Właściwości jezdne
Innowacyjna dynamika jazdy
Układ stabilizacji przechyłu poprzecznego (Subaru Dynamic Chassis Control) to zaprojektowanie pojazdu tak, aby wykorzystywał najbardziej subtelne siły w różnych warunkach drogowych, zapewniając kierowcy i pasażerom niezrównany komfort jazdy i łatwość prowadzenia. Dynamikę Forestera zbudowaną na bazie doskonale wyważonego podwozia, poprawia nowe zawieszenie oraz karoseria o wysokiej sztywności. Zwiększenie precyzji pracy zawieszenia na nieutwardzonych nawierzchniach wpłynęło znacznie na komfort jazdy. Rozwiązania te, w połączeniu z systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VCDS) oraz korzyściami płynącymi z zastosowania stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD, sprawiają, że w klasie samochodów typu SUV Forester jest bezkonkurencyjny.
6-cio biegowa skrzynia manualna
Nowo opracowana, 6-cio biegowa skrzynia manualna w modelu Forester Diesel charakteryzuje się krótkimi przełożeniami i płynną zmianą biegów, co zwiększa oszczędność paliwa i ułatwia prowadzenie. Jest zwarta i lekka, zapewnia szybki czas reakcji i płynne przyśpieszenie na wszystkich biegach. Umożliwia też holowanie przyczep o ciężarze aż do 2 000 kg.
Przednie i tylne zawieszenie
Zastosowane z przodu kolumny McPhersona ze sprężynami o dużej średnicy mają świetną charakterystykę zapewniającą wygodę jazdy, a duża wartość prześwitu (215 mm) jest gwarancją, że pojazd poradzi sobie niemal w każdych warunkach drogowych. Zawieszenie wielowahaczowe z tyłu sprawia, że właściwości opon są w pełni wykorzystane, a długi skok zawieszenia zapewnia niezrównany komfort jazdy.
System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)
System stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD już sam w sobie zawiera dodatkowe rezerwy bezpieczeństwa aktywnego, ale Subaru wychodzi daleko ponad przyjęte standardy. Choć już z zasady samochód jest bardziej stabilny niż tradycyjna konstrukcja zaopatrzona w system kontroli trakcji, rozwiązanie tu stosowane oferuje nowy poziom bezpieczeństwa aktywnego. System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy stale monitoruje i analizuje aktualną sytuację na drodze, wyczuwając poziom panowania nad samochodem. W zależności od występującej niestabilności system aktywnie zmienia międzyosiowy podział momentu obrotowego, aktualnie dostarczaną przez silnik moc i ewentualnie uaktywnia przyhamowywanie poszczególnych kół. Działając w sposób naturalny pomaga nie tylko unikać sytuacji niebezpiecznych, ale wspomaga też działania kierowcy.
Z systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy
Przykład podsterowności:
System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy jest uaktywniany w celu sterowania mocą silnika i hamulcami kół tylnych, aby utrzymać tor jazdy samochodu jak najbardziej zbliżony do pożądanego.
Przykład nadsterowności:
System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy jest uaktywniany w celu ograniczenia mocy silnika i działania hamulców kół tylnych na zewnątrz łuku lub zarówno przednich, jak i tylnych hamulców, aby utrzymać tor jazdy samochodu jak najbardziej zbliżony do pożądanego.