SUBARU XV

PODĄŻAJ ZA TYM, CO CIĘ EKSCYTUJE

MIEJSKI STYL, POZAMIEJSKIE MOŻLIWOŚCI

* Photo is from the Impreza Sedan model.

BEZPIECZEŃSTWO AKTYWNE

ZAAWANSOWANY PAKIET BEZPIECZEŃSTWA (PAKIET „ADVANCED”): SRVD (SUBARU REAR VEHICLE DETECTION)<sup>*</sup>

ZAAWANSOWANY PAKIET BEZPIECZEŃSTWA (PAKIET „ADVANCED”): SRVD (SUBARU REAR VEHICLE DETECTION)*

SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) wykorzystuje czujniki umieszczone dookoła samochodu, by ostrzegać Cię (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu), że w martwych polach widzenia znajduje się inny pojazd oraz powiadamiać o obiektach z tyłu samochodu, kiedy wykonujesz manewr cofania.

ZAAWANSOWANY PAKIET BEZPIECZEŃSTWA (PAKIET „ADVANCED”): HBA (HIGH BEAM ASSIST)<sup>*</sup>

ZAAWANSOWANY PAKIET BEZPIECZEŃSTWA (PAKIET „ADVANCED”): HBA (HIGH BEAM ASSIST)*

Światła drogowe są koniecznością dla bezpiecznej jazdy w nocy. SUBARU XV posiada funkcję automatycznego przełączania świateł drogowych i mijania, w zależności od sytuacji na drodze.

SYSTEM KONTROLI TRAKCJI I STABILIZACJI TORU JAZDY (VEHICLE DYNAMICS CONTROL SYSTEM) I AKTYWNE STEROWANIE MOMENTEM NAPĘDOWYM (ACTIVE TORQUE VECTORING)

SYSTEM KONTROLI TRAKCJI I STABILIZACJI TORU JAZDY (VEHICLE DYNAMICS CONTROL SYSTEM) I AKTYWNE STEROWANIE MOMENTEM NAPĘDOWYM (ACTIVE TORQUE VECTORING)

Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, na przykład podczas omijania przeszkody, system natychmiast dostosowuje rozdział momentu napędowego...

WIDOCZNOŚĆ

WIDOCZNOŚĆ

Aby uniknąć niebezpieczeństwa oraz zapewnić kierowcy pełną świadomość tego, co dzieje się wokół, poprawiono widoczność z miejsca kierowcy zarówno do przodu jak i do tyłu.

Zastrzeżenia

* Wyposażenie opcjonalne. Kierowca zobowiązany jest prowadzić zawsze bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Podczas jazdy nie należy opierać się wyłącznie na działaniu pakietu „ADVANCED” z uwagi na możliwe ograniczenia funkcji rozpoznawania. Pełen opis działania pakietu „ADVANCED” i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Szczegółowe informacje można uzyskać również u Dealera Subaru.

SUBARU GLOBAL PLATFORM (SGP)

Zalety Subaru Global Platform (SGP), czyli większa sztywność i wytrzymałość, mniejsza masa, większa odporność na przechyły i czuły, bezpośredni mechanizm kierowniczy, w szczególny sposób wspierają systemy bezpieczeństwa.

UNIKANIE NIEBEZPIECZEŃSTW

UNIKANIE NIEBEZPIECZEŃSTW

Rozwiązania zastosowane w Subaru Global Platform (SGP), czyli konstrukcja o nisko położonym środku ciężkości, udoskonalone zawieszenie oraz poprawa sztywności, pozwoliły stworzyć pojazd, który natychmiast reaguje na polecenia kierowcy, co zdecydowanie pomaga w unikaniu zagrożeń drogowych.

BUDOWA NADWOZIA CHRONIĄCA KABINĘ

BUDOWA NADWOZIA CHRONIĄCA KABINĘ

Silnik i skrzynia biegów w nadwoziu Subaru Global Platform (SGP), umieszczone są teraz jeszcze niżej. Dzięki temu w razie zderzenia czołowego zespoły te „chowają” się pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny.

