Prowadzenie

        Milowy krok w dziedzinie dynamiki prowadzenia.

        Układ stabilizacji przechyłu poprzecznego (Dynamic Chassis Control Concept) to zaprojektowanie pojazdu tak, aby wykorzystywał najbardziej subtelne siły w różnych warunkach drogowych, zapewniając kierowcy i pasażerom niezrównany komfort jazdy i łatwość prowadzenia. Dynamikę Forestera zbudowaną na bazie doskonale wyważonego podwozia, poprawia nowe zawieszenie oraz karoseria o wysokiej sztywności. Zwiększenie precyzji pracy zawieszenia na nieutwardzonych nawierzchniach wpłynęło znacznie na komfort jazdy. Rozwiązania te, w połączeniu z systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS) oraz korzyściami płynącymi z zastosowania stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD, sprawiają, że w klasie samochodów typu SUV Forester jest bezkonkurencyjny.

        Przednie zawieszenie

        Inspirowane doświadczeniami z rajdów samochodowych sztywne zawieszenie Forestera na kolumnach McPhersona, zostało poddane dalszym ulepszeniom. Możesz liczyć na komfortową jazdę dzięki długiemu skokowi amortyzatora oraz szerokiemu rozstawowi kół, podczas gdy minimalny prześwit 225 mm*1, sprawi, że Forester doskonale poradzi sobie w każdych warunkach.

        Zawieszenie tylne

        Tył Forestera oparto na obniżonym zawieszeniu wielowahaczowym, które sprawia, że koła maksymalnie wykorzystują swój skok, pozostając w ciągłym kontakcie z nawierzchnią. Szeroki rozstaw kół wpływa na poprawę zachowania na zakrętach, natomiast długi skok amortyzatora zapewnia wysoki komfort prowadzenia. Wszystkie te elementy zapewniają większą przestrzeń bagażową oraz gładką i płynną jazdę po każdej nawierzchni.

        System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)*2

        System stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD już sam w sobie zawiera dodatkowe rezerwy bezpieczeństwa aktywnego, ale Subaru wychodzi daleko ponad przyjęte standardy. Choć już z zasady samochód jest bardziej stabilny niż tradycyjna konstrukcja zaopatrzona w system kontroli trakcji, rozwiązanie tu stosowane oferuje nowy poziom bezpieczeństwa aktywnego. System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy*2 stale monitoruje i analizuje aktualną sytuację na drodze, wyczuwając poziom panowania nad samochodem. W zależności od występującej niestabilności system aktywnie zmienia międzyosiowy podział momentu obrotowego, aktualnie dostarczaną przez silnik moc i ewentualnie uaktywnia przyhamowywanie poszczególnych kół. Działając w sposób naturalny pomaga nie tylko unikać sytuacji niebezpiecznych, ale wspomaga też działania kierowcy.

        Elektryczne wspomaganie kierownicy (2.0)

        Elektrycznie zasilany system wspomagania kierownicy powoduje znacznie niższe zużycie energii niż układy wspomagane hydraulicznie, a ponadto zapewnia pewne i płynne prowadzenie samochodu.

        Samopoziomujące tylne zawieszenie

        Wszystkie Forestery wyposażone są w układ samopoziomujący w tylnym zawieszeniu. Jeżeli tył pojazdu obniży się pod dużym obciążeniem, w celu uzyskania stabilności jazdy, wysokość jest automatycznie regulowana.

        *1 wartość prześwitu 225 mm podana dla modeli 2.5-litrowych; dla modeli 2.0-litrowych wartość prześwitu wynosi 215 mm
        *2 z możliwością wyłączenia kontroli trakcji