Nasza wizja. Twoje bezpieczeństwo.
Ważne elementy konstrukcji:
Forester oferuje Ci wspaniałe prowadzenie, stabilność wynikającą z napędu czterech kół oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa aktywnego, które przejmują kontrolę gdy sytuacja na drodze staje się trudna.
Jak to działa:
Sprawne i przewidywalne reakcje samochodu umożliwiają Ci uniknięcie niebezpiecznych sytuacji drogowych. Przecież bez wątpienia najlepszym sposobem na przeżycie podczas wypadku, jest całkowite jego uniknięcie.
Bezpieczeństwo aktywne, pozwalające uniknąć kolizji
Naszym celem jest stworzenie poczucia pewności za kierownicą, które wynika ze spokoju podczas prowadzenia auta. Bezpieczne i bezstresowe podróżowanie w Foresterze pozwoli Ci skupić się na przygodach, które są celem wyprawy. Wiele z własności Forestera, które powodują, że prowadzi się go z taką przyjemnością, działa również jako ochrona przed zdarzeniami niebezpiecznymi dla jego pasażerów. Niskie położenie środka ciężkości silnika SUBARU BOXER wpływa na jeszcze pewniejsze i stabilniejsze prowadzenie w każdych warunkach drogowych, wynikające z samej istoty Symmetrical AWD. System stabilizacji toru jazdy VDCS będący standardem w każdej wersji, oraz duże hamulce, pozwalają zdecydowanie reagować w trudnych momentach. Natomiast hydrauliczne mocowania elementów zawieszenia tłumią nieprzyjemne drgania, przez co wzmacniają pewność prowadzącego auto. Wszystko to wynika z przekonania konstruktorów Subaru, że najlepszym sposobem by ujść cało podczas wypadku, jest zupełne jego uniknięcie.
Widoczność
Forester doceniany jest za dobrą widoczność z kabiny. Zmiana kształtu przedniego słupka i umieszczenie trójkątnego okienka w obszarze drzwi, znaczne zmniejszyły tzw. martwe pola widzenia. Także boczne lusterka umieszczono na drzwiach, uwalniając znaczne pole obserwacji. Widoczność do przodu i do tyłu jest teraz bardzo dobra, a więc nie ma kłopotu z prowadzeniem Forestera także po wąskich, miejskich ulicach.
Dobra widoczność do tyłu. Łatwiejsze parkowanie.
Forester doceniany jest za dobrą widoczność z kabiny. Zmiana kształtu przedniego słupka i umieszczenie trójkątnego okienka w obszarze drzwi, znaczne zmniejszyły tzw. martwe pola widzenia. Także boczne lusterka umieszczono na drzwiach, uwalniając znaczne pole obserwacji. Widoczność do przodu i do tyłu jest teraz bardzo dobra, a więc nie ma kłopotu z prowadzeniem Forestera także po wąskich, miejskich ulicach.
Kontrola toru jazdy VDCS (Vehicle Dynamics Control System)
System VDCS, standardowy w każdym Foresterze, przy pomocy zestawu czujników monitoruje i analizuje, czy podczas pokonywania zakrętu lub wykonywania trudnego manewru pojazd podąża torem jazdy zaplanowanym przez kierowcę. Gdy samochód zbliża się do granicy stabilności, na przykład podczas omijania przeszkody, system natychmiast dostosowuje rozdział momentu napędowego AWD, osiągi silnika i działanie hamulców oddzielnie przy każdym kole w ten sposób, by pozostał on na swym torze jazdy.
Zaprojektowany, by trwać przy Tobie.
Ważne elementy konstrukcji:
Na rzecz bezpieczeństwa ludzi znajdujących się w samochodzie działa kompletny system zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, poczynając od pasów i poduszek powietrznych, a kończąc na otaczającej pasażerów strukturze nadwozia.
Jak to działa:
Konstrukcja Forestera oferuje całościowe podejście do zabezpieczenia pasażerów, w przypadku gdy zderzenia nie da się uniknąć.
Bezpieczeństwo bierne, żeby skuteczniej przeżyć kolizję
Forester został zaprojektowany w ten sposób, by chronić pasażerów przy pomocy zestawu zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Konstrukcja nadwozia łączy sztywność i wytrzymałość z możliwością kontrolowanego odkształcenia w wybranych obszarach, co w sumie pozwala opanować siły występujące podczas zderzenia. Prawidłowo umieszczone poduszki powietrzne, przednie fotele, które zmniejszają ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego, łamiące się w momencie zderzenia pedały czy trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, bezpośrednio chronią pasażerów.
Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie
Konstrukcja szkieletu nadwozia zawiera pierścieniowe ramy wzmacniające, zwiększające wytrzymałość kabiny w obszarze od dachu, do drzwi, słupków i podłogi. Pomagają one w przekierowaniu i rozproszeniu energii zderzenia z obszaru kabiny, czyli z miejsca, gdzie znajdują się pasażerowie. Ważną rolę odgrywają w tej konstrukcji odpowiednio umiejscowione elementy wykonane ze stali o najwyższej wytrzymałości. Powodują one, że nadwozie jest mocne i charakteryzuje się wysoką odpornością na skręcanie, ale pozostaje nadal lekkie.
Silnik, który oddziela się od nadwozia
Rozwiązania bezpieczeństwa w każdym Subaru sięgają poza normalnie stosowana praktykę. W przypadku zderzenia czołowego silnik SUBARU BOXER i skrzynia biegów twojego Forestera mają, dla Twego bezpieczeństwa, pochłonąć energię i oddzielić się od nadwozia.
Fotele, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne*
W każdym Foresterze standardem są przednie, przednie boczne i kurtynowe poduszki powietrzne*. Także kolanowe poduszki powietrzne* są istotnym zabezpieczeniem dolnych części ciała kierowcy, w razie czołowego zderzenia. Pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości mocowania na słupku wyposażono w napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na ich miejscach, a także w ograniczniki napięcia, zmniejszające maksymalne siły działające podczas wypadku na klatkę piersiową. Przednie fotele wyposażono w sztywne ramy, sprężyste przednie zagłówki oraz absorbujące energię mocowania wewnętrznych sprężyn, wszystko po to by w razie uderzenia z tyłu zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia kręgosłupa szyjnego.
Ochrona pieszego
Elementami ochrony pieszego jest absorbująca energię przestrzeń pomiędzy pokrywą silnika a samym silnikiem, pochłaniający energię przedni zderzak, specjalnie zaprojektowana powierzchnia wokół wycieraczek oraz specjalna konstrukcja przodu samochodu.
Ocena Euro NCAP - 5 gwiazdek
Nowy Forester nagrodzony został najwyższą, pięciogwiazdkową oceną, w trakcie ostatniej serii testów systemów i funkcji bezpieczeństwa, przeprowadzonej przez Euro NCAP.