Idea kompletnego bezpieczeństwa Subaru (All-Around Safety)

Gdy Twój samochód daje poczucie spokoju, życie staje się przyjemniejsze. Dlatego w Subaru bezpieczeństwo jest najważniejsze. Ze swoimi początkami w produkcji samolotów, Subaru kontynuuje politykę „ludzie na pierwszym miejscu”, dostosowując i wielokrotnie testując swoje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, opracowywane od 50 lat. Dzięki najnowszym systemom ochrony i zapobiegania wypadkom oraz unikalnym technologiom, takim jak Subaru Global Platform i Symmetrical AWD, Subaru nieustannie dąży do poprawy bezpieczeństwa, aby zrealizować wizję przyszłości bez wypadków.

BEZPIECZEŃSTWO PODSTAWOWE

Podstawowe systemy bezpieczeństwa są wdrażane i udoskonalane już w początkowej fazie projektu auta. Doskonała widoczność, optymalna pozycja za kierownicą i intuicyjne elementy sterujące zapewniają bezpieczeństwo od momentu wejścia do pojazdu.

Widoczność we wszystkie strony

Widoczność we wszystkie strony

Aby uniknąć niebezpieczeństwa oraz zapewnić kierowcy pełną świadomość tego, co dzieje się wokół, poprawiono widoczność z miejsca kierowcy zarówno do przodu jak i do tyłu.

BEZPIECZEŃSTWO PREWENCYJNE

W Subaru opracowaliśmy system EyeSight*1, czyli technologię bezpieczeństwa prewencyjnego, która ma identyfikować potencjalne zagrożenia i wspierać bezpieczniejszą jazdę.

High Beam Assist (HBA)<sup>*2</sup>

High Beam Assist (HBA)*2

Światła drogowe są koniecznością dla bezpiecznej jazdy w nocy. Impreza posiada funkcję automatycznego przełączania świateł drogowych i mijania, w zależności od sytuacji na drodze.

Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD)<sup>*2</sup>

Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD)*2

SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) wykorzystuje czujniki umieszczone w tylnej części samochodu, by ostrzegać Cię (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu), że w martwych polach widzenia znajduje się inny pojazd oraz powiadamiać o obiektach z tyłu samochodu, kiedy wykonujesz manewr cofania.

Reflektory przednie z funkcją doświetlania zakrętów (SRH)

Reflektory przednie z funkcją doświetlania zakrętów (SRH)

Podczas jazdy w zakrętach soczewki reflektorów zmieniają swój kąt, aby doświetlić przestrzeń przed samochodem, prowadząc strumień światła zgodnie z kierunkiem skrętu kierownicy po to, by kierowca widział więcej.

Reverse Automatic Braking (RAB)<sup>*2*3</sup>

Reverse Automatic Braking (RAB)*2*3

Podczas jazdy na biegu wstecznym, system wykorzystuje cztery czujniki w tylnym zderzaku do wykrywania przeszkód za pojazdem. Jeśli przeszkoda zostanie wykryta, system może zaalarmować kierowcę dźwiękami ostrzegawczymi i automatycznie zahamować, aby uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.

*Zastrzeżenia

*1 EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełen opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.

*2 Kierowca zobowiązany jest prowadzić zawsze bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Podczas jazdy nie należy opierać się wyłącznie na działaniu pakietu „ADVANCED” z uwagi na możliwe ograniczenia funkcji rozpoznawania. Pełen opis działania pakietu „ADVANCED” i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Szczegółowe informacje można uzyskać również u Dealera Subaru.

*3 Wyposażenie opcjonalne.

Obrazowe przedstawienie działania systemu EyeSight. Nie odzwierciedla rzeczywistego działania systemu ani zasięgu widzialności kamer.

BEZPIECZEŃSTWO AKTYWNE

Dzięki m.in. takim technologiom jak Symmetrical AWD i Subaru Global Platform, aktywne bezpieczeństwo pozwala na precyzyjną kontrolę pojazdu poprzez dokładne dobranie podstawowych parametrów jazdy – przyspieszenia, skrętu, hamowania – co przekłada się na radość z każdej podróży.

System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)

System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)

Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, na przykład podczas omijania przeszkody, system natychmiast dostosowuje rozdział momentu napędowego AWD, osiągi silnika i działanie hamulców oddzielnie przy każdym kole w ten sposób, by pozostał on na swym torze jazdy.

Auto Vehicle Hold

Auto Vehicle Hold

Po całkowitym zatrzymaniu pojazdu funkcja Auto Vehicle Hold utrzymuje pojazd na miejscu, nawet po zwolnieniu pedału hamulca, co zmniejsza zmęczenie kierowcy w korkach.

Unikanie niebezpieczeństw

Unikanie niebezpieczeństw

Rozwiązania zastosowane w Subaru Global Platform (SGP) oraz Symmetrical AWD, czyli konstrukcja o nisko położonym środku ciężkości, udoskonalone zawieszenie oraz poprawa sztywności, pozwoliły stworzyć pojazd, który natychmiast reaguje na polecenia kierowcy, co zdecydowanie pomaga w unikaniu zagrożeń drogowych.

