Subaru XV wyznacza standardy zabezpieczenia pasażerów. Skrupulatnie zaprojektowany i przebadany, przewodzi w tabeli ocen Euro NCAP, z wynikiem 5 gwiazdek. To najwyższy rezultat jaki może osiągnąć samochód.
Testy Euro NCAP zostały rozszerzone od roku 2009, kiedy to zaczęto bardziej rygorystycznie oceniać kategorie składające się na ocenę ogólną, czyli: bezpieczeństwo dorosłych pasażerów, bezpieczeństwo przewożonych dzieci, bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem i ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa.
Tak wysoki wynik jest możliwy między innymi dzięki ustawicznemu doskonaleniu systemów bezpieczeństwa pasywnego, m.in. konstrukcji szkieletu nadwozia zawierającej pierścieniowe ramy, zwiększające wytrzymałość kabiny w obszarze od dachu, po drzwi, słupki i podłogę. Konstrukcja ta pomaga w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Wspomniane ramy wzmacniające zbudowane są ze stali o zwiększonej wytrzymałości, a więc są mocne i sztywne, a zarazem lekkie.
Dodatkowo, XV wyposażono również w komplet przednich i bocznych poduszek powietrznych, kurtyn powietrznych jak również w poduszkę ochraniającą kolana kierowcy.
Oczywiście, każda wersja Subaru XV jest standardowo wyposażona w system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS).