Patrz i przewiduj co cię czeka

    • Elementy konstrukcji:

    • Charakterystyczny dla Subaru stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD, dobre prowadzenie i aktywne systemy bezpieczeństwa, dostarczą Ci środków by uniknąć zagrożenia, gdy pojawi się ono na Twej drodze.

    • Jak to działa:

    • Subaru zdaje sobie sprawę, że najlepszym sposobem na wyjście cało z kolizji jest jej uniknięcie.

    Bezpieczeństwo czynne, aby uniknąć kolizji

    Wiele z własności XV, które powodują, że prowadzi się go z taką przyjemnością, działa również jako zabezpieczenie przed zdarzeniami niebezpiecznymi dla pasażerów. Stabilne prowadzenie wynikające z działania stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD wzmacniane jest przez niskie położenie środka ciężkości silnika SUBARU BOXER. System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS - Vehicle Dynamics Control System, standard dla każdej wersji), pewnie działające zawieszenie, hamulce z układem ABS i precyzyjna praca układu kierowniczego - wszystko to razem dostarcza kierowcy poczucia, że jest on zawsze panem sytuacji.

    Układ hamulcowy

    Hamulce tarczowe Subaru XV w każdym kole dostarczają wyjątkowo mocnego i pewnego "czucia" podczas hamowania. Czterokanałowy układ ABS (zabezpieczający przed blokowaniem kół przy mocnym hamowaniu) z funkcją EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania) dostosowuje ciśnienie w układzie hamulcowym do różnic obciążenia osi przedniej i tylnej. Kolejna funkcja, Brake Assist (asystent hamowania), zwiększa intensywność hamowania awaryjnego, jeśli kierowca nie naciska pedału hamulca wystarczająco mocno. Funkcja "przewagi hamowania" (brake override), pozwala zatrzymać samochód, nawet gdy gaz i hamulec są naciskane jednocześnie.

    Widoczność

    Aby uniknąć niebezpieczeństwa, musisz widzieć, że ono nadchodzi. Właśnie dlatego XV zaprojektowano tak, by kierowca miał pełną świadomość tego, co się dzieje wokół. Minimalizację martwych pól widzenia i poprawę widoczności uzyskano poprzez podwyższenie punktu, z którego kierowca obserwuje drogę. Przesunięto też kabinę do przodu (stylizacja określana jako cabinforward), co wiąże się z wydzieleniem trójkątnej części bocznej szyby. Dodatkowo, kamera cofania daje kierowcy jasny obraz tego, co znajduje się za samochodem.

    System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy

    System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS) jest standardem w każdej wersji XV. Przy pomocy zestawu czujników monitoruje on i analizuje, czy pojazd podąża torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, rozdział momentu napędowego, osiągi silnika i działanie hamulców (oddzielnie przy każdym kole), są korygowane w ten sposób, by XV pozostał zawsze na zamierzonym torze jazdy.

    Przygotowany na to, co może nadejść z zewnątrz.

    • Elementy konstrukcji:

    • Inteligentnej, wyjątkowo sztywnej konstrukcji nadwozia XV towarzyszą zaawansowane technologie, gotowe by na wszelki wypadek utrzymać energię niebezpiecznego zderzenia z dala od pasażerów.

    • Jak to działa:

    • Gdy wypadek jest nie do uniknięcia, mimo wszystko wiesz, że jesteś wraz ze swymi pasażerami objęty skuteczną ochroną.

    • Bezpieczeństwo bierne, żeby wyjść bez szwanku z kolizji

    • Ochrona pasażerów ma najwyższy priorytet w konstrukcji każdego elementu XV. Od części takich jak fotele, po pozornie mniej istotne, jak pedały. Odkształcalna struktura nadwozia jest inteligentnie wzmocniona w krytycznych obszarach stalą o zwiększonej wytrzymałości, tak aby ograniczyć energię, jaka w razie zderzenia przedostaje się do kabiny, a jednocześnie by zwiększyć odporność nadwozia na zginanie. Ponadto pasażerów chroni bezpośrednio wiele wewnętrznych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa.

    Ocena Euro NCAP - 5 gwiazdek

    Subaru XV wyznacza standardy zabezpieczenia pasażerów. Skrupulatnie zaprojektowany i przebadany, przewodzi w tabeli ocen Euro NCAP, z wynikiem 5 gwiazdek. To najwyższy rezultat jaki może osiągnąć samochód.

    Fotele, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne*1

    Pasy bezpieczeństwa mają regulację wysokości mocowania na słupku i napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na ich miejscach. W XV zastosowano przednie fotele o konstrukcji zmniejszającej prawdopodobieństwo uszkodzenia kręgosłupa szyjnego, a ich rozpraszające energię zagłówki chronią pasażerów przed kontuzjami w czasie uderzenia z tyłu. Poprawiono także zabezpieczenie osób siedzących na tylnych siedzeniach, przesuwając fotele do tyłu, co zmniejsza skutki uderzenia bocznego. Przednie, przednie-boczne i kurtynowe poduszki powietrzne są wyposażeniem standardowym. Dotyczy to także nowej poduszki kolanowej, co znacznie zwiększa ochronę dolnych kończyn kierowcy w razie zderzenia czołowego. Zastosowano również wiązane, oraz zgodne z ISO-FIX mocowania fotelików dziecięcych, które nie ograniczają przestrzeni bagażowej, a bardzo ułatwiają instalację takiego wyposażenia.

    Silnik, który oddziela się od nadwozia

    Rozwiązania bezpieczeństwa w każdym Subaru sięgają poza normalnie stosowaną praktykę. W przypadku zderzenia czołowego silnik SUBARU BOXER i skrzynia biegów Twojego XV mają, dla Twego bezpieczeństwa, pochłonąć energię, a następnie oddzielić się od nadwozia.

    Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie

    Konstrukcja szkieletu nadwozia zawiera pierścieniowe ramy, zwiększające wytrzymałość kabiny w obszarze od dachu, po drzwi, słupki i podłogę. Konstrukcja ta pomaga w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Wspomniane ramy wzmacniające zbudowane są ze stali o zwiększonej wytrzymałości, a więc są mocne i sztywne, a zarazem lekkie.

    Ochrona pieszego

    XV, samochód przeznaczony do użytku w mieście, zaprojektowano w ten sposób, by w razie kolizji uzyskać wysoki poziom zabezpieczenia pieszego. Głównym elementem ochrony najechanej osoby jest absorbująca energię przestrzeń, pomiędzy pokrywą silnika a samym silnikiem. Ten element, oraz pochłaniający energię przedni zderzak i specjalnie zaprojektowana powierzchnia wokół wycieraczek, redukują możliwość uszkodzeń ciała pieszego podczas wypadku.

    *1 Poduszki powietrzne są skuteczne, gdy użytkownicy są przypięci pasami bezpieczeństwa.