IDEA KOMPLETNEGO BEZPIECZEŃSTWA SUBARU (ALL-AROUND SAFETY)

Gdy Twój samochód daje poczucie spokoju, życie staje się przyjemniejsze. Dlatego w Subaru bezpieczeństwo jest najważniejsze. Ze swoimi początkami w produkcji samolotów Subaru kontynuuje politykę „ludzie na pierwszym miejscu”, dostosowując i wielokrotnie testując swoje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, opracowywane od 50 lat. Dzięki najnowszym systemom ochrony i zapobiegania wypadkom oraz unikalnym technologiom, takim jak Subaru Global Platform i Symmetrical AWD, Subaru nieustannie dąży do poprawy bezpieczeństwa, aby zrealizować wizję przyszłości bez wypadków.

BEZPIECZEŃSTWO PODSTAWOWE

Podstawowe systemy bezpieczeństwa są wdrażane i udoskonalane już w początkowej fazie projektu auta. Doskonała widoczność, optymalna pozycja za kierownicą i intuicyjne elementy sterujące zapewniają bezpieczeństwo od momentu wejścia do pojazdu..
<sg-lang1>Widoczność we wszystkie strony</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Widoczność we wszystkie strony

SUBARU XV zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach poprzez umożliwienie zajęcia optymalnej pozycji za kierownicą, odpowiednią wysokość okien i staranne rozmieszczenie słupków.

BEZPIECZEŃSTWO PREWENCYJNE

W Subaru opracowaliśmy system EyeSight*1, czyli technologię bezpieczeństwa prewencyjnego, która ma identyfikować potencjalne zagrożenia i wspierać bezpieczniejszą jazdę
<sg-lang1>Asystent świateł drogowych (HBA)<sup>*2</sup><sup>*3</sup></sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Asystent świateł drogowych (HBA)*2*3

HBA automatycznie przełącza światła drogowe i mijania, w zależności od sytuacji na drodze.
<sg-lang1>Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD)<sup>*2</sup><sup>*3</sup></sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD)*2*3

SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) wykorzystuje czujniki umieszczone w tylnej części samochodu, by ostrzegać Cię (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu), że w martwych polach widzenia znajduje się inny pojazd, oraz powiadamiać o obiektach z tyłu auta, kiedy wykonujesz manewr cofania.
<sg-lang1>Reflektory przednie z funkcją doświetlania zakrętów (SRH)</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Reflektory przednie z funkcją doświetlania zakrętów (SRH)

Podczas jazdy w zakrętach soczewki reflektorów zmieniają swój kąt, aby doświetlić przestrzeń przed samochodem. Prowadzą strumień światła zgodnie z kierunkiem skrętu kierownicy po to, by kierowca widział więcej.
<sg-lang1>Reverse Automatic Braking (RAB)<sup>*2</sup><sup>*3</sup></sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Reverse Automatic Braking (RAB)*2*3

Podczas jazdy na biegu wstecznym system wykorzystuje cztery czujniki w tylnym zderzaku do wykrywania przeszkód za pojazdem. Jeśli przeszkoda zostanie wykryta, system może zaalarmować kierowcę dźwiękami ostrzegawczymi i automatycznie zahamować, aby uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.

Zastrzeżenia

*1 EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełny opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu

*2 Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Podczas jazdy nie należy opierać się wyłącznie na działaniu pakietu „ADVANCED” ze względu na możliwe ograniczenia funkcji rozpoznawania. Pełny opis działania pakietu „ADVANCED” i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Szczegółowe informacje można uzyskać również u Dealera Subaru.

*3 Wyposażenie opcjonalne.

