Amerykański Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) przyznał wszystkim modelom Subaru tytuł „Top Safety Pick” (Najbezpieczniejszy Wybór) na rok 2010. Ta rekomendacja jest szczególnie cenna z uwagi na pozycję tego instytutu.
IIHS jest instytucją dostarczającą konsumentom informacji na temat bezpieczeństwa oferowanych na rynku pojazdów. Jego analitycy pracują w oparciu o testy przygotowywane na podstawie rozpoznawania rzeczywistych zagrożeń w ruchu, co głównie odróżnia ich od Euro NCAP. Metodologia oparta jest w głównej mierze na statystykach wypadków.
W tym roku do trzech zasadniczych testów dołączono czwarty – ocenę wytrzymałości podczas dachowania. Jej pozytywny wynik jest niezbędny do uzyskania pozytywnej oceny końcowej. O tym jak trudny jest to wymóg do spełnienia najlepiej świadczy spadek ilości laureatów do 27 z ubiegłorocznej, rekordowej ilości 94.
Testy przeprowadzane przez IIHS mają na celu wykazanie jak faktycznie chronieni są podróżujący w przypadku wystąpienia kolizji.
Zderzenie czołowe symulowane jest przez uderzenie rozpędzonym samochodem do prędkości ok. 64 km/h (40 mph) w nieruchomą przeszkodę. Skutki są oceniane na podstawie „obrażeń” manekinów znajdujących się wewnątrz oraz materiału filmowego powstałego podczas próby. Ochrona boczna badana jest podczas uderzenia w bok pojazdu wózkiem rozpędzonym do prędkości ok. 50 km/h (31 mph). Analiza skutków dokonywana jest w oparciu o uszkodzenia, jakich doznają manekiny „jadące” samochodem, dodatkowo brana jest pod uwagę efektywność działania poduszek i kurtyn powietrznych oraz wartość, o jaką zagłębia się słupek boczny do środka samochodu. Zabezpieczenie przed skutkami najechania na tył kontroluje się uderzając w tył samochodu z prędkością ok. 32 km/h (20 mph), po czym następuje opracowanie wyników pomiarów naprężeń czujnikami umieszczonymi na głowie i szyi manekina. Każdy pojazd by przystąpić do tych „tortur” najpierw musi przejść przez wstępną selekcję, podczas której oceniane jest jego wyposażenie, między innymi wymagane jest posiadanie systemu kontroli stabilności pojazdu – dla Subaru jest to system VDCS.
Wiceprezes Subaru of America, Tom Doll po uzyskaniu informacji o sukcesie stwierdził - „Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że wszystkie nasze samochody otrzymały tytuł „Top Safety Pick”. To ogromny sukces, a jednocześnie uznanie dla konstruktorów samochodów Subaru. Niewątpliwie wzmocni to nasz wizerunek, a na pewno jest dowodem utrzymania najwyższych standardów produkcji, których efektem są bezpieczne, trwałe, niezawodne, a nadto dające wiele radości z jazdy samochody.”
Powyższy sukces to kolejny element kształtowania wizerunku Subaru, producenta bezpiecznych i wyrafinowanych technologicznie samochodów.