Nowa Solterra w specyfikacji europejskiej uzyskała maksymalną ogólną ocenę pięciu gwiazdek w tegorocznej edycji testów bezpieczeństwa Europejskiego Programu Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP). W pełni elektryczna odsłona Subaru odnotowała naprawdę dobre wyniki we wszystkich czterech obszarach oceny, czyli dotyczących odpowiednio: pasażera dorosłego, przewożonego dziecka, niechronionych użytkowników dróg oraz systemów wspomagania bezpieczeństwa.
W kategorii odnoszącej się do bezpieczeństwa kierowcy i pasażera dorosłego Solterra uzyskała doskonały wynik na poziomie 88%. Maksymalną liczbę punktów zdobyła tutaj w trzech testach: kiedy następowało uderzenie w jej tył, gdy dochodziło do interakcji między pasażerami oraz kiedy ruchoma bariera uderzała w jej bok. Solterra świetnie wypadła również podczas testu zderzenia czołowego. W przeanalizowanych scenariuszach ochrona wszystkich newralgicznych obszarów ciała podróżnych była dobra. Na takie wyniki złożyło się wiele czynników, przede wszystkim: stabilność kabiny pojazdu, odpowiednia konstrukcja foteli przednich, zagłówków i siedzeń tylnych, wystarczająca kontrola przechyłów, skuteczna centralna poduszka powietrzna, obecny na pokładzie zaawansowany system eCall oraz układ hamowania po zderzeniu, który pomaga zapobiegać kolizjom wtórnym.
W kategorii poświęconej bezpieczeństwu przewożonego dziecka Solterra uzyskała wynik na poziomie 85%. Maksymalną liczbę punktów zdobyła za system montażu fotelików dziecięcych (CRS), a także w teście dotyczącym zderzenia bocznego. Prawie maksimum punktów otrzymała również w badaniu, w którym dochodziło do zderzenia czołowego – w odniesieniu do podróżujących dzieci w wieku 6 i 10 lat.
Solterra uzyskała również dobry wynik (na poziomie 80%) w kategorii dotyczącej bezpieczeństwa niechronionych użytkowników dróg. Maksymalną liczbę punktów zdobyła za reakcję systemu hamowania awaryjnego na motocyklistów i działanie asystenta pasa ruchu w sytuacjach, które mogłyby prowadzić do zderzenia z motocyklistą. Solterze udało się również uzyskać blisko maksimum punktów za odpowiedź systemu hamowania awaryjnego na pojawiające się zagrożenie kolizji z rowerzystą oraz za rozwiązanie Cyclist Dooring Prevention. Samochód dobrze poradził sobie także z wykrywaniem pieszych.
W badaniu w kategorii poświęconej systemom wspomagania bezpieczeństwa Solterra zapracowała z kolei na wynik na poziomie 79%. Najwyższe noty otrzymała tutaj za systemy czuwające nad utrzymaniem pojazdu w pasie ruchu oraz ten przypominający o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. Niemal maksymalną liczbę punktów udało się jej również zdobyć za reakcję systemu hamowania awaryjnego na inny samochód. Solterra jest ponadto wyposażona w system monitorowania kierowcy, który w razie potrzeby wysyła odpowiednie alerty lub zalecenia, zwiększając wydajność i skuteczność obecnych na pokładzie systemów bezpieczeństwa. W samochodzie znajdziemy także niezawodnego asystenta rozpoznawania znaków drogowych, który wyświetla je na desce rozdzielczej. Umożliwia on również kierowcy ustawienie ogranicznika prędkości zgodnie z wykrytymi ograniczeniami.
Nowa Solterra zostanie wprowadzona do sprzedaży w drugim kwartale przyszłego roku.