Stały napęd wszystkich kół SYMMETRICAL ALL-WHEEL DRIVE
Pełna kontrola nad samochodem jest źródłem zaufania. Sprawność i stabilność Forestera wynika z filozofii jego konstrukcji. Samochody Subaru obdarzone są wyjątkową pewnością prowadzenia, co wynika z dobrze zbalansowanej konstrukcji stałego napędu wszystkich kół S-AWD i z równie zbalansowanego działania silnika SUBARU BOXER. System ten nieustannie kieruje napęd samochodu do jego wszystkich kół, co zwiększa kontrolę nad autem niezależnie od nawierzchni i warunków drogowych. Ponieważ główne elementy układu napędowego ustawione są wzdłużnie, jest on idealnie zbalansowany w swych ruchach poprzecznych, co skutkuje dużą precyzją kierowania. Nisko położony środek ciężkości jest kolejnym czynnikiem, dzięki któremu Forester sprawnie reaguje na polecenia kierowcy. Szczególne zalety Symmetrical AWD sprawiają, że prowadzenie samochodu jest wyjątkowo dobre i pozwala skutecznie unikać drogowych niebezpieczeństw.

Przednie zawieszenie

Dość sztywne przednie zawieszenie jakie zastosowano w Foresterze, jest właściwym kompromisem pomiędzy komfortem pokonywania nierówności a dobrym prowadzeniem na różnych nawierzchniach. W samochodach z turbodoładowanym silnikiem benzynowym, przednie zawieszenie jest utwardzone jeszcze bardziej, poprzez zastosowanie sztywniejszych sprężyn. Zmniejsza to skłonność do przechyłów na zakrętach i poprawia reakcje samochodu. W amortyzatorach zastosowano nowe uszczelnienia olejowe o niskich oporach tarcia, ulepszone prowadnice tłoczysk i nowy płyn hydrauliczny. Usprawnienia te redukują drgania przy minimalnych ruchach zawieszenia.

Tylne zawieszenie

W amortyzatorach tylnego zawieszenia po raz pierwszy zastosowano zawory hydrauliczne o wysokiej czułości. Dzięki nim uzyskano stabilne prowadzenie i właściwe reakcje przy ruchach zawieszenia. W samochodach z turbodoładowanym silnikiem benzynowym, tylna rama pomocnicza jest ustabilizowana dodatkowym wspornikiem, tworząc bardziej sztywną podstawę dla zawieszenia. Usprawnienia te powodują, że Forester zachowuje się stabilniej, a praca układu kierowniczego jest bardziej precyzyjna.

  • Zwiększona stabilność

    Kadłub silnika jest niższy niż w przypadku konwencjonalnych jednostek napędowych i umieszczony niżej w komorze silnikowej. Skutkiem tego cały samochód jest lepiej, stabilniej wyważony, a zatem mniej poddaje się bocznym przechyłom niż auta o typowej konstrukcji.

  • Osiągi na długim dystansie

    Płaska konstrukcja silnika jest z założenia sztywna i powoduje jego wewnętrzne wyważenie. W rezultacie silnik SUBARU BOXER wytwarza mniej wibracji niż jednostki w układzie “V” i rzędowe, a to sprawia, że jest trwalszy i oferuje bardziej stabilne osiągi.


Silniki SUBARU BOXER
Niewiele SUV-ów porusza się z taką pewnością jak Forester. Nie bądź więc zaskoczony, w jak szczególny sposób to osiągnęliśmy. Pozioma - przeciwsobna konfiguracja silników SUBARU BOXER powoduje, że sąsiadujące cylindry i tłoki ułożone są naprzeciwko siebie, czyli rozstawione o 180 stopni. Dzięki temu profil silnika jest niższy, bardziej płaski niż konkurencyjne konstrukcje, a zatem sama jednostka napędowa oraz cały samochód mają niżej położony środek ciężkości, co pomaga w wyważeniu auta. Ponadto przeciwsobne ruchy tłoków znoszą siły bezwładności w układzie korbowym, w naturalny sposób ograniczając drgania.
  • 2.0 DOHC SUBARU BOXER DIESEL

    Sztywność oraz płynna i cicha praca charakterystyczna dla wszystkich silników SUBARU BOXER sprawiają, że jest to idealna konfiguracja dla silnika SUBARU BOXER DIESEL. Istotne usprawnienia zmniejszyły zużycie paliwa i wprowadziły ten silnik na nowy poziom osiągów i ekonomii.

    MAKSYMALNA MOC: 108 kW (147 KM) / 3 600 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY: 350 Nm / 1 600-2 400 obr/min
    ZUŻYCIE PALIWA*1: 6,1 l/100 km (Lineartronic), 6,3 l/100 km (Lineartronic)*2
    5,7 l/100 km (6MT), 5,9 l/100 km(6MT)*2
    EMISJA CO2*1: 158 g/km (Lineartronic), 163 g/km (Lineartronic)*2
    148 g/km (6MT), 152 g/km (6MT)*2

  • 2.0 DOHC TURBO SUBARU BOXER

    Nowo opracowany silnik 2.0 z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (DIT) zapewnia dynamiczne osiągi bez żadnych kompromisów. Moc przekazywana jest przez bezstopniową skrzynię biegów CVT, a efektem jest sprawność i poszanowanie środowiska jakich trudno się było dotychczas spodziewać od samochodu klasy SUV.