BEZPIECZEŃSTWO PASYWNE

Bezpieczeństwo pasywne służy temu, by w razie zderzenia zapewnić podróżującym ochronę poprzez m.in. budowę nadwozia, która chroni kabinę, oraz poduszki powietrzne*.

Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie

Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie

Pomagają w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Ważną rolę odgrywają w tej konstrukcji odpowiednio umiejscowione elementy wykonane ze stali o najwyższej wytrzymałości.

Budowa nadwozia chroniąca kabinę

Budowa nadwozia chroniąca kabinę

Subaru Global Platform posiada wzmocnione słupki oraz płytę podłogową, aby pochłaniać uderzenia z każdej strony w celu ochrony wszystkich pasażerów. W przypadku zderzenia czołowego silnik i skrzynia biegów „chowają” się pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny.

*Zastrzeżenie

* Poduszki powietrzne są skuteczne, gdy użytkownicy przypięci są pasami bezpieczeństwa.

EyeSight

System wspomagania kierowcy EyeSight (druga para oczu)

W Subaru wierzymy w ideę kompletnego bezpieczeństwa (All-Around Safety). Dlatego stworzyliśmy EyeSight*1, czyli nowoczesny system wspomagania kierowcy. Zachowuje się on jak cyfrowa „druga para oczu”, która obserwuje drogę, korzystając z dwóch kamer. Na podstawie obrazów z kamer, pozwalających precyzyjnie określić kształt, prędkość

i odległość, system potrafi rozpoznać nie tylko samochody, lecz również motocyklistów, rowerzystów i pieszych*2. Kiedy wykryje potencjalne niebezpieczeństwo, ostrzeże kierowcę, a kiedy to konieczne zahamuje samochód, aby uniknąć kolizji. Tym samym EyeSight odciąża Cię i zwiększa Twoje poczucie bezpieczeństwa podczas prowadzenia Imprezy.

Adaptacyjny tempomat

Adaptacyjny tempomat

Adaptacyjny tempomat, oprócz „tradycyjnej” funkcji zwykłego tempomatu, ma za zadanie utrzymanie zadanego dystansu od pojazdu poprzedzającego. Gdy kamery wykryją inny pojazd przed naszym, adaptacyjny tempomat dostosuje naszą prędkość...

Asystent pasa ruchu

Asystent pasa ruchu

Funkcja asystenta pasa ruchu działa dwojako. Jeśli przy prędkości powyżej 50 km/h zaczniesz (nieumyślnie, na przykład pod wpływem zmęczenia) wyjeżdżać poza krawędź swojego pasa ruchu, EyeSight ostrzeże Cię sygnałem dźwiękowym i informacją ...

Informacja o ruszeniu poprzedzającego pojazdu

Informacja o ruszeniu poprzedzającego pojazdu

Jeżeli Twoja Impreza zatrzyma się za pojazdem poprzedzającym (np. na światłach), a następnie ten pojazd odjedzie, EyeSight ponagli Cię przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu, dając Ci znak, że możliwa jest kontynuacja jazdy.

Asystent utrzymania pasa ruchu/ Asystent awaryjnego utrzymania pasa ruchu

Asystent utrzymania pasa ruchu/ Asystent awaryjnego utrzymania pasa ruchu

Podczas podróży autostradami, drogami ekspresowymi, czy podobnymi trasami, funkcja asystenta utrzymania pasa ruchu rozpoznaje oznaczenia pasów za pomocą kamer i wykrywa, gdy samochód zaczyna je przekraczać. Przy prędkości od ok. 60...

Przedkolizyjne hamowanie awaryjne<sup>*3</sup>

Przedkolizyjne hamowanie awaryjne*3

Funkcja przedkolizyjnego hamowania awaryjnego wykrywa zagrożenie kolizją z pojazdem lub inną przeszkodą przed Twoim samochodem i działa w 3 etapach. Najpierw, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na...

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą

Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, oraz kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu, a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.

*Zastrzeżenie

*1 EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełen opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.
*2 Ponieważ EyeSight jest zdolny tylko do wykrywania obiektów znajdujących się co najmniej 1 metr nad powierzchnią ziemi, nie może wykryć obiektów o wysokości mniejszej niż metr. Ich wykrycie może być niemożliwe także z szeregu innych przyczyn, wynikających ze szczególnych warunków.
*3 Przedkolizyjne hamowanie awaryjne może nie zadziałać w każdej sytuacji. Zależnie od różnicy prędkości między obiektami, wysokości obiektu i innych warunków, nie każda sytuacja może być odpowiednia dla optymalnego działania EyeSight. Obrazowe przedstawienie działania systemu EyeSight. Nie odzwierciedla rzeczywistego działania systemu ani zasięgu widzialności kamer.