Jego pewność prowadzenia jest niedościgniona.
    Zdolność pokonywania zakrętów też.

    • Stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD

    • Symetria powoduje dobre wyważenie, a wyważenie pozwala uzyskać kontrolę nad samochodem. Dlatego Subaru już od 1972 roku rozwija i doskonali system Symmetrical AWD. Gdy jest on połączony z silnikiem SUBARU BOXER, tworzy niemal idealnie symetryczną całość, a w efekcie usprawnia przepływ mocy i wykorzystanie przyczepności kół. Rezultatem jest stabilność ruchu samochodu i wyjątkowa łatwość panowania nad nim w każdych warunkach, co dla kierowcy przekłada się na pewność i przyjemność prowadzenia.

    Dynamiczne osiągi

    Wyjątkowo skuteczne przeniesienie mocy między kołami a nawierzchnią sprawia, że samochód przyspiesza żwawo i bez zwłoki. Symetria układu napędowego czyni prowadzenie Legacy czułym na manewry kierowcy, przy czym auto jest stabilne w zakrętach, zaś kierowca czuje, że nieustannie nad nim panuje.

    Nieprzerwane połączenie z drogą

    Im lepiej koła Twojego samochodu połączone są z drogą, tym lepiej go kontrolujesz. W Legacy moment napędowy kierowany jest nieustannie do czterech kół, a więc owo połączenie z drogą jest najlepsze z możliwych. Rozwiązanie to maksymalnie usprawnia prowadzenie i ułatwia sterowanie samochodem.

    Sprawność w krytycznych sytuacjach

    Gdy pogoda jest zła a nawierzchnia śliska, albo gdy w krytycznej sytuacji trzeba zareagować w ułamku sekundy, symetryczny układ napędowy z prawie idealnym wyważeniem dostarcza stabilności, zwrotności i przyczepności, które pozwalają uniknąć niebezpieczeństwa.

    Trzymaj się nisko, ale oczekuj rzeczy wielkich.

    • Silnik SUBARU BOXER

    • Subaru przepełnione jest wyjątkowym duchem, więc nie bądź zaskoczony, w jak szczególny sposób jest napędzane. Poziomy, przeciwsobny silnik SUBARU BOXER charakteryzuje się mniejszą wysokością niż silniki pozostałych typów. Dzięki temu środek ciężkości całego samochodu położony jest niżej, a to z kolei powoduje, że prowadzenie auta jest zrównoważone i dobrze odpowiada płynnym oraz bogatym w moment napędowy osiągom jednostki napędowej.

    Podwyższona stabilność

    Kadłub silnika jest "płaski" i położony nisko w komorze silnikowej, a więc cały samochód staje się lepiej wyważony, bardziej stabilny i odporny na przechyły boczne w porównaniu do innych rozwiązań.

    Łagodny przepływ mocy

    Silnik Subaru przy każdych obrotach wału korbowego dostarcza mocy bez zwłoki i w wyjątkowo płynny sposób. Tłoki silnika poruszają się poziomo i parami naprzeciw sobie, co ogranicza wibracje. W efekcie jazda jest komfortowa, przyjemna, ale nie pozbawiona emocji.

    Osiągi na długim dystansie

    Dzięki "płaskiej" konstrukcji silnik jest z założenia sztywny i wewnętrznie wyważony, a więc powoduje mniej drgań niż jednostki w układzie "V" albo rzędowe. To zaś działa na korzyść trwałości mechanizmów i sprawia, że osiągi, nawet po dużym przebiegu, są ciągle takie same.

    Radość z jazdy w każdym zakręcie.

    • Ważny element konstrukcji:

    • Spójna budowa samochodu, która sprawia, że dobrze reaguje on na działania kierowcy, jest dynamiczny i bezpieczny w każdych warunkach.

    • Jak to działa:

    • Jadąc Legacy doświadczysz wyjątkowej kombinacji płynnej jazdy z natychmiastowymi reakcjami na Twoje polecenia. Efektem tych zachowań jest pasjonująca pewność prowadzenia w każdych warunkach.

    Koncepcja Subaru Dynamic Chassis Control (aktywnej kontroli pracy zawieszenia)

    Subaru Dynamic Chassis Control Concept (w skrócie DC3) jest zespołem rozwiązań technicznych, które wspomagają korzyści wynikające z typowego dla Subaru, wyważonego układu mechanizmów. Wśród tych rozwiązań szczególną rolę odgrywa użycie w krytycznych miejscach nadwozia stali o najwyższej wytrzymałości. Efektem jest wysoka sztywność karoserii, połączona z niewielką masą. Innym ważnym elementem jest bardzo sztywna rama podsilnikowa w przedniej części samochodu. Pozwala ona uzyskać bezpośrednie działanie układu kierowniczego, jednocześnie sprawnie izolując kabinę od drgań silnika i zawieszenia. Efektem jest płynne i ciche pokonywanie nierówności, a więc wszystko, co czyni jazdę samochodem przyjemnością: pewność połączona z komfortem, elementy sportowego prowadzenia i bezpieczeństwo, konstrukcyjna elegancja wraz z wydajnością - a wszystko to doskonale zrównoważone.