    MAKSYMALNA MOC: 177 kW (241 KM) / 5 600 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY: 350 Nm / 2 400-3 600 obr/min
    ZUŻYCIE PALIWA*1: 8,5 l/100 km (Lineartronic)
    EMISJA CO2*1: 197 g/km (Lineartronic)

  • 2.0 DOHC SUBARU BOXER

    Silnik 2.0i DOHC jest mocny, ale pracuje we właściwy sobie sposób, płynnie dostarczając przy tym znacznego momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów, a także utrzymując niskie zużycie paliwa. Inteligentna konfiguracja sprawia, że jest on żwawy podczas miejskiej eksploatacji, satysfakcjonująco silny w jeździe autostradowej i w żadnych warunkach nie emituje nadmiernej ilości zanieczyszczeń.

    MAKSYMALNA MOC: 110 kW (150 KM) / 6 200 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY: 198 Nm / 4 200 obr/min
    ZUŻYCIE PALIWA*1: 6,5 l/100 km (Lineartronic),
    6,9 l/100 km (6MT)
    EMISJA CO2*1: 150 g/km (Lineartronic),
    160 g/km (6MT)


Bezstopniowa skrzynia biegów LINEARTRONIC
Bezstopniowa skrzynia biegów Lineartronic została zaprojektowana w ten sposób, by wykorzystać jak najlepiej potencjał silników SUBARU BOXER i napędu Symmetrical AWD. Utrzymując silnik w optymalnym zakresie obrotów, umożliwia Foresterowi wykazanie się niskim zużyciem paliwa. Nowe sterowanie zmianą przełożeń sprawia, że jazda samochodem jest płynna, niekłopotliwa, a reakcje na sygnały kierowcy bardzo żywe. Skrzynia Lineartronic zastosowana w wersjach 2.0D i 2.0XT przenosi wyższy moment obrotowy przy mniejszym hałasie mechanicznym, co powoduje, że jazda jest bardziej płynna i cichsza. Zmianę przełożeń wyposażono w nowe, zmienne, stopniowe sterowanie, które dopasowuje się zarówno do prędkości jazdy, jak i do obrotów wału silnika. Dzięki tej funkcji kierowca odczuwa zmiany biegów podczas przyspieszania, co tworzy dobre połączenie między nim i samochodem.

Manetki zmiany biegów *3

Manetki zmiany biegów zamontowane są na kole kierownicy. Umożliwiają wybór przełożenia w skrzyni Lineartronic, najbardziej odpowiadającego aktualnej sytuacji drogowej. W samochodach z silnikami benzynowymi można uruchomić sześciostopniowy tryb manualny, natomiast z silnikami Diesla - tryb siedmiostopniowy. Szybka zmiana biegów na życzenie tworzy wrażenie ostrzejszej jazdy sportowej.

Tempomat*4

Tempomat, z przyciskami sterowania na kierownicy, umożliwia ustawienie i utrzymanie zadanej prędkości na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu..

SI-DRIVE*4
Funkcje Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) pozwalają dopasować sposób działania zespołu napędowego i szybkość jego reakcji do stylu jazdy kierowcy i warunków drogowych. Urządzenie to dokonuje zmian programów, które sterują odpowiedzią przepustnicy na naciśnięcie pedału gazu, oraz zachowaniem przekładni automatycznej w ten sposób, by kierowca dysponował w każdych warunkach najlepszymi osiągami samochodu.
  • Tryb Sport Sharp*

    Ten tryb ukierunkowany jest na szybką reakcję silnika, który ma uwidocznić swój pełen potencjał. Silnik odpowiada bezpośrednio na naciśnięcie pedału gazu, co powoduje szybki przyrost mocy podczas przyspieszania. Użycie manetek do zmiany biegów pozwala w trybie Sport Sharp wykorzystać osiągi silnika z użyciem ośmiu przełożeń, tak jak w mechanicznej skrzyni ośmiobiegowej. W rezultacie jazda samochodem nabiera charakteru sportowego.

  • Tryb sportowy

    W trybie sportowym silnik pracuje płynnie we wszystkich zakresach prędkości. Jadąc w tym trybie można wyczuć liniową reakcję silnika, która uwydatnia jego charakter, spokojny ale pełen momentu obrotowego.

  • Tryb inteligentny

    Urządzenie SI-Drive uruchamia tryb
    Inteligentny aby uzyskać natychmiastowe
    reakcje samochodu na manewry kierowcy,
    ale też by jego zachowanie było bardzo
    przyjazne dla środowiska. Oprogramowanie
    przepustnicy silnika znajduje złoty środek
    pomiędzy płynnością jazdy a oszczędnością
    paliwa, zaś wszystko to z zachowaniem
    przez kierowcę najwyższej kontroli.


*1 Zużycie paliwa i emisja CO2: zgodnie z normą EC715/2007-136/2014W.
*2 Dla wersji 2.0D Sport.
*3 Dostępne w samochodach ze skrzynią Lineartronic.
*4 Wyposażenie opcjonalne

Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji modelowych. Każda zmiana wyposażenia i specyfikacji zostanie wyraźnie przedstawiona Państwu przed zawarciem umowy ze sprzedawcą.