Wyniki sprzedaży

        17 lutego , 2009
        Czas remanentów mamy już dawno za sobą, można więc już pokusić się o podsumowanie ubiegłego roku. W przypadku Subaru Import Polska bilans roku 2008 jest ze wszech miar pozytywny. Po raz pierwszy z polskich salonów Subaru wyjechało ponad dwa tysiące samochodów, a konkretnie 2185 sztuk. Stanowi to o 42,53% więcej niż w roku 2007. Jesteśmy jedynym importerem na naszym rynku, który w ciągu ostatnich dziewięciu lat, cały czas zwiększa swoją sprzedaż.

        Można by zapytać gdzie tkwi przyczyna tego sukcesu. Niewątpliwie naszym ubiegłorocznym asem był nadzwyczaj pozytywnie przyjęty silnik BOXER DIESEL. Dzięki przeciwsobnemu ułożeniu cylindrów charakteryzuje się on bardzo wysoką kulturą pracy, a dzięki możliwości zrezygnowania z wałków równoważących drgania osiąga wyższą sprawność, a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa, niż klasyczne jednostki. Atrybut, który w dobie kryzysu ma szczególnie istotne znaczenie. Forester zasilany olejem napędowym zaliczany jest do najoszczędniejszych SUV-ów w klasie, podobnie jak Legacy, który wśród swoich konkurentów też nie ma sobie równych. Nie do pominięcia są też inne zalety takiego układu, a mianowicie niemalże idealne wyważenie oraz płaska konstrukcja powodująca obniżenie środka ciężkości. Docenili to czytelnicy „Auto Świata”, w plebiscycie Auto 1 – 2008, przyznając wyróżnienie w kategorii innowacje techniczne za „niekonwencjonalny silnik diesla w układzie bokser”.

        Bardzo dobry silnik znaczy wiele, tym, co jednak przede wszystkim przyciąga klientów do marki Subaru jest jakość, dowodzą tego bardzo wysokie pozycje poszczególnych modeli w rankingach bezawaryjności TÜV i DEKRY, a jednocześnie laury zdobywane w rankingach zadowolenia kierowców przeprowadzanych między innymi przez ADAC.

        Kolejnym atutem naszych samochodów są legendarne już właściwości jezdne, które wynikają z połączenia bardzo nisko położonego środka ciężkości, ze stałym napędem wszystkich kół Symmetrical AWD. Ten zestaw sprawdza się zarówno w trakcie codziennej jazdy, w sporcie, jak i w terenie, zapewniając jednocześnie najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa aktywnego.

        Dobra praca podwozia to również bezpieczeństwo, a to Subaru traktuje priorytetowo. Subaru Import Polska, jako pierwsza firma w Europie wprowadziło w standardzie system, który uzupełnia elementy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. ISR (Inteligentny System Ratunkowy), bo o nim mowa, w sytuacji, gdy jednak mimo wszystko dojdzie do wypadku, zapewnia szybkie dotarcie służb ratunkowych do poszkodowanych. Także ten element – dbałość o bezpieczeństwo naszych klientów – w znacznej mierze przyczynił się do osiągniętego w ubiegłym roku sukcesu.