Silnik

        Moc pod kontrolą

        Znany na całym świecie silnik SUBARU BOXER jest lekki, kompaktowy i umieszczony nisko w karoserii, co obniża środek ciężkości całego samochodu, a zrównoważenie mas pracujących naprzeciw siebie tłoków zmniejsza drgania i wibracje. Jeżeli zdecydujesz się na nowy 2.0-litrowy silnik BOXER DIESEL, lub na dowolny 3.0- lub 2.5-litrowy model benzynowy, będziesz mógł cieszyć się łatwością prowadzenia SUV-a i mocą, która jest rezultatem dziesiątków lat doświadczenia w branży lotniczej i dziedzictwem wielu trudnych etapów Rajdowych Mistrzostw Świata.

        3.0-litrowy silnik SUBARU BOXER H6 DOHC (3.0R)

        Ten 6-cylindrowy silnik typu bokser o znakomitym wyważeniu, cechuje się płynną pracą. Wyposażony jest w system zmiennych faz rozrządu, który zapewnia zmienne sterowanie zaworami dolotowymi podczas przyśpieszania. Zapewnia to łatwe sterowanie silnikiem przy olbrzymim zakresie momentów obrotowych i zwiększonej mocy maksymalnej. Moc maksymalna wynosi 180 kW (245 KM), a moment obrotowy 297 Nm, co umożliwia nieskrępowane przyspieszenie z dowolnego poziomu prędkości. Dodatkowo system SI-DRIVE pozwala na wybranie optymalnej wydajności silnika.

        2.5-litrowy silnik SUBARU BOXER SOHC
        (2.5i / 2.5i Limited)

        2.5-litrowy silnik SOHC ma moc 127 kW (173 KM) i moment obrotowy 227 Nm. Dzięki aktywnemu systemowi regulacji skoku zaworów (i-Active Valve Lift System) charakterystyka pracy zaworów dolotowych jest automatycznie zmieniana, zgodnie z warunkami pracy silnika. Zapewnia to znakomity moment obrotowy i optymalizację zużycia paliwa oraz obniża emisję spalin. W połączeniu z zaletami wysokowydajnego układu wydechowego z dwoma tłumikami silnik wykazuje niewiarygodne osiągi przy niskich lub średnich prędkościach i dodatkową moc przy wyższych obrotach.

        2.0-litrowy silnik SUBARU BOXER DIESEL DOHC
        (2.0D / 2.0D Limited)

        Wykorzystując moc i potencjał drzemiący w istniejącym już silniku SUBARU BOXER, stworzono i zastosowano, po raz pierwszy na świecie silnik BOXER DIESEL w samochodzie osobowym. „Sportowe geny” to nie tylko tak chętnie używana przez producentów przenośnia – bazą samochodów Subaru jest zaprawiona na rajdowych trasach konstrukcja samochodów wyczynowych. 150-konny silnik (110 kW) i wartość momentu obrotowego 350 Nm pozwolą docenić znakomite osiągi i delektować się jazdą w każdych warunkach. Mniejsze zużycie paliwa*1 i redukcja emisji CO2*2 to wynik zastosowania nowoczesnego systemu bezpośredniego wtrysku paliwa „common rail” i systemu recylkulacji spalin EGR. Nie bez znaczenia dla oszczędności paliwa pozostaje również zastosowanie układu kierowniczego z elektrycznym wspomaganiem.

        Zalety silnika SUBARU BOXER DIESEL

        ■ Znakomite przyspieszenie
        ■ Wysoki moment obrotowy już
        przy niskich prędkościach obrotowych
        ■ Niskie zużycie paliwa
        ■ Niezwykle spokojna i stabilna praca silnika
        ■ Niska emisja CO2
        ■ Lekka i zwarta, ale wytrzymała konstrukcja
        ■ Idealna równowaga mas i nisko
        umiejscowiony środek ciężkości
        ■ Mniejsze drgania i wibracje

        *1 5,8 l/100 km w cyklu mieszanym (wg danych producenta)
        *2 153 g/km w cyklu mieszanym (wg danych producenta)