System stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD już sam w sobie zawiera dodatkowe rezerwy bezpieczeństwa aktywnego, ale Subaru wychodzi daleko ponad przyjęte standardy. Choć już z zasady samochód jest bardziej stabilny niż tradycyjna konstrukcja zaopatrzona w system kontroli trakcji, rozwiązanie tu stosowane oferuje nowy poziom bezpieczeństwa aktywnego. System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy stale monitoruje i analizuje aktualną sytuację na drodze, wyczuwając poziom panowania nad samochodem. W zależności od występującej niestabilności system aktywnie zmienia międzyosiowy podział momentu obrotowego, aktualnie dostarczaną przez silnik moc i ewentualnie uaktywnia przyhamowywanie poszczególnych kół. Działając w sposób naturalny pomaga nie tylko unikać sytuacji niebezpiecznych, ale wspomaga też działania kierowcy.
(Standard dla modeli: 3.0R spec.B / 3.0R / 2.5i / 2.5i Limited / 2.0R ze skrzynią automatyczną / 2.0R Limited ze skrzynią automatyczną / 2.0D / 2.0D Limited)