Symmetrical AWD

        Życie w idealnej równowadze

        Forester Diesel to idealne połączenie silnika SUBARU BOXER DIESEL i stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD, zapewniające bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy. Samochód ten, zaprojektowany zgodnie z potrzebami użytkownika, umożliwia niezwykle płynną, bezpieczną i komfortową jazdę. Zastosowane w Foresterze rozwiązania sprawdzano bowiem w bardzo wymagającym środowisku Rajdowych Mistrzostw Świata FIA.

        Silnik SUBARU BOXER to wyjątkowa konstrukcja, w której cylindry umieszczone są co 180 stopni po obu stronach wału korbowego. Najważniejsze zalety tego idealnie symetrycznego rozmieszczenia to znakomite wyrównoważenie oraz nisko położony środek ciężkości. Forester gwarantuje moc i stabilność przy każdej prędkości i zapewnia przyjemność z jazdy, jakiej nie jest w stanie zapewnić żaden inny SUV.

        Skrzynia biegów, wał napędowy i tylny mechanizm różnicowy są umieszczone w jednej linii za silnikiem, co zapewnia równowagę wszystkich czterech stron pojazdu, prostotę konstrukcji oraz nisko położony środek ciężkości. Ponadto w przypadku poślizgu któregokolwiek z kół rozkład momentu obrotowego jest automatycznie kontrolowany. To wszystko gwarantuje jazdę SUV-em
        z zachowaniem stabilności i równowagi w różnych warunkach drogowych.

        Trzy wyróżniające zalety

        Lepszy balans

        Forester Diesel charakteryzuje się nisko położonym środkiem ciężkości, co zmniejsza przechyły nadwozia i zwiększa stabilność pojazdu w niemal każdych warunkach drogowych.

        Konstrukcja silnika SUBARU BOXER radykalnie redukuje drgania poprzez wzajemne znoszenie się sił dynamicznych pochodzących od pracujących naprzeciw siebie tłoków. Niespotykany przy innych konstrukcjach silnika komfort pracy w całym zakresie obrotów i szybsze, bardziej spontaniczne reakcje na zmianę położenia pedału gazu to bezpośrednie zalety stosowanej konstrukcji.

        Mniej drgań

        Lepsza przyczepność

        Stały napęd wszystkich kół ma oczywistą przewagę nad napędem jednej osi, szczególnie podczas pokonywania zakrętów. Mniejsze siły na poszczególnych kołach Forestera pozwalają w znacznym zakresie unikać pod- lub nadsterowności.