    Przednie zawieszenie

    Kolumnowe przednie zawieszenie Legacy wykorzystuje bardzo sztywną ramę podsilnikową, charakteryzuje się też dużym rozstawem kół i znacznym ich skokiem. Połączenie tych cech skutkuje ograniczeniem przechyłów na zakrętach oraz cichym, komfortowym pokonywaniem nierówności drogi.

    Tylne zawieszenie

    Tylne zawieszenie Legacy skutecznie łączy precyzyjne prowadzenie o charakterze sportowym, z wyrafinowanym i pewnym działaniem na nierównościach. Jest to zawieszenie niezależne z dwoma wahaczami poprzecznymi z obu stron. Celem zwiększenia stabilności samochodu i poprawy reakcji na zakrętach, mocowanie dolnych wahaczy wyposażono w tuleje łożyskowe typu Uniball. Kontakt tylnych opon z nawierzchnią jest optymalny w każdych warunkach, a jednocześnie szkodliwe drgania nie przedostają się do kabiny.

    Osiągi zdefiniowane.

    • Ważny element konstrukcji:

    • Przeciwsobny silnik SUBARU BOXER pracuje w ten sposób, że ruchy każdej pary tłoków nawzajem się równoważą.

    • Jak to działa:

    • Korzyści wynikające z takiego układu są dwojakie: płynna praca silnika pozbawiona nadmiernych drgań oraz szybka reakcja na dodanie gazu i możliwość wykorzystania dużej mocy. Efektem są wysokie osiągi samochodu, ale uzyskane w bardzo cywilizowany sposób.

    • Silnik o zmienionej konstrukcji

    • Silniki SUBARU BOXER charakteryzowały się zawsze doskonałym wyważeniem i płynną reakcją na dodanie gazu, lecz znaleźliśmy sposób na to, by jeszcze ulepszyć ich działanie. Inżynierowie Subaru skrupulatnie przeanalizowali działanie każdego zaworu, kanału i tłoka, konstruując silnik jeszcze lżejszy, a przy tym bardziej oszczędny. To nie jedyne jego zalety - oferuje on więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach wału co sprawia, że kierowca odnosi wrażenie natychmiastowego przypływu mocy nawet przy lekkim wciśnięciu pedału gazu.

    2.0-LITROWY SUBARU BOXER DIESEL DOHC Z TURBOSPRĘŻARKĄ

    Sztywność konstrukcji oraz płynna i cicha praca silnika SUBARU BOXER to dobre powody by pierwszy na świecie BOXER DIESEL był idealnym silnikiem dla napędu samochodu osobowego. Wysokociśnieniowy wtrysk paliwa common-rail, ulepszony katalizator utleniający połączony z filtrem cząstek stałych (DPF), turbosprężarka ze zmiennym nachyleniem kierownic spalin, a wreszcie elektryczne wspomaganie układu kierowniczego to systemy, które wspierają redukcję zużycia paliwa i emisji CO2. Ceramiczne świece żarowe przyspieszają rozruch w zimowych warunkach. Silnik BOXER DIESEL spełniając wyśrubowaną normę czystości spalin Euro 5 dostarcza obecnie jeszcze większego momentu obrotowego niż poprzednia generacja silników - 350 Nm pojawia się teraz już przy obrotach wału korbowego rzędu 1 600 obr/min. Efektem jest swobodny przyrost osiągów przy każdej prędkości samochodu. Co więcej, zmodyfikowany silnik SUBARU BOXER DIESEL wraz z usprawnioną sześciobiegową manualną skrzynią biegów oferuje teraz zużycie paliwa o 7 proc. mniejsze w porównaniu do poprzedniej generacji.

    MAKSYMALNA MOC:
    110 kW (150 KM) / 3 600 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY:
    350 Nm / 1 600 - 2 400 obr/min

    ZUŻYCIE PALIWA*:
    KOMBI 2.0D (skrzynia sześciobiegowa); 5,7 l/100 km
    SEDAN 2.0D (skrzynia sześciobiegowa); 5,5 l/100 km
    KOMBI 2.0D Sport (skrzynia sześciobiegowa); 5,9l/100km
    SEDAN 2.0D Sport (skrzynia sześciobiegowa); 5,8l/100km

    EMISJA CO2*:
    KOMBI 2.0D (skrzynia sześciobiegowa); 149 g/km
    SEDAN 2.0D (skrzynia sześciobiegowa); 145 g/km
    KOMBI 2.0D Sport (skrzynia sześciobiegowa); 156 g/km
    SEDAN 2.0D Sport (skrzynia sześciobiegowa); 153g/km

    2.0-LITROWY SUBARU BOXER DOHC

    Ten dwulitrowy silnik z dwoma wałkami rozrządu w każdej głowicy (DOHC) o zwartej konstrukcji oferuje zarówno znaczną moc jak i niskie zużycie paliwa. W połączeniu z usprawnioną bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic, charakteryzuje się solidnym momentem obrotowym, płynną i szybką reakcją na dodanie gazu oraz wyjątkowo korzystną ekonomią jazdy.

