Zawieszenie

Komfort jazdy

Subaru zdecydowało się na opracowanie nowego zawieszenia swych samochodów, aby obie główne funkcje, komfort jazdy i prowadzenie, zyskały nowe walory. Najbardziej istotna zmiana w ostatnio zaprezentowanych modelach dotyczy tylnego zawieszenia, które jest obecnie układem dwóch poprzecznych wahaczy z obu stron auta. Rozwiązanie takie, stosowane zazwyczaj w zaawansowanych samochodach sportowych, pozwala na utrzymanie w każdej sytuacji najlepszego kontaktu opon z nawierzchnią, a jednocześnie umożliwia płynne wybieranie nierówności drogi. Efektem jest wysoki komfort jazdy, dla wszystkich pasażerów pojazdu. W przednim zawieszeniu samochodów Subaru pozostawiono sprawdzony system kolumnowy MacPhersona, jednak ulepszono sztywność mocowania kolumn, co również poprawiło kontakt opon z nawierzchnią. W modelach Legacy i Outback zastosowano nową elastycznie mocowaną tzw. kołyskę podsilnikową, do której mocowane są sztywno (dla ruchów poprzecznych) wahacze zawieszenia i przekładnia kierownicza. Efektem jest zwiększenie czułości i szybkości reakcji samochodu na manewry kierownicą.