Skrzynia biegów

        Przenosi zamiary na drogę

        Skrzynia biegów została tak stworzona, aby precyzyjnie przenosić każde polecenie kierowcy na nawierzchnię, na której samochód się znajduje. Bez względu na to, czy jest to płynnie działająca manualna czy bardzo czuła automatyczna skrzynia biegów (z możliwością włączenia trybu sterowania ręcznego), jej konstrukcja w porę odczyta niemal wszystkie Twoje zamiary.

        Manualna skrzynia biegów z centralnym mechanizmem różnicowym AWD wyposażonym w ograniczające poślizg międzyosiowy sprzęgło wiskotyczne (3.0R spec.B / 2.5i / 2.0R / 2.0D / modele Limited)

        Model 3.0R spec.B wyposażony jest w 6-cio biegową skrzynię manualną, która jest skonfigurowana tak, aby uzyskać najlepsze przełożenia dla optymalnej jazdy sportowej. Modele z silnikami 2.5- i 2.0-litrowymi wyposażono w 5-cio biegową skrzynię manualną. Obie skrzynie biegów wyposażono w centralny mechanizm różnicowy AWD z ograniczającym poślizg międzyosiowy sprzęgłem wiskotycznym. Zapewnia to stabilność, dzięki wykorzystaniu trakcji z momentu obrotowego 50/50 równo rozłożonego na przednie i tylne koła. Jeśli jednak warunki trakcji zmieniają się, rozłożenie momentu obrotowego na przednie i tylne koła zostaje odpowiednio dostosowane. 5-cio biegowa skrzynia w modelach z silnikiem wysokoprężnym zapewnia płynność przy zmianie biegów, a odpowiednio dostosowane przełożenia gwarantują dużą elastyczność jazdy. Modele kombi z silnikami benzynowymi i skrzynią 5-cio biegową wyposażono w dodatkowe przełożenia redukcyjne, znacznie ułatwiające jazdę po drogach nieutwardzonych, czy też holowanie ciężkiej przyczepy. Dodatkową gwarancją jest system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy*1, który pomaga opanować Legacy w sytuacjach ekstremalnych.

        Automatyczna skrzynia biegów z systemem AWD ze zmiennym rozdziałem momentu na osie (wszystkie modele z silnikami benzynowymi)

        Benzynowe modele Legacy wyposażono w elektronicznie sterowane, 5-cio lub 4-ro biegowe skrzynie automatyczne SPORTSHIFT*2 z możliwością przełączenia trybu sterowania skrzyni na ręczny (w skrzyni 5-cio biegowej) oraz przełączenia trybu sterowania skrzyni na ręczny lub sportowy (w skrzyniach 4-ro biegowych). 5-cio biegowa skrzynia w modelach z silnikami 3.0-litrowymi wyposażona jest w manetki umieszczone przy kierownicy, umożliwiające szybkie przełączenie trybu sterowania skrzyni na ręczny. Podczas zmniejszania prędkości następuje płynna, automatyczna redukcja biegów. Jest to połączone z systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy i systemem aktywnego dopasowania podziału momentu obrotowego, który zapewnia zmianę rozkładu momentu pomiędzy osią przednią i tylną pojazdu z 45/55% (domyślnie) na 50/50%. 4-ro biegowe skrzynie w modelach 2.5- i 2.0-litrowych (z silnikami benzynowymi) również standardowo wyposażone są w system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy oraz zmienny rozdział momentu obrotowego AWD.

        Manetki zmiany biegów przy kierownicy i automatyczna redukcja biegów

        Manetki zmiany biegów przy kierownicy (w modelach 3.0-litrowych oraz w modelach Limited z silnikami benzynowymi) umożliwiają błyskawiczne przełączanie trybu sterowania skrzyni na ręczny. 5-cio biegowa skrzynia automatyczna w modelach z silnikami 3.0-litrowymi wyposażona jest ponadto w automatyczną redukcję biegów synchronizującą obroty w trybie sterowania ręcznego w celu lepszej kontroli i poprawy osiągów.

        *1 Z wyjątkiem modeli 2.0-litrowych z silnikami benzynowymi i skrzynią manualną.
        *2 SPORTSHIFT jest zarejestrowanym znakiem towarowym firmy Prodrive Ltd.