McPhersona z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Takie rozwiązanie zapewnia równą i stabilną jazdę nawet przy bardzo dynamicznym prowadzeniu. Dodatkowo, duży prześwit o wartości 200 mm*1 pozwala za każdym razem z łatwością pokonywać wiele rodzajów nawierzchni, także nieutwardzonych.

        Samopoziomowanie tylnej osi

        Wszystkie Outbacki wyposażone są w układ samopoziomujący w tylnym zawieszeniu. Jeżeli tył pojazdu obniży się pod dużym obciążeniem, w celu uzyskania stabilności jazdy, wysokość jest automatycznie regulowana.

        System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)*2

        Stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD już sam w sobie zawiera dodatkowe rezerwy bezpieczeństwa aktywnego, ale Subaru wychodzi daleko ponad przyjęte standardy. Choć już z zasady samochód jest bardziej stabilny niż tradycyjna konstrukcja zaopatrzona w system kontroli trakcji, rozwiązanie tu stosowane oferuje nowy poziom bezpieczeństwa aktywnego. System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy stale monitoruje i analizuje aktualną sytuację na drodze, wyczuwając poziom panowania nad samochodem. W zależności od występującej niestabilności system aktywnie zmienia międzyosiowy podział momentu obrotowego, aktualnie dostarczaną przez silnik moc i ewentualnie uaktywnia przyhamowywanie poszczególnych kół. Działając w sposób naturalny pomaga nie tylko unikać sytuacji niebezpiecznych, ale wspomaga też działania kierowcy. System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy jest standardem dla wszystkich modeli Outbacka.

        Z systemem kontroli trakcji i stabilizacji
        toru jazdy

        Przykład podsterowności:
        System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy jest uaktywniany w celu sterowania mocą silnika i hamulcami kół tylnych, aby utrzymać tor jazdy samochodu jak najbardziej zbliżony do pożądanego.

        Przykład nadsterowności:
        System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy jest uaktywniany w celu ograniczenia mocy silnika i działania hamulców kół tylnych na zewnątrz łuku lub zarówno przednich, jak i tylnych hamulców, aby utrzymać tor jazdy samochodu jak najbardziej zbliżony do pożądanego.

        Lekkie elementy

        Sztywna i lekka karoseria zapewnia maksimum wydajności napędu Symmetrical AWD. Kluczowe znaczenie ma obniżenie wagi. Zostało ono osiągnięte poprzez zastosowanie znacznej ilości elementów aluminiowych nadwozia, a także stali o wysokiej wytrzymałości i specjalnej technologii spawania.

        *1 Dla modeli 2.0D Limited i 2.0D wartość prześwitu wynosi 195 mm.
        *2 Z możliwością wyłączenia kontroli trakcji.