Prowadzenie

        Precyzja prowadzenia, niewzruszona stabilność

        Wyjątkowe cechy Legacy wywodzą się z uznanych w świecie technologii Subaru, których źródeł należy szukać w rajdach samochodowych. Technologie opracowane na podstawie doświadczeń rajdowych i niezwykle wyważony system AWD stanowią klucz do wysokiego poziomu bezpieczeństwa i znakomitego prowadzenia. Dodatkowe udoskonalenie zawieszenia i podwozia pozwala na łatwiejsze i bardziej precyzyjne prowadzenie, a także doskonałą zwrotność i stabilność, niezależnie od warunków drogowych.

        Zawieszenie

        Zawieszenie Legacy to kolumny McPhersona z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Takie rozwiązanie zapewnia równą i stabilną jazdę pojazdu, jednocześnie pozwalając na dynamikę i sportowe doznania. Wszystko to umożliwia naprawdę pewne pokonywanie zakrętów.

        Amortyzatory Bilstein*1

        Dla modelu 3.0R spec.B przewidziano zastosowanie amortyzatorów Bilstein*1 z kolumnami McPhersona z przodu i amortyzatorów z tyłu. Pozwala to uzyskać lepszą stabilność i zachować sportowy charakter jazdy oraz przyczepność.

        System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)*2

        System stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD już sam w sobie zawiera dodatkowe rezerwy bezpieczeństwa aktywnego, ale Subaru wychodzi daleko ponad przyjęte standardy. Choć już z zasady samochód jest bardziej stabilny niż tradycyjna konstrukcja zaopatrzona w system kontroli trakcji, rozwiązanie tu stosowane oferuje nowy poziom bezpieczeństwa aktywnego. System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy stale monitoruje i analizuje aktualną sytuację na drodze, wyczuwając poziom panowania nad samochodem. W zależności od występującej niestabilności system aktywnie zmienia międzyosiowy podział momentu obrotowego, aktualnie dostarczaną przez silnik moc i ewentualnie uaktywnia przyhamowywanie poszczególnych kół. Działając w sposób naturalny pomaga nie tylko unikać sytuacji niebezpiecznych, ale wspomaga też działania kierowcy.
        (Standard dla modeli: 3.0R spec.B / 3.0R / 2.5i / 2.5i Limited / 2.0R ze skrzynią automatyczną / 2.0R Limited ze skrzynią automatyczną / 2.0D / 2.0D Limited)

        Z systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy

        Przykład podsterowności:
        System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy jest uaktywniany w celu sterowania mocą silnika i hamulcami kół tylnych, aby utrzymać tor jazdy samochodu jak najbardziej zbliżony do pożądanego.

        Przykład nadsterowności:
        System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy jest uaktywniany w celu ograniczenia mocy silnika i działania hamulców kół tylnych na zewnątrz łuku lub zarówno przednich, jak i tylnych hamulców, aby utrzymać tor jazdy samochodu jak najbardziej zbliżony do pożądanego.

        Lekkie elementy

        Sztywna i lekka karoseria Legacy zapewnia maksimum wydajności napędu Symmetrical AWD. Kluczowe znaczenie ma obniżenie wagi. Zostało to osiągnięte poprzez zastosowanie znacznych ilości elementów aluminiowych nadwozia, a także stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie i specjalnej technologii spawania.

        *1 Bilstein jest produktem ThyssenKrupp Bilstein GmbH.
        *2 Z możliwością wyłączenia kontroli trakcji.