Partnerzy

        „Samuraje XXI wieku – Niebieskie złoto”

        22 lipca , 2009
        KMH - „Samuraje XXI wieku – Niebieskie złoto”
        Nr 23, maj 2009
        (Impreza WRX STI)

        «(…) Jeśli w motoryzacji przyznawane są złote medale, to Subaru z pewnością mogłoby taki otrzymać. Dlaczego? Na pewno nie z powodu złotych felg, w pewnym czasie modnych w Imprezie. Jest kilka innych powodów. Ikona rajdowych tras, silnik bokser, niebieski kolor, różowe napisy, drzwi bez ramek (niestety to już historia) – tak się buduje legendy.


        Pomimo że obecna wersja to typowy kompakt, mimo że nie jest tak zadziorna jak poprzednie, że nie ma już aluminiowej maski silnika… To wszystko bez znaczenia! Obecne STI to najlepsze STI w historii. Dlaczego? Można nim pojechać na wakacje do Włoch i wysiąść wypoczętym, a kiedy mamy okazję poszaleć, dołożymy poprzednikom.


        Najnowsza Impreza STI to wszechstronny, nowoczesny i niewiarygodnie szybki kompakt z… japońskim wykończeniem wnętrza. Tego nie potrafię zrozumieć od kiedy interesuję się samochodami, a upłynęło od tego czasu sporo wody. Fatalna stylistyka i ledwie zadowalające swoją jakością plastiki, to są jedyne wady tego auta.


        Już swoim wyglądem budzi spory respekt, po pewnym czasie przekonacie się do niego. Kiedy potrzeba, wyjedzie tyłem, co prawda z naszą ingerencją, ale w końcu to kierowca wie, kiedy czego potrzebuje. Jeśli nie wciskamy gazu do oporu, zapewnia spory komfort. Zawieszenie nie jest „betonowe”, a dźwięk boksera nie świdruje nam w mózgu kolejnej dziury. Ale nadal możemy tym autem pierwszą setkę mieć po 5,2 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero na 250 km/h.


        I osobiście nie brakuje mi atrybutów, o które tak bardzo walczą ortodoksyjni subarowcy.