BEZPIECZEŃSTWO AKTYWNE

Dzięki m.in. takim technologiom jak Symmetrical AWD i Subaru Global Platform aktywne bezpieczeństwo pozwala na precyzyjną kontrolę pojazdu poprzez dokładne dobieranie podstawowych parametrów jazdy – przyspieszenia, skrętu, hamowania – co przekłada się na radość z każdej podróży.
<sg-lang1>System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (Vehicle Dynamics Control System) oraz aktywne sterowanie momentem napędowym (Active Torque Vectoring)</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (Vehicle Dynamics Control System) oraz aktywne sterowanie momentem napędowym (Active Torque Vectoring)

Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, na przykład podczas omijania przeszkody, system natychmiast dostosowuje rozdział momentu napędowego AWD, osiągi silnika i działanie hamulców oddzielnie przy każdym kole w ten sposób, by pozostać na swoim torze jazdy. Funkcja Active Torque Vectoring pomaga prowadzić precyzyjnie, a jednocześnie jak najpełniej wykorzystywać możliwości samochodu. Gdy wchodzisz w zakręt i gdy zaczynają działać boczne siły bezwładności, system rozdzieli moment napędowy do odpowiednich kół samochodu, pomagając utrzymać wybrany tor jazdy.
<sg-lang1>Auto Vehicle Hold (AVH)</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Auto Vehicle Hold (AVH)

Po całkowitym zatrzymaniu pojazdu funkcja Auto Vehicle Hold utrzymuje go na miejscu, nawet po zwolnieniu pedału hamulca, co zmniejsza zmęczenie kierowcy w korkach.
<sg-lang1>Unikanie niebezpieczeństw</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Unikanie niebezpieczeństw

Rozwiązania zastosowane w Subaru Global Platform (SGP) oraz Symmetrical AWD, czyli konstrukcja o nisko położonym środku ciężkości, udoskonalone zawieszenie i poprawa sztywności, pozwoliły stworzyć pojazd, który natychmiast reaguje na polecenia kierowcy, co zdecydowanie pomaga w unikaniu zagrożeń drogowych.

BEZPIECZEŃSTWO PASYWNE

Bezpieczeństwo pasywne służy temu, by w razie zderzenia zapewnić podróżującym ochronę poprzez m.in. budowę nadwozia, która chroni kabinę, oraz poduszki powietrzne* .
<sg-lang1>Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie

Pomagają w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie i kierowca. Ważną rolę odgrywają w tej konstrukcji odpowiednio umiejscowione elementy wykonane ze stali o najwyższej wytrzymałości.
<sg-lang1>Budowa nadwozia chroniąca kabinę</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Budowa nadwozia chroniąca kabinę

Subaru Global Platform SUBARU XV posiada wzmocnione słupki oraz płytę podłogową, aby pochłaniać uderzenia z każdej strony w celu ochrony wszystkich podróżnych. W przypadku zderzenia czołowego silnik i skrzynia biegów „chowają się” pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny.

Zastrzeżenia

*Poduszki powietrzne są skuteczne, gdy użytkownicy przypięci są pasami bezpieczeństwa.

EyeSight

EYESIGHT – WIODĄCA TECHNOLOGIA BEZPIECZEŃSTWA

W Subaru wierzymy w ideę kompletnego bezpieczeństwa (All-Around Safety). Dlatego stworzyliśmy EyeSight*1, czyli nowoczesny system wspomagania kierowcy. Zachowuje się on jak cyfrowa „druga para oczu”, która obserwuje drogę, korzystając z dwóch kamer. Na podstawie obrazów z kamer, pozwalających precyzyjnie określić kształt, prędkość i odległość, system potrafi rozpoznać nie tylko samochody, lecz również motocyklistów, rowerzystów i pieszych*2 . Kiedy wykryje potencjalne niebezpieczeństwo, ostrzeże kierowcę, a kiedy to konieczne zahamuje samochód, aby uniknąć kolizji. Tym samym EyeSight odciąża Cię i zwiększa Twoje poczucie bezpieczeństwa podczas prowadzenia SUBARU XV.
<sg-lang1>Adaptive Cruise Control</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Adaptive Cruise Control

Adaptacyjny tempomat, oprócz „tradycyjnej” funkcji zwykłego tempomatu, ma za zadanie utrzymanie zadanego dystansu od pojazdu poprzedzającego. Gdy kamery wykryją inny pojazd przed naszym, adaptacyjny tempomat dostosuje naszą prędkość (a tym samym odległość), sterując zachowaniem silnika, skrzyni biegów i hamulców. Funkcja adaptacyjnego tempomatu działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h. Została zaprojektowana do pracy na autostradach, drogach szybkiego ruchu i podobnych. Ponieważ do funkcji adaptacyjnego tempomatu należy nie tylko rozpoznawanie prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu, ale także reagowanie na jego światła STOP, sprawdza się on bardzo dobrze w szosowej jeździe typu „stop – go”, istotnie zwiększając komfort podczas długich podróży.
<sg-lang1>Asystent pasa ruchu</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Asystent pasa ruchu

