Najnowszy członek rodziny silników SUBARU BOXER, jednostka 1,6 l DIT (Direct Injection Turbo), osiąga idealną równowagę pomiędzy wydajnością, mocnymi osiągami i niewielką emisją szkodliwych składników spalin. Użycie bezpośredniego wtrysku paliwa oraz turbosprężarki typu twin-scroll (dwukanałowej), skutkuje zwiększeniem mocy i zmniejszeniem zużycia paliwa, a wszystko to pomimo mniejszej pojemności skokowej silnika.
Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) pozwala na dostosowanie pracy silnika i układu napędowego, zgodnych ze stylem prowadzenia jaki preferuje kierowca, jego oczekiwaniami oraz sytuacją na drodze. System ten oferuje dwie charakterystyczne funkcje: Intelligent oraz Sport. Tryb Intelligent umożliwia łagodniejsze przyspieszanie i wydajniejsze działanie zespołów, natomiast tryb Sport udostępnia bardziej ekscytujące doświadczenie jazdy samochodem, z wykorzystaniem większej mocy oraz z lepszym przyspieszeniem.
Poziomy – przeciwsobny układ silnika SUBARU BOXER polega na rozłożeniu każdej pary cylindrów i tłoków o 180° względem siebie. Tworzy to silnik, który jest niższy i bardziej płaski niż jednostki napędowe innych typów. Dzięki temu silnik, a zatem i cały samochód, ma niżej położony środek ciężkości, może być niższy, a w rezultacie ma bardziej zrównoważony rozkład mas.
W odróżnieniu od tradycyjnych konfiguracji silników rzędowych lub w układzie V, w silniku w układzie bokser przeciwsobne ruchy tłoków z założenia znoszą się wzajemnie, co pomaga zmniejszyć drgania. Nie ma zatem konieczności stosowania ciężkich i skomplikowanych systemów wałków wyrównoważających.
Wszystkie ciężkie elementy ruchome znajdujące się wewnątrz poziomego – przeciwsobnego silnika, czyli korbowody, tłoki, wałki rozrządu i napęd rozrządu, rozłożone są w płaszczyźnie poziomej, tak nisko, jak to tylko możliwe. W rezultacie pojazdy SUBARU mają środek ciężkości umieszczony wyraźnie niżej niż samochody z silnikami rzędowymi, lub w układzie V. Dzieje się to z dużą korzyścią dla prowadzenia samochodów Subaru.
Samochód osobowy ze stałym napędem wszystkich kół (S-AWD) był zupełnie nową koncepcją, gdy zaproponowało ją SUBARU. Wkrótce publiczne postrzeganie technologii AWD zmieniło się, i tak pozostaje do dzisiaj. Trend ten kontynuowany jest wraz z najnowszą bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic CVT, zastosowaną w Levorgu. Ta szybka i lekka skrzynia imponuje precyzyjnym i bezpośrednim działaniem.
Bezstopniowa skrzynia biegów Levorga nie jest ograniczona zastosowaniem ustalonych przełożeń, tak jak ma to miejsce w konwencjonalnych automatycznych skrzyniach biegów. Ta skrzynia używa zupełnie zmiennych przełożeń, co pozwala jej w każdej chwili utrzymać silnik we właściwym zakresie obrotów. Zapewnia to płynne przyspieszanie, a jednocześnie poprawia sprawność zespołu napędowego.
Zwiększenie sprawności i zmniejszenie wymiarów skrzyni biegów Lineartronic zastosowanej w Levorgu, wymagało całkowitego jej przekonstruowania. Ulepszono kluczowe zespoły, takie jak łańcuchowy pas klinowy oraz współpracujące z nim koła stożkowe. Właśnie to pozwoliło na zmniejszenie wymiarów skrzyni wraz z poprawą jej sprawności.
Nie bez powodu Symmetrical All-Wheel Drive (stały napęd wszystkich kół) jest doceniany na całym świecie. System ten w wymagających warunkach drogowych, równo rozdzielając moment napędowy na wszystkie koła, zapewnia panowanie nad samochodem, podczas gdy inne pojazdy mogą mieć problemy. Zalety S-AWD widoczne są natychmiast – lepsza kontrola podczas jazdy w zakręcie, lepsza trakcja na śliskich nawierzchniach, lepsze przyspieszenia. S-AWD sprawiają, że prowadzenie samochodu okazuje się łatwiejsze, bezpieczniejsze i przyjemniejsze.
Niezależne zawieszenie czterech kół Levorga zaprojektowano w ten sposób, by filtrowało ono drgania i uderzenia pochodzące od kół, czyniąc jazdę pewniejszą oraz bezpieczniejszą. Jednocześnie zawieszenie pozwala kierowcy “czuć drogę”, aby mógł on stosować bardziej dynamiczny styl jazdy.
Układ VDCS wykorzystuje szereg czujników do monitorowania i analizowania ruchu pojazdu, porównując go z manewrami kierowcy oraz uwzględniając warunki jazdy. VDCS pomaga kierowcy w utrzymaniu panowania nad autem, regulując rozdział momentu napędowego AWD, moc dostarczaną przez silnik oraz wydajność hamowania każdego z kół osobno. W efekcie prowadzenie staje się bardziej przewidywalne i bezpieczne. Aktywne sterowanie momentem napędowym (Active Torque Vectoring) stosuje z wyprzedzeniem hamowanie wewnętrznych kół w zakręcie, przenosząc moment napędowy na koła zewnętrzne. W rezultacie samochód wykonuje skręt sprawniej, a kierowca ma nad nim lepszą kontrolę.