    MAKSYMALNA MOC:
    110 kW (150 KM) / 6 200 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY :
    196 Nm / 4 200 obr/min

    ZUŻYCIE PALIWA*:
    KOMBI 2.0i (LINEARTRONIC);
    7,1 l/100km

    EMISJA CO2*:
    KOMBI 2.0i (LINEARTRONIC); 164 g/km

    2.5-LITROWY SUBARU BOXER DOHC

    Benzynowy silnik Legacy z dwoma wałkami rozrządu w każdej głowicy (DOHC) pracuje płynnie i wydajnie. Po istotnych usprawnieniach generuje wyjątkowo duży moment obrotowy (235 Nm) przy obniżonych obrotach wału korbowego (4 100 obr/min). W rezultacie silnik ten jeszcze lepiej reaguje na dodanie gazu w warunkach miejskich i ma lepsze osiągi, co jest ważne na drogach pozamiejskich. Silnik ten połączono z usprawnioną bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic, która pracuje płynniej i stała się bardziej wydajna.

    MAKSYMALNA MOC:
    127 kW (173 KM) / 5 600 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY:
    235 Nm / 4 100 obr/min

    ZUŻYCIE PALIWA*:
    KOMBI 2.5i (LINEARTRONIC); 7,3 l/100km
    KOMBI 2.5i Sport (LINEARTRONIC); 7,5 l/km

    EMISJA CO2*:
    KOMBI 2.5i (LINEARTRONIC); 168 g/km
    KOMBI 2.5i Sport (LINEARTRONIC); 174 g/km

    Pewność na każdym biegu.

    • Ważny element konstrukcji:

    • Każda ze skrzyń biegów w Legacy została precyzyjnie dobrana dla odpowiedniej wersji stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD .

    • Jak to działa:

    • Wybór należy do Ciebie. Niezależnie czy wybierzesz Legacy z automatyczną czy też z manualną skrzynią biegów, będziesz cieszył się rzetelnym wyważeniem samochodu, sprawnym napędem i wyjątkową kontrolą, jaką oferuje Symmetrical AWD .

    Sześciobiegowa skrzynia manualna + napęd na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym ze sprzęgłem wiskotycznym.

    W Legacy 2.0D zastosowano płynnie działającą, manualną skrzynię sześciobiegową. Skrzynie sześciobiegowe powiązane są ze stałym systemem napędu wszystkich kół Symmetrical AWD. Ma on centralny mechanizm różnicowy z wiskotycznym sprzęgłem, podwyższającym jego tarcie wewnętrzne. Mechanizm ów działa następująco: gdy zmienia się zdolność do przenoszenia siły napędowej przez koła przedniej lub tylnej osi, sprzęgło wiskotyczne bez zwłoki dostosowuje do tego rozdział momentu napędowego, dostarczając jego większość do osi dysponującej większą przyczepnością. Skrzynia sześciobiegowa oferuje płynną i precyzyjną zmianę biegów i jest przy tym zwarta i lekka, co ma duże znaczenie dla utrzymania sportowego charakteru Legacy.

    Skrzynia bezstopniowa Lineartronic + napęd na 4 koła z aktywnym rozdziałem momentu napędowego

    Aby uzyskać bezzwłoczną reakcję na zmieniające się warunki jazdy, wersje 2.0i oraz 2.5i dostępne są z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic, która jako element przenoszący moment napędowy używa łańcucha, zamiast tradycyjnego stalowego pasa klinowego. Pozwala to na uzyskanie większej całkowitej rozpiętości przełożeń, a zatem na szybszą odpowiedź na dodanie gazu. Skrzynia ta połączona jest z napędem na cztery koła, który dokonuje aktywnego podziału momentu napędowego pomiędzy oś przednią i tylną. System ten reaguje na warunki drogowe oraz sygnały pochodzące od kierowcy i od skrzyni biegów, bezustannie dopasowując do nich przepływ momentu do przedniej i tylnej osi. Dostępnych jest też sześć wirtualnych biegów, zmienianych za pomocą manetek umieszczonych za kierownicą.

    Manetki zmiany biegów

    Każda wersja Legacy wyposażona w innowacyjną skrzynię bezstopniową Lineartronic ma sportowy, manualny tryb zmiany biegów manetkami, umieszczonymi za kierownicą.

    Tempomat

    Elektroniczny tempomat, który jest standardem we wszystkich wersjach Legacy, pozwala kierowcy na utrzymywanie wcześniej ustalonej prędkości podczas jazdy po niezatłoczonej drodze. Metalizowane przyciski sterowania umieszczono na ramieniu kierownicy.

    * Zużycie paliwa i emisja CO2: zgodne z normą Euro 5, 715/2007/EC-566/2011.