15 września na moskiewskim lotnisku Tushino ustanowiony został nowy światowy rekord Guinnessa – z samochodów jednej marki, Subaru, ułożono największy na świecie napis: „Subaru Team Russia”. Do utworzenia napisu wykorzystano 1251 pojazdów.
Wyczyn ten został oficjalnie wpisany do „Księgi rekordów Guinessa” przez Benjamina Backhouse’a, przedstawiciela wydawcy „Księgi”, który przyjechał z Londynu, by udokumentować to wydarzenie. Potwierdził on pobicie rekordu, a organizatorowi eventu wręczył certyfikat, w którym przeczytać można m.in.: „Poprzedni rekord w stworzeniu największego logotypu marki samochodowej z pojazdów był związany z wykorzystaniem 1143 samochodów. Dzisiaj to osiągnięcie zostało pobite poprzez wykorzystanie 1251 pojazdów pojedynczej marki – Subaru”.
Przypomnijmy, że wcześniejszym wyczynem Subaru (w roku 2008) było ułożenie w Wielkiej Brytanii gigantycznej mozaiki z 1086 aut Subaru.
Jak widać, miłośnicy Plejadowej marki na całym świecie są bardzo zmobilizowani i chętnie współpracują w celu pobicia dotychczasowych rekordów. Tym razem posiadacze różnych modeli „subarynek” zjechali się licznie z całej Rosji i we wspaniałej atmosferze, jak w jednej wielkiej motoryzacyjnej rodzinie, uczestniczyli w tym jakże ciekawym wydarzeniu.
Po ustanowieniu rekordu na forum STI pojawiły się m.in. takie komentarze:
„To wspaniałe osiągnięcie. Wielkie podziękowania dla organizatorów całego przedsięwzięcia. Przeżycie było naprawdę fantastyczne! Całość została doskonale przemyślana, atmosfera spotkania była niezwykle przyjazna – jak w jednej wielkiej rodzinie. Nikt z nas nawet przez moment nie miał żadnych obaw związanych z przebywaniem w tak wielkim tłumie ludzi. Całe to wydarzenie wzbudziło wiele pozytywnych emocji. Poznać i zobaczyć tylu zapalonych miłośników Subaru – to było niewiarygodne. Nie wiem nawet, kiedy będziemy mieli okazję zobaczyć coś podobnego ponownie. Organizatorom dziękujemy za wszystko!!! ZROBILIŚMY TO WSPÓLNIE!”.
Dyrektor generalny Subaru Motor LLC, Ogura Shigeru, pogratulował wszystkim uczestnikom zaangażowania w osiągnięcie:
„Zrobiliśmy to, ponieważ wszyscy jesteśmy przyjaciółmi, wszyscy jesteśmy dumni z marki Subaru i kochamy ją. Doceniam zaangażowanie wszystkich uczestników za ich aktywne działania i za energię potrzebną do pobicia rekordu.”