Funkcja asystenta pasa ruchu działa dwojako. Jeśli przy prędkości powyżej 50 km/h zaczniesz (nieumyślnie, na przykład pod wpływem zmęczenia) wyjeżdżać poza krawędź swojego pasa ruchu, EyeSight ostrzeże Cię sygnałem dźwiękowym i informacją na wyświetlaczu, że należy powrócić na właściwy pas – jest to funkcja Lane Departure Warning. Gdy natomiast, pod wpływem Twojego zmęczenia czy dekoncentracji, przy prędkości powyżej 60 km/h pojazd zacznie „pływać” wewnątrz pasa ruchu, uaktywni się podobne ostrzeżenie, tym razem dla funkcji Lane Sway Warning.
<sg-lang1>Informacja o ruszeniu poprzedzającego pojazdu</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Informacja o ruszeniu poprzedzającego pojazdu

Jeżeli Twój SUBARU XV zatrzyma się za pojazdem poprzedzającym (np. na światłach), a następnie ten pojazd odjedzie, EyeSight ponagli Cię przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu, dając Ci znak, że możliwa jest kontynuacja jazdy.
<sg-lang1>Asystent utrzymania pasa ruchu</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Asystent utrzymania pasa ruchu

Podczas podróży autostradami, drogami ekspresowymi czy podobnymi trasami funkcja asystenta utrzymania pasa ruchu rozpoznaje za pomocą kamer oznaczenia pasów i wykrywa, gdy samochód zaczyna je przekraczać. Przy prędkości od ok. 60 km/h system wspomaga ruch kierownicą, aby zapobiec niezamierzonej zmianie pasa, co w znacznym stopniu zwiększa bezpieczną jazdę.
<sg-lang1>Przedkolizyjne hamowanie awaryjne<sup>*1</sup></sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Przedkolizyjne hamowanie awaryjne*1

Funkcja przedkolizyjnego hamowania awaryjnego wykrywa zagrożenie kolizją z pojazdem lub inną przeszkodą przed Twoim samochodem i działa w 3 etapach. Najpierw EyeSight ostrzega kierowcę o zagrożeniu przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu. Jeśli kierowca nie reaguje, EyeSight uruchamia wstępne hamowanie, a następnie, w 3. etapie – hamowanie awaryjne. W każdym z 3 etapów działania funkcji przedkolizyjnego hamowania awaryjnego kierowca cały czas może samodzielnie próbować uniknąć zderzenia – na przykład poprzez próbę ominięcia przeszkody lub hamowanie awaryjne. W takiej sytuacji EyeSight uruchomi odpowiednie podsystemy, aby jak najlepiej pomóc w uniknięciu kolizji.
<sg-lang1>Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą</sg-lang1><sg-lang2></sg-lang2><sg-lang3></sg-lang3>

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą

Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, ale w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, a kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu, po czym znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc w uniknięciu omyłkowego wjechania w przeszkodę.

Zastrzeżenia

Obrazowe przedstawienie działania systemu EyeSight. Nie odzwierciedla rzeczywistego działania systemu ani zasięgu widzialności kamer.

1* Przedkolizyjne hamowanie awaryjne może nie zadziałać w każdej sytuacji. Zależnie od różnicy prędkości między obiektami, wysokości obiektu i innych warunków nie każda sytuacja może być odpowiednia dla optymalnego działania EyeSight.
Najbezpieczniejszy w swojej klasie
SUBARU XV z silnikiem benzynowym uzyskał maksymalną pięciogwiazdkową ocenę w testach bezpieczeństwa Euro NCAP 2017 oraz tytuł Best in Class 2017 w klasie Small Family Car Euro NCAP*.
* Euro NCAP - niezależna niedochodowa organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów, sponsorowana przez niezależne organizacje, wspierana przez rządy kilku krajów europejskich.


Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji modelowych. Każda zmiana wyposażenia i specyfikacji zostanie wyraźnie przedstawiona Państwu przed zawarciem umowy ze sprzedawcą.