Jego pewność prowadzenia jest niedościgniona. Zdolność pokonywania zakrętów też.

    • Symetria powoduje dobre wyważenie, a wyważenie pozwala uzyskać kontrolę nad samochodem. Dlatego Subaru już od 1972 roku rozwija i doskonali system Symmetrical AWD, a teraz kontynuuje ten rozwój przy pomocy nowego trybu X-Mode. Ta szczególna funkcja maksymalizuje wykorzystanie mocy i zwiększa zdolności napędowe samochodu na nierównych i miękkich nawierzchniach oraz wtedy, gdy jest ślisko. Zwiększona kontrola nad napędem samochodu ułatwia pokonanie mokrej lub zaśnieżonej drogi ze znacznymi pochyłościami oraz podróżowanie w trudnym terenie, jaki spotykamy podczas dalekich wypraw. Wszystko to zwiększa bezpieczeństwo jazdy, szczególnie w niespodziewanych sytuacjach, a jednocześnie stały napęd wszystkich kół i pełna nad nim kontrola nie skutkują nadmiernym zużyciem paliwa.

    Nieprzerwane połączenie z drogą

    Im lepiej koła Twojego samochodu współpracują z drogą, tym lepiej go kontrolujesz. W Foresterze moment napędowy kierowany jest nieustannie do czterech kół, a więc owo połączenie z drogą jest najlepsze z możliwych. Rozwiązanie to maksymalnie usprawnia prowadzenie i ułatwia sterowanie samochodem.

    Sprawność w krytycznych sytuacjach

    Gdy pogoda jest zła a nawierzchnia śliska, albo gdy w krytycznej sytuacji trzeba zareagować w ułamku sekundy, symetryczny układ napędowy z prawie idealnym wyważeniem dostarcza stabilności, zwrotności i przyczepności, które pozwalają uniknąć niebezpieczeństwa.

    Dynamiczne osiągi

    Wyjątkowo skuteczne przeniesienie mocy między kołami a nawierzchnią sprawia, że samochód przyspiesza żwawo i bez zwłoki. Symetria układu napędowego czyni prowadzenie Forestera czułym na manewry kierowcy, przy czym auto jest stabilne w zakrętach zaś kierowca czuje, że nieustannie nad nim panuje.

    Trzymaj się nisko, ale oczekuj rzeczy wielkich.

    • Po przekręceniu kluczyka w nowym Foresterze od pierwszej chwili poczujesz różnicę. Poziome ułożenie silnika SUBARU BOXER powoduje, że sąsiadujące cylindry i tłoki położone są naprzeciw siebie, a więc każda para tłoków wykonuje ruchy w przeciwnych kierunkach. Elementy te wyważają się nawzajem, co redukuje szkodliwe wibracje. Co więcej, nawet przy znacznej wysokości Forestera, bardziej “płaska” konstrukcja silnika SUBARU BOXER jest źródłem dobrego wyważenia i stabilności całego samochodu, a to powoduje odczucie pełnego panowania nad autem, rzadko spotykane w pojazdach klasy SUV.

    Zwiększona stabilność

    Kadłub silnika jest niższy niż w przypadku konwencjonalnych jednostek napędowych i umieszczony niżej w komorze silnikowej. Skutkiem tego cały samochód jest lepiej, stabilniej wyważony, a zatem mniej poddaje się bocznym przechyłom niż auta o typowej konstrukcji.

    Łagodna moc

    Gdy naciśniesz pedał gazu, przyrost obrotów zawsze będzie łagodny i pozbawiony drgań. Cylindry i tłoki umieszczone są poziomo, parami naprzeciw siebie. Dzięki temu tłoki poruszają się w przeciwnych wobec siebie kierunkach, co redukuje nieprzyjemne wibracje. W rezultacie – gdy potrzebujesz mocy – otrzymujesz ją, i nic jej nie ogranicza.

    Osiągi na długim dystansie

    Płaska konstrukcja silnika jest z założenia sztywna i powoduje jego wewnętrzne wyważenie. W rezultacie silnik SUBARU BOXER wytwarza mniej wibracji niż jednostki w układzie "V" i rzędowe, a to sprawia, że jest trwalszy i oferuje bardziej stabilne osiągi.

    Maksymalna wydajność.

    • Ważne elementy konstrukcji:

    • Silnik SUBARU BOXER łączy w sobie charakterystyczny poziomy, przeciwsobny układ z technologiczną doskonałością i sprawnością.

    • Jak to działa:

    • Jego łagodna praca wynikająca z naturalnego wyważenia i zalety “płaskiej” konstrukcji wpływające na dobre prowadzenie, zostały połączone z niewielkim zużyciem paliwa i dobrą reakcją na naciśnięcie pedału gazu, niespotykanymi w innych SUV-ach z napędem czterech kół.