BEZPIECZEŃSTWO PASYWNE

PIERŚCIENIOWE RAMY WZMACNIAJĄCE NADWOZIE

PIERŚCIENIOWE RAMY WZMACNIAJĄCE NADWOZIE

Pomagają w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Ważną rolę odgrywają w tej konstrukcji odpowiednio umiejscowione elementy wykonane ze stali o najwyższej wytrzymałości. Powodują one, że nadwozie jest mocne i charakteryzuje się wysoką odpornością na skręcanie, ale pozostaje nadal lekkie.

PODUSZKI POWIETRZNE*

PODUSZKI POWIETRZNE*

Dla jeszcze lepszej ochrony podróżujących, w każdym SUBARU XV znajdziemy przede wszystkim czołowe poduszki powietrzne*, a także przednie-boczne, kurtynowe, oraz kolanową poduszkę powietrzną*, chroniącą w czasie zderzenia dolne części ciała kierowcy.

PRZEDNIE FOTELE ZABEZPIECZAJĄCE PRZED USZKODZENIEM KRĘGOSŁUPA SZYJNEGO

PRZEDNIE FOTELE ZABEZPIECZAJĄCE PRZED USZKODZENIEM KRĘGOSŁUPA SZYJNEGO

Przednie fotele podpierają kierowcę we wszystkich istotnych punktach, przy czym są jeszcze bardziej komfortowe. Konstrukcja foteli ma również za zadanie zmniejszać prawdopodobieństwo uszkodzeń kręgosłupa szyjnego, jakie mogą wystąpić podczas niektórych kolizji.

PASY BEZPIECZEŃSTWA

PASY BEZPIECZEŃSTWA

Podczas zderzenia zaczep ogranicza ruch pasa biodrowego i zmniejsza przeciążenie w dolnym obszarze klatki piersiowej, co poprawia bezpieczeństwo oraz ogranicza poziom obrażeń.

Zastrzeżenie

* Poduszki powietrzne są skuteczne, gdy użytkownicy przypięci są pasami bezpieczeństwa

EyeSight

EYESIGHT – WIODĄCA TECHNOLOGIA BEZPIECZEŃSTWA

W Subaru wierzymy w ideę kompletnego bezpieczeństwa (All-Around Safety). Dlatego stworzyliśmy EyeSight*1, czyli nowoczesny system wspomagania kierowcy. Zachowuje się on jak cyfrowa “druga para oczu”, która obserwuje drogę, korzystając z dwóch kamer. Na podstawie obrazów z kamer, pozwalających precyzyjnie określić kształt, prędkość

i odległość, system potrafi rozpoznać nie tylko samochody, lecz również motocyklistów, rowerzystów i pieszych*2. Kiedy wykryje potencjalne niebezpieczeństwo, ostrzeże kierowcę, a kiedy to konieczne zahamuje samochód, aby uniknąć kolizji. Tym samym EyeSight odciąża Cię i zwiększa Twoje poczucie bezpieczeństwa podczas prowadzenia SUBARU XV.

ADAPTACYJNY TEMPOMAT

ADAPTACYJNY TEMPOMAT

Adaptacyjny tempomat, funkcja systemu EyeSight*1, oprócz „tradycyjnej” funkcji zwykłego tempomatu, ma za zadanie utrzymanie zadanego dystansu od pojazdu poprzedzającego. Gdy kamery wykryją inny pojazd przed naszym, adaptacyjny tempomat dostosuje naszą prędkość (a tym samym odległość), sterując zachowaniem silnika, skrzyni biegów i hamulców. Funkcja adaptacyjnego tempomatu działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h. Została zaprojektowana do pracy na autostradach, drogach szybkiego ruchu i podobnych. Ponieważ jedną z funkcji adaptacyjnego tempomatu jest nie tylko rozpoznawanie prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu, ale także działania jego świateł STOP, sprawdza się on bardzo dobrze w szosowej jeździe typu „stop – go”, istotnie zwiększając komfort podczas długich podróży.

