Stały napęd wszystkich kół SYMMETRICAL ALL-WHEEL DRIVE
Stabilność
jest źródłem pewności podczas prowadzenia samochodu. Ta sama stabilność
sprawia, że samochód wydaje się zwinny, a jazda nim choć emocjonująca,
jest źródłem pewności siebie. Samochody Subaru potrafią Cię przekonać,
że to właśnie Ty, kierowca, decydujesz o każdym manewrze. A dzieje się
to dzięki napędowi Symmetrical AWD połączonemu z silnikiem SUBARU BOXER.
Ta specyficzna konstrukcja nieustannie kieruje napęd samochodu do jego
wszystkich czterech kół, co ma szczególne znaczenie dla pewności
prowadzenia na zmiennych nawierzchniach i w złych warunkach drogowych.
System ten łączy wszystkie swe elementy w osi podłużnej samochodu,
tworząc idealne poprzeczne wyważenie, a zatem skutkując precyzją prowadzenia. Co więcej, charakterystyczną jego cechą jest niskie
położenie środka ciężkości, a to z kolei jest źródłem dobrych reakcji na
manewry kierowcy.
Technologia osiągów WRX STI
SPORTOWO ZESTROJONE ZAWIESZENIE
Nowe
rozwiązania techniczne w podwoziu WRX STI wynikają z doświadczeń
zdobytych przez lata uczestnictwa w zawodach sportowych, z
zaawansowanych badań, oraz z rozwoju technologii materiałowych i
produkcyjnych. Głównym celem tego opracowania było uzyskanie jak
najlepszej stabilności i niezwykle szybkiej odpowiedzi na poczynania
kierowcy. Nowe możliwości wyniknęły z zastosowania w budowie szkieletu
nadwozia wielu elementów ze stali o najwyższej wytrzymałości na
rozciąganie, co zwiększyło jego sztywność skrętną i poprawiło rozkład
masy. Zawieszenie zestrojono według tych samych założeń, stosując
sztywniejsze stabilizatory, sprężyny i przeguby kulowe. W rezultacie
profesjonalnie zrównoważono sztywność zawieszenia i jego wytrzymałość,
tak aby zwiększyć szybkość reakcji i stworzyć niespotykane wcześniej
połączenie pomiędzy samochodem, kierowcą i drogą.
Ta
nowa technologia pomaga prowadzić precyzyjnie, a jednocześnie bardziej
zbliżać się do limitu wykorzystania samochodu. Gdy wchodzisz w zakręt i
gdy zaczynają działać boczne siły bezwładności, system odpowiednio
rozdzieli moment napędowy do odpowiednich kół samochodu, pomagając
utrzymać wybrany tor jazdy. Oznacza to, że WRX STI szybciej reaguje na
Twoje ruchy kierownicą i czyni to bardziej skutecznie.
2,5- LITROWY SILNIK SUBARU BOXER DOHC TURBO
Niewiele
silników może się poszczycić takimi zdolnościami do wywoływania emocji
co turbodoładowana 2,5-litrowa jednostka napędowa w WRX STI. Niezawodnie
łączy ona w sobie surową moc z pełnym opanowaniem. Turbosprężarka
rozpoczyna swe działanie prawie natychmiast, wyzwalając ogrom siły
napędowej. Osiągi tego silnika imponowały już od wielu lat, a w nowym
WRX STI są jeszcze bardziej porywające.
Krótki
skok dźwigni, jej płynne i bezpośrednie działanie, a także pokryta
skórą gałka, pozwalają Ci smakować każde wychylenie czerwonej strzałki
obrotomierza. Dopasowując obroty silnika, by najskuteczniej wykorzystać
obfite zasoby momentu obrotowego poczujesz, że cały potencjał mocy WRX
STI trzymasz w dłoni.
Środowisko kierowcy dostosowane do Ciebie
SI-DRIVE
SI-DRIVE
(Subaru Intelligent Drive) pozwala przystosować zachowanie WRX STI w
czasie jazdy, do Twoich potrzeb i wymagań. W trybie Inteligentnym [I]
moc przekazywana jest łagodnie i z optymalną sprawnością. Tryb Sport [S]
pozwala na dobrą kontrolę nad samochodem w każdych warunkach. Natomiast
tryb Sport Sharp [S#] wydobywa pełne osiągi i powoduje maksymalnie
szybką reakcję turbodoładowanego silnika. Ten tryb da Ci bezpośrednią
odpowiedź jednostki napędowej na położenie pedału gazu i precyzyjną
kontrolę nad obrotami wału w całym zakresie pracy silnika
WIELOFUNKCYJNY MECHANIZM DCCD
Centralny
mechanizm różnicowy sterowany przez kierowcę (DCCD) zastosowany w WRX
STI, pozwala na ustawienie parametrów działania blokady tego urządzenia.
Ma to istotny wpływ na sposób prowadzenia się samochodu. Mechanizm DCCD
reguluje zachowanie dwóch urządzeń - elektromagnetycznego,
wielopłytkowego sprzęgła przenoszącego moment napędowy, oraz
mechanicznej blokady centralnego dyferencjału ze zwiększonym tarciem
(LSD). Ich współdziałanie decyduje o podziale momentu napędowego między
koła przedniej i tylnej osi. Tryb Auto realizuje idealny rozkład momentu
w zmiennych warunkach. Tryb Auto [+] przekazuje większą część napędu na
bardziej obciążone przednie koła, zwiększając przez to zdolności
napędowe (trakcję) samochodu. Z kolei tryb Auto [-] kieruje większą
część momentu na koła tylne, wspierając zwrotność auta. Wreszcie
sześciostopniowy tryb Manual (ręczny), pozwala ustalić wymaganą przez
kierowcę charakterystykę prowadzenia.
*Zużycie paliwa i emisja CO2: zgodnie z normą EC715/2007-195/2013W. Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w
zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji
modelowych. Każda zmiana wyposażenia i specyfikacji zostanie wyraźnie
przedstawiona Państwu przed zawarciem umowy ze sprzedawcą.