Wszystko pod kontrolą. Pełne bezpieczeństwo
Ważne elementy konstrukcji:
Charakterystyczna dla Subaru stabilność wynikająca z napędu wszystkich kół Symmetrical AWD, dobre prowadzenie i aktywne systemy bezpieczeństwa, dają pełną kontrolę nawet w tych sytuacjach, które trudno przewidzieć.
Jak to działa:
Żywe i przewidywalne reakcje pomagają uniknąć niebezpieczeństwa. Przecież aby przeżyć w czasie wypadku, najlepiej jest zupełnie go uniknąć.
Bezpieczeństwo czynne, aby uniknąć kolizji.
Naszym celem w Subaru jest zbudować pewność kierowcy powodując, że zachowa on na drodze pełen spokój. Chcemy aby każdy cieszył się bezpiecznym, bezstresowym podróżowaniem, skupiając się na przyjemnościach samej wyprawy w Outbacku. Wiele z jego właściwości, które powodują, że prowadzi się go z taką przyjemnością, działa również jako zabezpieczenie przed zdarzeniami niebezpiecznymi dla pasażerów. Stabilne prowadzenie wynikające z działania symetrycznego napędu wszystkich kół pozwala na pełne panowanie nad samochodem, praktycznie przy każdej pogodzie i w każdych warunkach drogowych. Działanie to wzmacniane jest przez niskie położenie środka ciężkości silnika SUBARU BOXER, które wpływa na jeszcze lepszy kontakt z drogą. Standardowy system stabilizacji toru jazdy (VDCS) i tarcze hamulcowe o dużej średnicy wspierają Outbacka swymi reakcjami godnymi sportowca. Precyzję prowadzenia zwiększa mocowanie zawieszenia i układu kierowniczego do sztywnej ramy podsilnikowej. W rezultacie podwozie Outbacka dostarcza kierowcy – w pewnym sensie - nowych umiejętności prowadzenia samochodu. A wszystko dlatego, że Subaru wierzy, iż najlepszym sposobem na przeżycie kolizji, jest jej uniknięcie.
System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)
Jest to wyposażenie standardowe w każdym Outbacku. VDCS czyli Vehicle Dynamics Control, przy pomocy zestawu czujników monitoruje i analizuje czy pojazd podąża torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, wtedy osiągi silnika, mechanizm rozdzielający moment napędowy AWD i działanie hamulców (oddzielnie przy każdym kole), są sterowane w ten sposób, by pozostał on na zamierzonym torze jazdy.
System hamulcowy
Standardowe tarczowe hamulce w Outbacku wyposażone są w lekkie, aluminiowe jarzma zacisków przy tylnej osi. Hamulce dostarczają mocnego i pewnego „czucia” podczas hamowania. Zastosowano układ ABS z funkcją EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania) dostosowującą ciśnienia w układzie hamulcowym do różnic przyczepności kół osi przedniej i tylnej. Funkcja Brake Assist zwiększa intensywność gwałtownego hamowania nawet gdy kierowca nie czyni tego wystarczająco mocno, natomiast funkcja Brake Override redukuje moc silnika gdy kierowca jednocześnie naciska pedał gazu i hamulca. Wreszcie funkcja Hill Holder Assist zapobiega stoczeniu się samochodu do tyłu, gdy rusza on na wzniesieniu równym lub większym niż 5%. Urządzenie to załącza elektryczny hamulec postojowy, a następnie zwalnia go, gdy samochód rusza do przodu.
Wszechstronne zabezpieczenie, od samego wnętrza.
Ważne elementy konstrukcji:
Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, systemy ochronne i otaczająca je struktura nadwozia, wszystko to współpracuje by zapewnić maksymalną ochronę.
Jak to działa:
Gdy zdarzy się rzecz nieprzewidziana, technologie Outbacka dostarczają wszechstronnego zabezpieczenia pasażerów samochodu.
Bezpieczeństwo bierne, żeby z lepszym skutkiem przeżyć kolizję.
W Subaru nigdy nie przestajemy poszukiwać bezpieczeństwa. Ustalamy wysokie standardy, bezustannie usprawniając samochody, co przynosi nam najwyższe uznanie fachowców. Jednak nawet dysponując najbardziej zaawansowanymi aktywnymi systemami bezpieczeństwa, czasami po prostu nie można uniknąć wypadku. Dlatego Outback został zaprojektowany w ten sposób, by jego pasażerów chronić przy pomocy zestawu zaawansowanych systemów, a także szczególnych własności samej konstrukcji. Istotne jest zrównoważenie wysokiej sztywności nadwozia z kontrolowaną odkształcalnością w odpowiednich obszarach, co w sumie pozwala opanować siły powstające podczas zderzenia. Jednym z elementów poprawiających zachowanie Outbacka przy zderzeniu czołowym jest rama podsilnikowa, która skutecznie wydłuża przednią strefę zgniotu. Wszystkie boczne drzwi zawierają po dwa wzmocnienia poprawiające wytrzymałość przy bocznym uderzeniu. W razie zderzenia pasażerowie zabezpieczeni są bezpośrednio przez zestaw poduszek powietrznych, przednie siedzenia zmniejszające ryzyko uszkodzenia kręgów szyjnych, cofające się pedały i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Istotą filozofii Subaru jest przekonanie, że spokój za kierownicą jest pierwszym krokiem do przyjemności prowadzenia.
Fotele, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne
Silnik, który oddziela się od nadwozia
Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie
Konstrukcja szkieletu nadwozia zawiera pierścieniowe ramy wzmacniające, zwiększające wytrzymałość kabiny w obszarze od dachu, do drzwi, słupków i podłogi. Konstrukcja ta pomaga w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Jednocześnie przednia strefa zgniotu jest zintegrowana ze szkieletem nadwozia, a ramę podsilnikową zaprojektowano tak, by w razie czołowego zderzenia zespół napędowy utrzymać z dala od wnętrza kabiny.
Fotele, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne*
W każdym Outbacku standardem są przednie, przednie – boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. Pasy bezpieczeństwa mają regulację wysokości mocowania na słupku, napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na ich miejscach oraz ograniczniki napięcia, zmniejszające maksymalne siły działające podczas wypadku na klatkę piersiową. Podczas uderzenia z tyłu ważne są sztywne ramy przednich siedzeń, mocne zagłówki, oraz takie detale jak mocowania wewnętrznych sprężyn siedzeń, które rozpraszają energię. Ma to na celu ograniczenie możliwości uszkodzenia kręgosłupa szyjnego pasażera lub kierowcy.
Ochrona pieszego
Ochrona pieszego
Outback został zaprojektowany tak, by w razie kolizji uzyskać wysoki poziom zabezpieczenia pieszego. Najważniejszym elementem ochrony najechanej osoby jest absorbująca energię przestrzeń pomiędzy pokrywą silnika a samym silnikiem. To rozwiązanie, oraz pochłaniający energię przedni zderzak i specjalnie zaprojektowana powierzchnia wokół wycieraczek, redukują możliwość uszkodzeń ciała pieszego podczas wypadku.