Silnik

        Trzymając rękę na pulsie.

        Sercem Forestera jest silnik przeciwsobny SUBARU BOXER, zamontowany nisko w karoserii, co pozwala na obniżenie środka ciężkości całego samochodu. Sportowe osiągi - płynne przyspieszenie, błyskawiczne reakcje silnika i potężna wartość momentu obrotowego sprawiają, że Forester doskonale radzi sobie zarówno na autostradzie, jak i w terenie. Dodaj do tego najlepszą w swej klasie wydajność zużycia paliwa oraz korzyści płynące z zastosowania systemu Symmetrical AWD, a otrzymasz SUV-a, który jest niemal idealny.

        2.5-litrowy silnik SUBARU BOXER DOHC z turbodoładowaniem

        Aby maksymalnie wykorzystać możliwości 2.5-litrowego silnika przeciwsobnego DOHC z turbodoładowaniem, zamontowano w nim niezwykle wydajny intercooler. Pod maską kryje się prawdziwa moc i moment obrotowy, które redukują wszelkie opóźnienia reakcji silnika, pozwalając na osiągnięcie nadzwyczajnego przyspieszenia, co z pewnością wywoła uśmiech na Twojej twarzy.

        2.0-litrowy silnik SUBARU BOXER DOHC

        Wydajny 2.0-litrowy silnik SUBARU BOXER DOHC, prócz sportowego charakteru, oferuje nadzwyczaj niskie zużycie paliwa. System DOHC pracuje z pełną mocą, a konstrukcja silnika przeciwsobnego zapewnia charakterystyczną płynność oraz satysfakcjonującą wartość momentu obrotowego przy niskich i średnich prędkościach. Wszystko to sprawia, że Forester, nie tracąc nic ze swojej mocy, jest oszczędniejszy w zużyciu paliwa.

        System zmiennych faz rozrządu (AVCS)

        W układzie ssącym obu silników, 2.5-litrowego turbo i 2.0-litrowego, zastosowano system zmiennych faz rozrządu (AVCS). Jego praca, dostosowując się do prędkości samochodu, zapewnia pełną kontrolę nad silnikiem oraz dużą wartość momentu obrotowego przy średnich prędkościach i dodatkową moc przy wyższych obrotach.