Zawsze panuje nad zakrętami. Wszystkimi czterema kołami.

    • Stały napęd wszystkich kół - Symmetrical AWD

    • Satysfakcja podczas jazdy wynika z pełnej symetrii i wyważenia samochodu. Właśnie dlatego Subaru od 1972 roku rozwija i usprawnia układ Symmetrical AWD. Ten system, powiązany z silnikiem SUBARU BOXER, jest prawie idealnie symetryczny. Moc oddawana jest niezwykle sprawnie, a przeniesienie jej na drogę jest skuteczne, stabilne i wyważone. W efekcie będziesz cieszyć się najwyższym panowaniem nad samochodem i pewnością jazdy praktycznie w każdych, nawet nieustannie zmieniających się warunkach

    Dynamiczne osiągi

    Doskonała przyczepność pozwala na efektywne przyspieszanie, a zatem na natychmiastowe, radosne odczucia. Symetria układu napędowego XV sprawia, że prowadzenie jest wyjątkowo stabilne, a samochód żywo reaguje podczas pokonywania zakrętów. Powoduje to u kierowcy uczucie pewności w każdej sytuacji.

    Stałe połączenia

    Im lepiej koła Twojego samochodu współpracują z drogą, tym skuteczniej kontrolujesz sytuację i jedziesz bezpieczniej. Moc dostarczana jest cały czas do wszystkich czterech kół, tak aby prowadzenie i trakcja były najlepsze z możliwych.

    Szybka reakcja w razie niebezpieczeństwa

    Podczas podróży w złej pogodzie czy w każdej innej sytuacji, gdy sekundy decydują o podjęciu dobrej decyzji na drodze, zrównoważenie i symetria układu napędowego powodują, że samochód jest stabilny, szybko reaguje na Twoje manewry i pozwala uniknąć niebezpieczeństwa.

    Moc pokazuje swoją radosną stronę.

    • Silnik SUBARU BOXER

    • Niewiele samochodów wywołuje podczas prowadzenia tak pozytywne emocje jak Subaru XV. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu zwartego, kompaktowego przeciwsobnego silnika, który jest bardziej "płaski" niż silniki innych typów. Dzięki temu jednostka napędowa, a więc i cały samochód, mają niżej położony środek ciężkości i są lepiej wyważone. Co więcej, owo przeciwsobne położenie cylindrów powoduje, że każda para tłoków wykonuje ruchy w przeciwnych kierunkach, wyważając się nawzajem, co redukuje niepożądane wibracje.

    Energiczna reakcja

    Choć silniki SUBARU BOXER zawsze charakteryzowały się wyjątkowo dobrym wyważeniem i łagodną reakcją na dodanie gazu, udało nam się uczynić jazdę Subaru jeszcze bardziej porywającą. Nasi inżynierowie zbadali efektywność wszystkich elementów silnika - zaworów, kanałów i tłoków - tworząc jego nową wersję, która jest lżejsza i charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa. Wynikiem jest nie tylko lepsza ekonomia jazdy, ale też większy moment obrotowy przy niskich obrotach wału. W rezultacie osiągnięto natychmiastową i żywą reakcję przy każdym naciśnięciu pedału gazu.

    Zwiększona stabilność

    Kadłub silnika ma bardziej płaski profil i umieszczono go niżej w komorze silnikowej. Wskutek tego cały samochód jest lepiej wyważony, a zatem nie poddaje się tak bardzo bocznym przechyłom, jak auta o typowej konstrukcji.

    Łagodny, a zarazem ekscytujący

    Naciśnięcie pedału gazu przy każdych obrotach powoduje natychmiastowy i żywy przyrost mocy - łagodny, ale dający pełną satysfakcję. Nie ograniczając komfortu, może to zmienić zwykłe codzienne zadanie w aktywną przygodę.

    Osiągi na długim dystansie

    Płaska konstrukcja silnika jest z założenia sztywna, a układ korbowy pozostaje samoczynnie wyważony. W rezultacie silnik SUBARU BOXER wytwarza mniej wibracji niż jednostki w układzie V i rzędowe, a to sprawia, że jest trwalszy i oferuje bardziej stabilne osiągi.

