Partnerzy

        „Nie ma tego złego”

        18 września , 2009
        Off-Road Pl magazyn 4x4 - „Nie ma tego złego”
        Nr 09, wrzesień 2009
        (Skoda Octavia Scout, Subaru Outback, Audi A4 Allroad)

        (…) Wyposażenie Outbacka zależy od wersji. Najlepiej wyposażona cieszy luksusowym wykończeniem. Mamy tu skórzana tapicerkę i przednie fotele z regulacja elektryczna i pamięcią ustawienia, pełny pakiet elektryczny szyb i lusterek, ksenonowe reflektory, alufelgi, dodatkowe światła przeciwmgłowe i ksenonowe światła główne, system kontroli trakcji VDCS. Jest też dobre audio ze sterowaniem z kierownicy, dwustrefowa Klima automatyczna, komputer pokładowy, tempomat, a w kompletacji NAVI – system nawigacyjny. Ale i podstawowej kompletacji niczego nie brakuje. W zasadzie różnice dotyczą tylko tapicerki i drobiazgów (skromniejszy pakiet elektryczny). Dostajemy też w każdym Outbacku wysokiej jakości materiały wykończeniowe, jasne, czytelne i bardzo eleganckie wskaźniki oraz panel sterowania. Tu nic nie skrzypi i nie trzeszczy nawet podczas jazdy po nierównościach. Tak jak Skoda, Subaru nie proponuje gadżetów, ale solidne i praktyczne wnętrze.


        Dwulitrowy czterocylindrowy bokser po rozruchu jest tak cichy, że gdyby nie zapalone podświetlenie zegarów, można by o nim nie wiedzieć. Silnik ten zachowuje się nie do końca jak diesel. Do ruszenia wymaga przynajmniej trochę gazu, co przy braku reduktora w tej wersji jest słabą stroną auta przy dużych oporach ruchu. Ale potem wszystko jest jak należy: samochód przyspiesza sprawnie od dolnych rejestrów obrotów, turbosprężarka nie daje o sobie znać poważną bezwładnością, a osiągnięcie 5 000 obr./min wcale nie kończy jego możliwości. To naprawdę żwawy, szybki i kulturalny motor. Do tego wszystkiego dochodzi zadziwiająca ekonomika jazdy. Podczas sprawnej jazdy w zróżnicowanych warunkach można liczyć na średnie spalanie na poziomie 6,0 l/100 km – mniej niż w Skodzie TDI. Jako jedyne auto w naszej trójce Outback dysponuje pięciobiegową skrzynią, ale w zupełności wystarcza ona do obsługi tego diesla.


        Zrównoważony stały napęd wszystkich kół zapewnia pewne prowadzenie na śliskich i krętych drogach, zawieszenie zestrojone jest bardzo miękko, jak na auto osobowe, ale nie przeszkadza to w sprawnym wykonywaniu manewrów na drodze i zapewnia doskonały komfort. Tylko w naprawdę krytycznych sytuacjach do akcji wchodzi system stabilności jazdy.(…)


        Werdykt: (…) Outback to rozsądny wybór na długie lata.(…)