ASYSTENT PASA RUCHU

ASYSTENT PASA RUCHU

Funkcja asystenta pasa ruchu działa dwojako. Jeśli przy prędkości powyżej 50 km/h zaczniesz (nieumyślnie, na przykład pod wpływem zmęczenia) wyjeżdżać poza krawędź swojego pasa ruchu, EyeSight ostrzeże Cię sygnałem dźwiękowym i informacją na wyświetlaczu, abyś powrócił na właściwy pas – jest to funkcja Lane Departure Warning. Gdy natomiast, pod wpływem zmęczenia czy dekoncentracji, przy prędkości powyżej 60 km/h, Twój pojazd zacznie „pływać” wewnątrz pasa ruchu, uaktywni się podobne ostrzeżenie, tym razem dla funkcji Lane Sway Warning.

INFORMACJA O RUSZENIU POPRZEDZAJĄCEGO POJAZDU

INFORMACJA O RUSZENIU POPRZEDZAJĄCEGO POJAZDU

Jeżeli Twój SUBARU XV zatrzyma się za pojazdem poprzedzającym (np. na światłach), a następnie ten pojazd odjedzie, EyeSight ponagli Cię przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu, dając Ci znak, że możliwa jest kontynuacja jazdy.

ASYSTENT UTRZYMANIA PASA RUCHU

ASYSTENT UTRZYMANIA PASA RUCHU

Podczas podróży autostradami, drogami ekspresowymi, czy podobnymi trasami, funkcja asystenta utrzymania pasa ruchu rozpoznaje oznaczenia pasów za pomocą kamer i wykrywa, gdy samochód zaczyna je przekraczać. Przy prędkości od ok. 60 km/h, system wspomaga ruch kierownicą, aby zapobiec niezamierzonej zmianie pasa w znacznym stopniu zwiększając bezpieczną jazdę.

PRZEDKOLIZYJNE HAMOWANIE AWARYJNE*3

PRZEDKOLIZYJNE HAMOWANIE AWARYJNE*3

Funkcja przedkolizyjnego hamowania awaryjnego wykrywa zagrożenie kolizją z pojazdem lub inną przeszkodą przed Twoim samochodem i działa w 3 etapach. Najpierw, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu o zagrożeniu. Jeśli kierowca nadal nie reaguje, EyeSight uruchomi wstępne hamowanie, a następnie, w 3 etapie – hamowanie awaryjne. W każdym z 3 etapów działania funkcji przedkolizyjnego hamowania awaryjnego, kierowca cały czas może samodzielnie próbować uniknąć zderzenia – na przykład poprzez próbę ominięcia przeszkody lub hamowania awaryjnego. W takiej sytuacji, EyeSight uruchomi odpowiednie podsystemy, aby jak najlepiej pomóc w uniknięciu zagrożenia kolizją.

ANTYKOLIZYJNE ZARZĄDZANIE PRZEPUSTNICĄ

ANTYKOLIZYJNE ZARZĄDZANIE PRZEPUSTNICĄ

Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, oraz kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.

Zastrzeżenia

*1 EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełen opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.
*2 Ponieważ EyeSight jest zdolny tylko do wykrywania obiektów znajdujących się co najmniej 1 metr nad powierzchnią ziemi, nie może wykryć obiektów o wysokości mniejszej niż metr. Ich wykrycie może być niemożliwe także z szeregu innych przyczyn, wynikających ze szczególnych warunków.
*3 Przedkolizyjne hamowanie awaryjne może nie zadziałać w każdej sytuacji. Zależnie od różnicy prędkości między obiektami, wysokości obiektu i innych warunków, nie każda sytuacja może być odpowiednia dla optymalnego działania EyeSight.