Partnerzy

        „Nie tylko fan”

        26 października , 2009
        Auto Motor i Sport - „Nie tylko fan”
        Nr 10, październik 2009
        (Subaru Legacy 2010)

        (…) Najważniejsze, że ani Kierowca i pasażer z boku, ani pasażerowie tylnej kanapy nie odczuwają w Legacy ciasnoty. Co więcej, miejsca we wszystkich kierunkach jest dużo.


        Za kierownicą siedzi się dość nisko, fotel można odsunąć mocno do tyłu, a kierownicę – daleko od deski. Taka pozycja sprzyja obniżeniu środka ciężkości auta i zbliżeniu się do idealnego rozkładu masy zespołu samochód-kierowca. Na punkcie obu zagadnień w Subaru mają hopla od zawsze. Stąd pomysł na stosowanie we wszystkich modelach poziomego silnika przeciwsobnego (co pomaga obniżyć środek ciężkości) oraz stałego napędu na wszystkie koła (zapewnia znakomitą trakcję i pozwala zbliżyć się do idealnego rozkładu masy). U podstaw dobrego zachowania samochodu na drodze i wyczucia przez kierowcę tego, co dzieje się z autem w czasie jazdy leży fizyka ruchu pojazdu, na którą środek ciężkości i rozkład masy mają kolosalny wpływ. Moc silnika, charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego to parametry wtórne. Nie bez powodu w autach rajdowych i wyścigowych kierowcy siedzą najniżej jak się da i możliwie najbliżej pionowej osi obrotu auta. (…)


        (…) Mimo że przy napędzie na cztery koła liczba mechanizmów, które hałasują i zżerają moc nie tylko na skutek tarcia jest większa niż w samochodach z napędem na jedną oś, opory tarcia zdają się nie występować w Legacy. W dobrze wyciszonym wnętrzu nie słychać ani pracy mechanizmów różnicowych, ani wału napędowego, który tunelem środkowym przebiega wzdłuż całego auta. Piąta odsłona Legacy jest, bez wątpienia, najbardziej komfortową w historii modelu. Spora w tym zasługa dobrze zestrojonego zawieszenia – które skutecznie filtruje nierówności, a przy tym zapewnia nadwoziu dobrą stabilność – oraz solidnego rozstawu osi, który w porównaniu z rozstawem osi poprzednika urósł na długość nieco bardziej (o 80 mm) niż całe auto.(…)