    2.0 DOHC SUBARU BOXER DIESEL

    Sztywność oraz płynna i cicha praca charakterystyczna dla wszystkich silników SUBARU BOXER sprawiają, że jest to idealna konfiguracja dla silnika SUBARU BOXER DIESEL. Istotne usprawnienia zmniejszyły zużycie paliwa i wprowadziły ten silnik na nowy poziom osiągów i ekonomii.

    MAKSYMALNA MOC:
    108 kW (147 KM) / 3 600 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY:
    350 Nm / 1 600-2 400 obr/min

    ZUŻYCIE PALIWA*2:
    5,7 l/100 km (6MT), 5,9 l/100 km (6MT)*3
    EMISJA CO2*2:
    150 g/km (6MT), 156 g/km (6MT)*3

    2.0 DOHC TURBO SUBARU BOXER

    Nowo opracowany silnik 2.0 z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (DIT) zapewnia dynamiczne osiągi bez żadnych kompromisów. Moc przekazywana jest przez bezstopniową skrzynię biegów CVT, a efektem jest sprawność i poszanowanie środowiska jakich trudno się było dotychczas spodziewać od samochodu klasy SUV.

    MAKSYMALNA MOC:
    177 kW (240 KM) / 5 600 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY:
    350 Nm / 2 400-3 600 obr/min

    ZUŻYCIE PALIWA*2:
    8,5 l/100 km (Lineartronic),
    EMISJA CO2*2:
    197 g/km (Lineartronic)

    2.0 DOHC SUBARU BOXER

    Silnik 2.0i DOHC jest mocny, ale pracuje we właściwy sobie sposób, płynnie dostarczając przy tym znacznego momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów, a także utrzymując niskie zużycie paliwa. Inteligentna konfiguracja sprawia, że jest on żwawy podczas miejskiej eksploatacji, satysfakcjonująco silny w jeździe autostradowej i w żadnych warunkach nie emituje nadmiernej ilości zanieczyszczeń.

    MAKSYMALNA MOC:
    110 kW (150 KM) / 6 200 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY:
    198 Nm / 4 200 obr/min

    ZUŻYCIE PALIWA*2:
    6,5 l/100 km (Lineartronic), 6,9 l/100 km (6MT)
    EMISJA CO2*2:
    150 g/km (Lineartronic), 160 g/km (6MT)

    System Auto Start-Stop*1

    Ten system poprawia ekonomię jazdy, wyłączając silnik gdy samochód się zatrzymuje i uruchamiając go ponownie po zwolnieniu hamulca.

    Pewność na każdej drodze.

    • Ważne elementy konstrukcji:

    • Każda ze skrzyń biegów w Foresterze współpracuje z odpowiednio dopasowanym systemem stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD.

    • Jak to działa:

    • Nie jest istotne, który z systemów sterowania momentem napędowym wybierzesz, w każdym przypadku będziesz się cieszył dobrze zbalansowanym i sprawnym systemem Symmetrical AWD, a wraz z nim zaskakująco niskim zużyciem paliwa.

    Skrzynia bezstopniowa Lineartronic + napęd na 4 koła z aktywnym podziałem momentu napędowego

    Bezstopniowa skrzynia biegów Lineartronic CVT wykorzystuje do przenoszenia momentu klinowy łańcuch, zamiast stalowego pasa. Rozwiązanie to pozwala uzyskać, korzystnie dla osiągów samochodu, większą rozpiętość przełożeń, lepszą sprawność i szybszą reakcję na polecenia kierowcy. Skrzynia ta połączona jest z systemem aktywnego rozdziału momentu napędowego AWD. Uwzględnia on aktualną przyczepność kół obu osi samochodu oraz sygnały przesyłane z układu napędowego i przez kierowcę, dobierając nieustannie odpowiednią wartość momentu przekazywaną na oś przednią i tylną.

    Manualna, sześciobiegowa skrzynia biegów + napęd na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym ze sprzęgłem wiskotycznym

    W samochodach, w których priorytetem jest najlepsze panowanie kierowcy nad autem i sportowa satysfakcja, zastosowano standardowo "szybką" manualną skrzynię o sześciu przełożeniach. W każdej wersji połączona jest ona z układem AWD z centralnym mechanizmem różnicowym, w którym pracuje wiskotyczne sprzęgło zwiększające jego tarcie wewnętrzne. Gdy pojawia się różnica prędkości obrotowych kół między przednią i tylną osią, system ten stara się przesłać jak najwięcej momentu napędowego do osi, która dysponuje większą przyczepnością. Sama sześciobiegowa skrzynia oferuje płynną i precyzyjną zmianę biegów, jest także zwarta i lekka, co dobrze współgra ze sportowymi odczuciami właściwymi dla Forestera.

