Od 1974 roku, kiedy to fabryka w Wolfsburgu wypuściła na rynek Golfa I-generacji, mieszkańcy Szwajcarii zaczęli masowo wykupywać niemieckie kompakty z salonów. Na ulicach wijących się pomiędzy malowniczymi Alpami, przez 38 lat królowały "auta dla ludu" różnej generacji. Na moment, w 1980 roku, Volkswagen Golf utracił fotel lidera listy sprzedaży na rzecz Mercedesa W123. W bieżącym natomiast roku "niemieckiego dominatora" chciała wyprzedzić Skoda Octavia. Plan w pewnym stopniu się powiódł, bowiem wg najnowszych statystyk sprzedaży nowych aut w Szwajcarii, czeski model zajmuje obecnie... 2. miejsce, spychając swojego niemieckiego brata na trzecią pozycję. Kto więc został liderem?
Nie jest tajemnicą, że to właśnie w Szwajcarii modele Subaru przechodzą najostrzejsze testy. Górzyste i kręte drogi Alp są doskonałym sprawdzianem możliwości i trakcji samochodów spod znaku Plejad. Dzięki symetrycznemu i stałemu napędowi na wszystkie koła, to właśnie ta japońska marka stała się ulubionym autem mieszkańców jednego z najmniejszych państw w Europie. W tym roku Szwajcarzy docenili jeszcze bardziej zalety nowego crossovera – Subaru XV. W sierpniu z salonów wyjechało ponad 720 egzemplarzy tego modelu. Na Skodę Octavię w tym samym czasie zdecydowało się 661 Szwajcarów, a na Golfa – 625. Tym samym, mały japoński crossover przełamał 38-letnią dominację Volkswagena i został liderem sprzedaży w Szwajcarii, zajmując pierwsze miejsce na podium.