Partnerzy

        „SUBARU rośnie w siłę”

        4 grudnia , 2009
        Fleet - „SUBARU rośnie w siłę”
        Nr 1, październik 2009
        (Subaru Legacy i Outback)


        (…) Ciekawostka, że chociaż silnik boxer słynie z tego, że pracuje bardzo miękko i niemal bezwibracyjnie, to konstruktorzy postanowili jeszcze zmniejszyć drgania. W jaki sposób? Oto cytat:


        „Część podtrzymująca ramy podsilnikowej została tak skonstruowana, by jak najbardziej ograniczyć wibracje silnika, co spowodowało ograniczenia drgań, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, a także gdy samochód przyspiesza. Główna poduszka gumowa wypełniona jest płynem, a cały silnik podparty jest w czterech miejscach. Wibracje zredukowano, umieszczając główny element podtrzymujący po stronie, po której występują największe siły reakcji wynikające z momentu generowanego przez silnik.” Także nowe przednie zawieszenie oraz nowa konstrukcja ramy podsilnikowej służą redukcji wibracji. Dzięki nowym materiałom użytym do jej konstrukcji udało się uzyskać większą sztywność przy jednoczesnej redukcji masy. To wszystko są ważne zmiany, ale ważniejsze jest to, jak tymi samochodami się jeździ. (...)


        (...) We wnętrzu obu modeli zaszły duże zmiany, a największą jest oczywiście ilość miejsca, którego teraz jest aż nadto. Materiały użyte do wykończenia są dobre, pod warunkiem, że do ich oceny przyjmiemy japońskie standardy. Legacy i Outback to duże i nowoczesne samochody wyposażone w doskonałe silniki i układ przeniesienia napędu.(…)