    Subaru Dynamic Chassis Control Concept - koncepcja aktywnej kontroli pracy zawieszenia

    Istotne własności samochodów Subaru, czyli dobre wyważenie, prawidłowa reakcja na polecenia kierowcy oraz spokojne prowadzenie, uwydatniają się jeszcze bardziej dzięki systemowi Subaru Dynamic Chassis Control Concept (DC3). Obejmuje on zwiększoną sztywność karoserii, czego efektem jest bardziej stabilna praca zawieszenia Forestera. Można je dzięki temu precyzyjnie skalibrować, tak aby dobrze absorbowało nierówności drogi a jednocześnie płynnie i stabilnie reagowało w zakrętach.

    Przednie zawieszenie

    Dość sztywne przednie zawieszenie jakie zastosowano w Foresterze, jest właściwym kompromisem pomiędzy komfortem pokonywania nierówności a dobrym prowadzeniem na różnych nawierzchniach. W samochodach DIT (z turbodoładowanym silnikiem benzynowym) przednie zawieszenie jest utwardzone jeszcze bardziej, poprzez zastosowanie sztywniejszych sprężyn. Zmniejsza to skłonność do przechyłów na zakrętach i poprawia reakcje samochodu. W amortyzatorach zastosowano nowe uszczelnienia olejowe o niskich oporach tarcia, ulepszone prowadnice tłoczysk i nowy płyn hydrauliczny. Usprawnienia te redukują drgania przy minimalnych ruchach zawieszenia.

    Tylne zawieszenie

    W amortyzatorach tylnego zawieszenia po raz pierwszy zastosowano zawory hydrauliczne o wysokiej czułości. Dzięki nim uzyskano stabilne prowadzenie i właściwe reakcje przy ruchach zawieszenia. W samochodach DIT (z turbodoładowanym silnikiem benzynowym) tylna rama pomocnicza jest ustabilizowana dodatkowym wspornikiem, tworząc bardziej sztywną podstawę dla zwieszenia. Usprawnienia te powodują, że Forester zachowuje się stabilniej, a praca układu kierowniczego jest bardziej precyzyjna.

    • Manetki zmiany biegów*1

    • Manetki zmiany biegów, obsługiwane ruchami palców, zamontowane są z tyłu koła kierownicy. Umożliwiają one swobodny wybór, dopasowanego do sytuacji drogowej przełożenia skrzyni biegów Lineartronic CVT. Użycie tego sposobu zmiany przełożeń daje możliwość ostrzejszej, bardziej sportowej jazdy.

    • Tempomat*1

    • Elektroniczny tempomat służy do ustawiania przez kierowcę określonej prędkości jazdy, jeżeli pozwalają na to warunki drogowe. Przyciski sterowania tempomatu znajdują się na kierownicy. Wykończone są one nowoczesnym, czarno - metalizowanym pokryciem.

    SI-DRIVE

    Funkcje Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) pozwalają dopasować sposób działania zespołu napędowego i szybkość jego reakcji do stylu jazdy kierowcy i warunków drogowych. Urządzenie to dokonuje zmian programów, które sterują odpowiedzią przepustnicy na naciśnięcie pedału gazu, oraz zachowaniem przekładni automatycznej w ten sposób, by kierowca dysponował w każdych warunkach najlepszymi osiągami samochodu.

    Tryb Sport Sharp*1

    Ten tryb ukierunkowany jest na szybką reakcję silnika, który ma uwidocznić swój pełen potencjał. Silnik odpowiada bezpośrednio na naciśnięcie pedału gazu, co powoduje szybki przyrost mocy podczas przyspieszania. Użycie manetek do zmiany biegów pozwala w trybie Sport Sharp wykorzystać osiągi silnika z użyciem ośmiu przełożeń, tak jak w mechanicznej skrzyni ośmiobiegowej. W rezultacie jazda samochodem nabiera charakteru sportowego.

    Tryb sportowy

    W trybie sportowym silnik pracuje płynnie we wszystkich zakresach prędkości. Jadąc w tym trybie można wyczuć liniową reakcję silnika, która uwydatnia jego charakter, spokojny ale pełen momentu obrotowego.

    Tryb inteligentny

    Urządzenie SI-Drive uruchamia tryb Inteligentny aby uzyskać natychmiastowe reakcje samochodu na manewry kierowcy, ale też by jego zachowanie było bardzo przyjazne dla środowiska. Oprogramowanie przepustnicy silnika znajduje złoty środek pomiędzy płynnością jazdy a oszczędnością paliwa, zaś wszystko to z zachowaniem przez kierowcę najwyższej kontroli.

    *1 Wyposażenie opcjonalne.
    *2 Zużycie paliwa i emisja CO2: zgodnie z normą EC715/2007-459/2012J.
    *3 Dla wersji 2.0D Sport.