Bezpieczeństwo
  • PIERŚCIENIOWE RAMY WZMACNIAJĄCE NADWOZIE

    Konstrukcja szkieletu nadwozia zawiera pierścieniowe ramy, zwiększające wytrzymałość kabiny w obszarze od dachu, po drzwi, słupki i podłogę. Konstrukcja ta pomaga w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Wspomniane ramy wzmacniające zbudowane są ze stali o zwiększonej wytrzymałości, a więc są mocne i sztywne, a zarazem lekkie.

  • WIDOCZNOŚĆ

    Aby uniknąć niebezpieczeństwa, musisz widzieć, że ono nadchodzi. Właśnie dlatego Subaru XV zaprojektowano tak, by kierowca miał pełną świadomość tego, co się dzieje wokół. Minimalizację martwych pól widzenia i poprawę widoczności uzyskano poprzez podwyższenie punktu, z którego kierowca obserwuje drogę. Przesunięto też kabinę do przodu (stylizacja określana jako cabinforward), co wiąże się z wydzieleniem trójkątnej części bocznej szyby. Dodatkowo, kamera cofania daje kierowcy jasny obraz tego, co znajduje się za samochodem.

  • OCENA EURO NCAP - 5 GWIAZDEK

    Subaru XV wyznacza standardy zabezpieczenia pasażerów. Skrupulatnie zaprojektowany i przebadany, przewodzi w tabeli ocen Euro NCAP*1, z wynikiem 5 gwiazdek. To najwyższy rezultat jaki może osiągnąć samochód.

  • SYSTEM KONTROLI TRAKCJI I STABILIZACJI TORU JAZDY

    System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS) jest standardem w każdej wersji Subaru XV. Przy pomocy zestawu czujników monitoruje on i analizuje, czy pojazd podąża torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, rozdział momentu napędowego, osiągi silnika i działanie hamulców (oddzielnie przy każdym kole), są korygowane w ten sposób, by Subaru XV pozostał zawsze na zamierzonym torze jazdy.

  • FOTELE, PASY BEZPIECZEŃSTWA I PODUSZKI POWIETRZNE*2

    Pasy bezpieczeństwa mają regulację wysokości mocowania na słupku i napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na ich miejscach. W Subaru XV zastosowano przednie fotele o konstrukcji zmniejszającej prawdopodobieństwo uszkodzenia kręgosłupa szyjnego, a ich rozpraszające energię zagłówki chronią pasażerów przed kontuzjami w czasie uderzenia z tyłu. Poprawiono także zabezpieczenie osób siedzących na tylnych siedzeniach, przesuwając fotele do tyłu, co zmniejsza skutki uderzenia bocznego. Przednie, przednie-boczne i kurtynowe poduszki powietrzne są wyposażeniem standardowym. Dotyczy to także nowej poduszki kolanowej, co znacznie zwiększa ochronę dolnych kończyn kierowcy w razie zderzenia czołowego. Zastosowano również mocowania fotelików dziecięcych zgodne z ISO-FIX, które nie ograniczają przestrzeni bagażowej, a bardzo ułatwiają instalację takiego wyposażenia.

  • KONSTRUKCJA ZABEZPIECZAJĄCA KABINĘ

    Rozwiązania bezpieczeństwa w każdym Subaru sięgają poza normalnie stosowaną praktykę. W przypadku zderzenia czołowego silnik SUBARU BOXER i skrzynia biegów Twojego Subaru XV mają, dla Twego bezpieczeństwa, pochłonąć energię, a następnie oddzielić się od nadwozia.


*1 Testy Subaru XV w europejskiej specyfikacji.
*2 Poduszki powietrzne są skuteczne, gdy użytkownicy przypięci są pasami bezpieczeństwa.
Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji modelowych. Każda zmiana wyposażenia i specyfikacji zostanie wyraźnie przedstawiona Państwu przed zawarciem umowy ze sprzedawcą.