    SILNIK SUBARU BOXER DIESEL O POJEMNOŚCI 2,0L

    Dwulitrowy silnik wysokoprężny to jednostka, w której ekonomia łączy się z zadowoleniem z jazdy. Ten turbodoładowany silnik spełnia ostrą normę czystości spalin Euro 5, ale nie przeszkadza mu to dostarczać niezwykłych 350 Nm momentu obrotowego już od 1600 obr/min wału korbowego. Dzięki temu przy dowolnej prędkości zachowanie samochodu jest żwawe i energiczne. Przeciwsobne ułożenie cylindrów i tłoków powoduje płynną pracę silnika oraz niski poziom wibracji. Jednostka ta, połączona z sześciobiegową, sprawnie działającą manualną skrzynią biegów sprawia, że XV imponuje kulturą jazdy oraz osiągami tak w mieście, jak i na drogach szybkiego ruchu.

    MAKSYMALNA MOC:
    108 kW (147 KM) / 3600 obr/min

    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY:
    350 Nm / 1600-2400 obr/min

    ZUŻYCIE PALIWA*2:
    5,6 l/100 km

    EMISJA CO2*2:
    146 g/km

    SILNIK SUBARU BOXER O POJEMNOŚCI 2,0 L

    Dwulitrowy silnik benzynowy z dwoma wałkami rozrządu w każdej głowicy łączy moc i wydajność z wyrafinowaną płynnością oraz natychmiastową reakcją na dodanie gazu. Ulepszony aktywny system zmiany faz rozrządu (AVCS) oraz zoptymalizowany układ dolotowy odpowiedzialne są za dostarczenie znacznego momentu obrotowego przy niskich obrotach wału, co zapewnia odpowiednie przyspieszenie w każdych warunkach. Wysokie osiągi nie oznaczają dużego zużycia paliwa - wtryskiwacze zamontowane w głowicy czy lekkie tłoki i korbowody powodują, że silnik jest oszczędny i emituje mało szkodliwych spalin. No i oczywiście, dzięki układowi bokser, który redukuje drgania, dostępna moc i ekonomia nie kłócą się z wysoką kulturą pracy silnika, tak potrzebną podczas jazdy w mieście.

    MAKSYMALNA MOC:
    110 kW (150 KM) / 6000 obr/min

    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY:
    196 Nm / 4200 obr/min

    ZUŻYCIE PALIWA*2:
    6,6 l/100 km (Lineartronic), 6,9 l/100 km(6MT)

    EMISJA CO2*2:
    153 g/km (Lineartronic),
    160 g/km (6MT)

    SILNIK SUBARU BOXER O POJEMNOŚCI 1,6 L

    Najnowocześniejsza technologia Subaru zawarta w silniku 1,6 DOHC (z dwoma wałkami rozrządu w każdej głowicy) skutkuje wyjątkową sprawnością tej jednostki. Długoskokowa konstrukcja oznacza ekonomiczne zużycie paliwa. Dzięki temu XV zachowuje się optymalnie przy każdych obrotach wału korbowego. Ten benzynowy silnik jest najbardziej ekonomiczną i ekologiczną jednostką SUBARU BOXER z dotychczas produkowanych. Co ważne, moc dostępna jest tu od najniższych obrotów i przekazywana jest płynnie, a biorąc pod uwagę dobre wyważenie właściwe dla konfiguracji silnika SUBARU BOXER, Subaru XV bez przeszkód wykorzystuje tę jednostkę w całym zakresie prędkości obrotowych.

    MAKSYMALNA MOC:
    84 kW (114 KM) / 5600 obr/min

    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY:
    150 Nm / 4000 obr/min

    ZUŻYCIE PALIWA*2:
    6,3 l/100 km (Lineartronic);
    6,5l/100 km (5MT)

    EMISJA CO2*2:
    146 g/km (Lineartronic);
    151 g/km (5MT)

    Radość na każdym biegu.

    • Elementy konstrukcji:

    • Każda ze skrzyń biegów dostępnych w gamie XV jest precyzyjnie dobrana do Twojego stylu jazdy i jednocześnie do odpowiedniej wersji stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD.

    • Jak to działa:

    • Niezależnie od tego jak postanowisz kontrolować osiągi silnika i samochodu, w XV zawsze będziesz cieszył się rzetelnym wyważeniem auta i wyjątkowym opanowaniem, jakie oferuje stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD.

    Pięcio- lub sześciobiegowa skrzynia manualna + napęd na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym ze sprzęgłem wiskotycznym

    Zarówno pięcio- jak i sześciobiegowa skrzynia manualna pozwala Ci wybrać swój własny styl jazdy. Wyposażono je w asystenta ruszania pod górę, który zapobiega stoczeniu się do tyłu. Skrzynie te połączono z układem AWD, który ma centralny mechanizm różnicowy ze zwiększonym tarciem - przy wykorzystaniu sprzęgła wiskotycznego. Gdy zmienia się zdolność do przenoszenia siły napędowej przez koła przedniej lub tylnej osi, sprzęgło wiskotyczne bez zwłoki dostosowuje do tego rozdział momentu napędowego, dostarczając jego większość do osi dysponującej większą przyczepnością. W modelach z silnikiem o pojemności 1.6 l użyto dodatkowo reduktora skrzyni biegów (dla skrzyń manualnych), który pozwala na lepsze dopasowanie opcji napędu do różnych sytuacji drogowych.

