Heavy Industries Ltd. (FHI), producent samochodów Subaru, w dniu 17 lutego przedstawił wielkość produkcji swojego "klasycznego" rozwiązania, stojącego u podstaw filozofii konstrukcji wszystkich Subaru, czyli silnika w układzie typu bokser. Ilość wyprodukowanych do tej daty jednostek napędowych przekroczyła 15 milionów! Ta piętnastomilionowa jednostka "zjechała z taśmy produkcyjnej" po 49 latach od momentu wprowadzenia na rynek osobowego Subaru 1000, czyli 1966 roku.
Warto przypomnieć, że Subaru 1000 było pierwszym przednionapędowym modelem japońskiej marki wyposażonym w silnik typu bokser, którego konfiguracja do dnia dzisiejszego uważana jest przez specjalistów Subaru za najlepsze możliwe rozwiązanie. Na czym polega jego fenomen? SUBARU BOXER to silnik z poziomo i przeciwsobnie ustawionymi cylindrami. W układzie tym tłoki skierowane są parami w przeciwne strony, a więc płaszczyzny, w których pracują, są rozchylone o 180º, natomiast wał korbowy znajduje się dokładnie w centrum tego układu. Każda para tłoków wykonuje ruchy w przeciwnych kierunkach, a siły bezwładności takiej pary samoistnie się znoszą.
W wyniku tego rozwiązania silnik generuje znacznie mniej drgań, niż ma to miejsce w przypadku silników o innym układzie cylindrów. W efekcie jednostka napędowa pracuje z wyjątkowo małymi oporami wewnętrznymi i nie ma konieczności stosowania dodatkowych urządzeń lub mas wyważających. Silnik bardzo szybko reaguje na dodanie gazu, dostarczając tym samym wiele satysfakcji osobie kierującej pojazdem. Pracę tłoków silnika przedstawiają animacje dostępne na stronach subaru.pl/tech-boxer oraz goo.gl/oEK93u.