Wszystko pod kontrolą. Nie ma niebezpieczeństwa.
Ważny element konstrukcji:
Charakterystyczny dla Subaru stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD, dobre prowadzenie i aktywne systemy bezpieczeństwa pozwalają uniknąć groźnych sytuacji drogowych.
Jak to działa:
Ponieważ w Subaru zdajemy sobie sprawę, że najlepszym sposobem na przeżycie podczas kolizji jest jej uniknięcie, sprawiamy, by pewna i szybka reakcja samochodu pomagała w utrzymaniu Cię z dala od wszelkich nieprzyjemności.
Bezpieczeństwo czynne, aby uniknąć wypadku
Wiele z własności Legacy, które powodują, że prowadzi się je z taką przyjemnością, działa również jako zabezpieczenie przed zdarzeniami niebezpiecznymi dla jego pasażerów. Stabilne prowadzenie wynikające z działania napędu wszystkich kół wzmacniane jest przez niskie położenie środka ciężkości silnika SUBARU BOXER . Będący standardem system stabilizacji toru jazdy (VDCS - Vehicle Dynamics Control System), pewnie działające zawieszenie, hamulce z układem ABS, system kontroli trakcji i precyzyjna praca układu kierowniczego dostarczają kierowcy doskonałych możliwości unikania niebezpieczeństwa.
System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)
Jest to wyposażenie standardowe w każdym Legacy. VDCS przy pomocy zestawu czujników monitoruje i analizuje czy pojazd podąża torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, wtedy osiągi silnika, mechanizm rozdzielający moment napędowy i działanie hamulców (oddzielnie przy każdym kole), są sterowane w ten sposób, by pozostał on na zamierzonym torze jazdy.
System hamulcowy
Tarczowe hamulce Legacy wyposażone są standardowo w lekkie, aluminiowe jarzma zacisków przy tylnej osi. Hamulce dostarczają mocnego i pewnego "czucia" podczas hamowania. Zastosowano układ ABS z funkcją EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania) dostosowującą ciśnienia w układzie hamulcowym do różnic obciążenia osi przedniej i tylnej. Funkcja Brake Assist zwiększa intensywność awaryjnego hamowania nawet gdy kierowca nie czyni tego wystarczająco mocno, natomiast funkcja Brake Override redukuje moc silnika gdy kierowca jednocześnie naciska pedał gazu i hamulca. Wreszcie funkcja Hill Holder Assist zapobiega stoczeniu się samochodu do tyłu, gdy rusza on na wzniesieniu równym lub większym niż 5%. Urządzenie to załącza elektryczny hamulec postojowy, a następnie zwalnia go, gdy samochód rusza do przodu.
Głębokie poczucie bezpieczeństwa.
Ważne elementy konstrukcji:
Inteligentnej konstrukcji Legacy towarzyszą zaawansowane technologie, dostarczające istotnego zabezpieczenia w razie zderzenia.
Jak to działa:
Gdy wypadek jest nie do uniknięcia, masz pewność, że jesteś wraz ze swymi pasażerami pod skuteczną ochroną.
Bezpieczeństwo bierne, żeby z lepszym skutkiem przeżyć kolizję.
W Subaru dbanie o poprawę poziomu bezpieczeństwa nigdy nie ma końca. Ustalamy wysokie standardy, a Legacy jest bezustannie doskonalony, dlatego że ochrona pasażerów jest najwyższym priorytetem. Struktura nadwozia jest inteligentnie wzmocniona w krytycznych obszarach, tak aby ograniczyć energię jaka w razie zderzenia przedostaje się do kabiny. Kolejną ochronę pasażerów stanowią przednie poduszki powietrzne, przednie i tylne kurtyny powietrzne, fotele zmniejszające niebezpieczeństwo uszkodzenia kręgów szyjnych, oraz oczywiście trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach dla pasażerów.
Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie
Konstrukcja szkieletu nadwozia zawiera pierścieniowe ramy wzmacniające, zwiększające wytrzymałość kabiny w obszarze od dachu, do drzwi, słupków i podłogi. Konstrukcja ta pomaga w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Natomiast przednia strefa zgniotu jest zintegrowana ze wspomnianą ramą nadwozia.
Fotele, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne*
W każdym Legacy standardem są przednie, przednie – boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. Pasy bezpieczeństwa mają regulację wysokości mocowania na słupku, napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na ich miejscach oraz ograniczniki napięcia, zmniejszające maksymalne siły działające podczas wypadku na klatkę piersiową. Podczas uderzenia z tyłu ważne są sztywne ramy przednich siedzeń, mocne zagłówki, oraz takie detale jak mocowania wewnętrznych sprężyn siedzeń, które rozpraszają energię. Ma to na celu ograniczenie możliwości uszkodzenia kręgosłupa szyjnego pasażera lub kierowcy.
Ochrona pieszego
Legacy zaprojektowano w ten sposób, by w razie kolizji uzyskać wysoki poziom zabezpieczenia pieszego. Najważniejszym elementem ochrony najechanej osoby jest absorbująca energię przestrzeń pomiędzy pokrywą silnika a samym silnikiem. Ten element oraz również pochłaniający energię przedni zderzak i specjalnie zaprojektowana powierzchnia wokół wycieraczek, redukują możliwość uszkodzeń ciała pieszego podczas wypadku.