    Koncepcja Subaru DC3 (Dynamic Chassis Control Concept)

    Koncepcja Subaru DC3 wymaga, by wszystkie składniki nowego XV współpracowały ze sobą w pełnej zgodności, zbliżając prowadzenie tego crossovera do ideału. W krytycznych punktach nadwozia użyto stali o zwiększonej wytrzymałości na rozciąganie, osiągając w ten sposób znaczną sztywność bez wzrostu masy. Wyjątkowo sztywna struktura samochodu pozwala na osiągnięcie przyjemnego, naturalnego odczucia przy operowaniu kierownicą. Jednocześnie wibracje zawieszenia oraz silnika są nadal skutecznie izolowane od kabiny. Efektem jest doskonałe zrównoważenie wszystkiego, co czyni jazdę samochodem przyjemnością: pewności połączonej z komfortem oraz elementów sportowego prowadzenia wraz z bezpieczeństwem.

    Funkcja Auto Start-Stop*1

    Nie ma nieistotnych rozwiązań, gdy chodzi o ekonomię. System Auto start-stop minimalizuje zużycie paliwa np. w korkach lub oczekując na zielone światło, wyłączając automatycznie silnik. Aby ponownie ruszyć, należy zwolnić pedał hamulca, a silnik zostanie ponownie uruchomiony w zaledwie 0,35 sekundy. Następuje to tak szybko i płynnie, nawet w przerywanym ruchu miejskim, że czasami trudno zauważyć działanie tej funkcji.

    Przednie zawieszenie

    Zawieszenie XV jest precyzyjnie zestrojone, by przynosić satysfakcję w codziennej eksploatacji dzięki sportowemu prowadzeniu, ale jednocześnie komfortowemu pokonywaniu nierówności. Z przodu odporna na siły boczne konstrukcja kolumnowa wzmacnia reakcje podwozia i powoduje, że układ kierowniczy działa precyzyjnie, dając kierowcy wrażenie połączenia z drogą. Przedni stabilizator o powiększonej średnicy sprawia, że samochód mniej przechyla się na zakrętach, a kierowca ma więcej kontroli i pewności prowadzenia.

    Tylne zawieszenie

    Dobrze dopracowane tylne zawieszenie wyzwoli Twoją namiętność do prowadzenia samochodu. Usztywnione zawieszenie z dwoma wahaczami poprzecznymi radzi sobie z wyboistymi nawierzchniami i ostrymi zakrętami z dużą pewnością siebie i precyzją. Jego reakcje są dokładnie takie jakich potrzebujesz, by jazda stała się ekscytująca. Sztywne sworznie kuliste wahaczy poprawiają kontakt opon z nawierzchnią, zwiększając trakcję i ilość informacji przekazywanych kierowcy.

    Bezstopniowa skrzynia Lineartronic + napęd na 4 koła z aktywnym podziałem momentu napędowego

    Subaru XV osiąga najwyższą sprawność i szybkość reakcji dzięki bezstopniowej skrzyni biegów Lineartronic. Skrzynia ta zdecydowanie zmniejsza zużycie paliwa, utrzymując silnik w jego najbardziej ekonomicznym zakresie obrotów, a jednocześnie zachowuje energię kinetyczną samochodu, często traconą podczas tradycyjnej zmiany biegów. Dzięki zwartej i lekkiej konstrukcji ta przekładnia charakteryzuje się szybkimi reakcjami podczas zmiany wirtualnych przełożeń. Samochody z dwulitrowymi silnikami wyposażono w bardziej sportowy tryb manualny, obsługiwany także przy pomocy łopatek zamontowanych przy kierownicy. Tryb ten pozwala na szybsze zwiększenie obrotów silnika, a więc łatwiejsze osiągnięcie większej mocy. W Subaru XV wyposażonych w tę skrzynię, rozdział momentu napędowego pomiędzy przednią i tylną osią dokonuje się automatycznie i w czasie rzeczywistym.

    *1 Standard dla modeli z benzynowymi silnikami 1,6 i 2,0.
    *2 Zużycie paliwa i emisja CO2: zgodnie z normą EC715/2007-566/2011F.