System VDCS przy pomocy zestawu czujników monitoruje i analizuje, czy podczas pokonywania zakrętu lub wykonywania trudnego manewru pojazd podąża torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, na przykład podczas omijania przeszkody, system natychmiast dostosowuje rozdział momentu napędowego AWD, osiągi silnika i działanie hamulców oddzielnie przy każdym kole w ten sposób, by pozostał on na swym torze jazdy.
Pakiet “Advanced” dla zwiększonego bezpieczeństwa na drodze, zawiera dwie innowacyjne funkcje: HBA i SRVD. HBA (High Beam Assist) samodzielnie przełącza przednie reflektory między trybami świateł mijania i drogowych - w zależności od prędkości, warunków na drodze - po to, aby nie przeszkadzając innym użytkownikom drogi, sprawić że będzie ona dla Ciebie bardziej widoczna. Z kolei SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) wykorzystuje czujniki umieszczone dookoła samochodu, by ostrzegać Cię, że w martwych polach widzenia znajduje się inny pojazd (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu) oraz powiadamiać o obiektach z tyłu samochodu, kiedy wykonujesz manewr cofania.
Levorg wyposażony jest w hamulce tarczowe we wszystkich 4 kołach. W tylnych hamulcach użyto lekkich, aluminiowych zacisków. ABS ma funkcję EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania), która dostosowuje ciśnienie w układzie hamulcowym do różnic obciążenia osi przedniej i tylnej. Natomiast hamowanie awaryjne wspierane jest w Levorgu funkcjami Brake Assist (asystent hamowania) oraz Brake Override (zastosowanie „przewagi hamulców” gdy w tym samym czasie naciśnięty zostanie pedał hamulca i gazu).
W Levorgu standardowo montowane są przednie, przednie - boczne, kurtynowe poduszki powietrzne*2 oraz kolanowa poduszka powietrzna*2 kierowcy. Pasy bezpieczeństwa mają regulację wysokości mocowania, napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na właściwym miejscu i ograniczniki napięcia, które zmniejszają maksymalne siły obciążające klatkę piersiową w czasie zderzenia. Przednie fotele wyposażono w sztywne ramy, sprężyste przednie zagłówki oraz absorbujące energię mocowania wewnętrznych sprężyn, wszystko po to by w razie uderzenia z tyłu zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia kręgosłupa szyjnego.
Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie są w pewnym sensie kamizelką kuloodporną dla pasażerów Levorga. Pomagają one w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Ważną rolę odgrywają w tej konstrukcji odpowiednio umiejscowione elementy wykonane ze stali o najwyższej wytrzymałości. Powodują one, że nadwozie jest mocne i charakteryzuje się wysoką odpornością na skręcanie, ale pozostaje nadal lekkie.
Każde Subaru sięga ponad standardowe rozwiązania, gdy chodzi o bezpieczeństwo pasażerów. Poziomy układ silnika SUBARU BOXER, budowa skrzyni biegów oraz sposób mocowania podzespołów mają takie właściwości, że w razie zderzenia czołowego zespoły te „chowają” się pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny. Jest to kolejne rozwiązanie, które zwiększy Twój spokój podczas jazdy Levorgiem.
Adaptacyjny tempomat, funkcja systemu EyeSight*1, oprócz
„tradycyjnej” funkcji zwykłego tempomatu, ma za zadanie
utrzymanie zadanego dystansu od pojazdu poprzedzającego.
Gdy stereoskopowa kamera wykryje inny pojazd przed
naszym, adaptacyjny tempomat dostosuje naszą prędkość
(a tym samym odległość), sterując zachowaniem silnika,
skrzyni biegów i hamulców. Funkcja adaptacyjnego
tempomatu działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h.
Została zaprojektowana do pracy na autostradach, drogach
szybkiego ruchu i podobnych. Ponieważ jedną z funkcji
adaptacyjnego tempomatu jest nie tylko rozpoznawanie
prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu, ale także
działania jego świateł STOP, sprawdza się on bardzo dobrze
w szosowej jeździe typu „stop – go”, istotnie zwiększając
komfort podczas długich podróży.
Funkcja asystenta pasa ruchu działa dwojako. Jeśli przy
prędkości powyżej 50 km/h zaczniesz (nieumyślnie, na
przykład pod wpływem zmęczenia) wyjeżdżać poza krawędź
swojego pasa ruchu, EyeSight ostrzeże Cię sygnałem
dźwiękowym i informacją na wyświetlaczu, abyś powrócił na
właściwy pas – jest to funkcja Lane Departure Warning.
Gdy natomiast, pod wpływem zmęczenia czy dekoncentracji,
przy prędkości powyżej 60 km/h, Twój pojazd zacznie „pływać”
wewnątrz pasa ruchu, uaktywni się podobne ostrzeżenie, tym
razem dla funkcji Lane Sway Warning.
Podczas podróży autostradami, drogami ekspresowymi,
czy podobnymi trasami, funkcja asystenta utrzymania pasa
ruchu rozpoznaje oznaczenia pasów za pomocą kamery
stereoskopowej i wykrywa, gdy samochód zaczyna je
przekraczać. Przy prędkości od ok. 65 km/h, system wspomaga
ruch kierownicą, aby zapobiec niezamierzonej zmianie pasa
w znacznym stopniu zwiększając bezpieczną jazdę.
Funkcja przedkolizyjnego hamowania awaryjnego wykrywa
zagrożenie kolizją z pojazdem lub inną przeszkodą przed
Twoim samochodem i działa w 3 etapach. Najpierw, EyeSight
ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego
i informacji na wyświetlaczu o zagrożeniu. Jeśli kierowca
nadal nie reaguje, EyeSight uruchomi wstępne hamowanie,
a następnie, w 3 etapie – hamowanie awaryjne. W każdym
z 3 etapów działania funkcji przedkolizyjnego hamowania
awaryjnego, kierowca cały czas może samodzielnie próbować
uniknąć zderzenia – na przykład poprzez próbę ominięcia
przeszkody lub hamowania awaryjnego. W takiej sytuacji,
EyeSight uruchomi odpowiednie podsystemy, aby jak
najlepiej pomóc w uniknięciu zagrożenia kolizją.
Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku
pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, oraz
kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy
pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu
a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma
pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.